-
2.4 jtd cf2 większą moc
Witam szanowne grono użytkowników Belli.
Zamieściłem już identyczny post w pod grupie modelu 166 ale chce poznać szerszą opinie użytkowników tego silnika. Do rzeczy od niedawna jeżdżę 166 z silnikiem jak wyżej auto jest po sofcie na 180 koni plus minus robiony przez poprzedniego właściciela. Jednak mnie jest troszkę mało mocy i chciałbym zrobić projekt na 200+. Planuję następujące modyfikacje wtryski 068 od 2.4 140 koni plus centralny IC oraz całe orurowanie dolot również do wymiany Wydech przelot na dwóch tłumikach mbc do turbo i na koniec program. Mam już przerobione sprzęgło na jednomase z kewlarem, co jeszcze warto zrobić żeby auto odpychalo się lepiej jakie ciśnienie doładowania zniesie ten silnik?? Czy są jeszcze jakieś sprawdzone patenty podnoszące moc? Ile można wyciągnąć z ori turbo czy szukać innej turbiny jeśli tak to jakiej. Nie będę robił swapa nie widzę w tym sensu chciałbym podciągnąć cf2 i koniec dlatego proszę was o pomoc pozdrawiam
-
problemem silników 10v jest pompa paliwa ona nie wyrabia nawet w wersjach 140-150 konnych ich max to 240-250 koni w zależności od turbiny jaka jest zastosowana, fmic sporo daje może się zbliżyć do 190 koni, jeśli dodasz do tego wtryski z 150 konnej bądź 140 konnej i program do tego 200 powinno być, niestety cf 2 dużo gorzej reagują na mody, cf3 wystarczy program i fmic i ma się 200 sam jestem po lekkim programie i mam 189 i 398 momentu, ale sprzęgło się przyslizgiwalo, ale chyba była to wina sprężynki jutro podjadę jeszcze raz wgrać ta mocniejsza morze mapę i shamować znów auto
jesli chodzi o turbo to bardzo zacne jest to :
GTB2260VK tylko trzeba zmienić sterowanie geometria
tu mój wykres brak kata i brak egr
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...018/02/172.jpg
-
A czy wtryski od 140 i 150 konnej wersji nie są czasem takie same? Jasne fmic to podstawa i to wiem że trzeba zrobić od razu. Jeżeli pompa i turbo zniosa 240 koni będę mega szczęśliwy tylko czy do sterowania ciśnieniem turbo użyć mbc? Czy wtryski z 140 konnej bądź 150 konnej wersji trzeba adaptowac softem? Sprzęgło u mnie nie jest problemem mam kevlar na tarczy i jednomase więc da radę. Co z down Pipe zostaje seria czy spawac od nowa większą?? Wydech na dwóch tłumikach bez kata też powinien troszkę pomoc w odychaniu. Co jeszcze zrobić? W takim układzie to jaka siedzi ori sprężarka u mnie bo czytam i czytam i doczytać nie mogę?? Kolejna sprawa są wtryski ponieważ w wersji 140 koni siedzą wtryski o nr 119 takie same jak np w Stilo 115 koni cf3?? Oznaczenia maja identyczne oczywiście jeden gar mniej ale czy to są te same wtryskiwaczy bo mam akurat 4 takie wystarczy dokupić jedna sztukę??
-
turbo nie zniesie 240 dojdzie do ok 200 na tym z 136, konieczne jest gtb ona wystarczy na 240-250 pompa tez jest słabsza od tych w 140 i 150 konnych, różnica w 140 vs 150 to podobno własnie wtryski inaczej tryskać i program, natomiast różnice miedzy 136 a 140/150 to jest znacznie więcej od hamulcy po półosie, sprzęgło tez chyba inne inna pompa wtryskowa,
mbc w 136 jest konieczne ze względu na układ sterowania ta turbina w 140/150 jest to elektryczne przez overboost i steruje się to elektronicznie, dlatego te silniki są łatwiejsze do modzenia
reasumujac ja np nie wiem czy będę szedł w gtb bo koszt porównywalny do wtrysku nitro, a wole sobie czasem psiknać, bo juz mialem n2o
natomiast ja będę robił fmic i DP 3 cale, map 3 bar i to chyba będzie wsio plus jak będzie mało nitro jako stage 3
-
Czyli u mnie zeby wyszło oczekiwane 200 koni tak naprawdę wystarczy mi założyć fmic plus wrzucić wtryski od 140 czyli te z końcówką nr 119?? I myślę że do tego dojdzie Wydech i wystarczy żeby tuner zrobił mi bezpieczna mapę na 200 koni. A jaka sprężarka siedzi w 136? Bo czytałem że ihi bądź garett?
-
fmic wtryski od 140/150 i mozna atakować tylko czy w cf2 jest sens no ja specjalnie szukalem cf3 i odrazu przy zakupie odrzucalem cf2
-
NIGDY ŻADNEGO MBC. Wbij to sobie do głowy. Przecież w każdej turbobenzynie są zawory, które działają z nadciśnieniem... Zdecydowanie lepiej i bezpieczniej jest sterować doładowaniem z ECU, a nie jakimś syfem.
-
w cf2 co ty chcesz ecu sterować ? jak tam jest mechanika? cf3 jest elektronika overboostem w cf3 i nowszych
-
Dokładnie tam się w ECU nic nie podkręci. Teraz pytanie o te wtryski te z 140lub 150 konnej wersji to te z końcówką nr na wtryskach 119? Powiem tak nie ma co się bić o każdego konia jeśli dojdzie troszke mocy po założeniu IC będzie już dobrze a z tymi wtryskami sam się jeszcze zastanawiam
-
Tak, 119 występują też w 1.9 8v 115KM. Tylko potrzebujesz 5 ;)