-
przeplywomierz v6
Odpialem sobie przeplywke na pare dni i co zaobserwowalem :
1. chodzi bardziej plynnie na benzynie i na gazie (nie szarpie prawie na zimnym)
2. na wolnych obrotach jest bardzo nierowno jeszcze bardziej niz z przeplywka.
3. tez lubi sobie falowac.
4. roznicy w mocy na oko nie zauwazylem
Czy to oznacza ze nawet jak wymienie przeplywke to falowania i opisane problemy nie znikna?
Mam nowa sonde Boscha, swiece platynowe champion jakies 20 k przebiegu wyczyszczona przepustnica i reset za pomoca aku.
co moze byc jeszcze przyczyna problemow?
-
U mnie po odpięciu przepływki nigdy silnik nie chodził dobrze, a jak przepływka się kończyła to objaw był taki że na zimnym zawsze szarpał, po ok 5 min było ok. Póżniej zaczął gasnąć na ciepłym i zimnym plus brak mocy. Nie było objawów falowania.
-
Dziwna sprawa że wogóle twoje V6 bez przepływki chodzi, moja za zadne skarby, muli, strzela w kolektor ssący, nie ma mowy o jeździe.
I radze bez przeplywki nie jeździć, będzie po sondzie i katalizatorze i kolejne wydatki ....
-
jak jest niesprawna przepływka to po 200km siada sonda miałem to w swojej belli
-
u mnie bez przeplywki calkiem niezle jedzila ale juz podpialem i tylko na paliwku narazie smigam. Wczesniej zrobilem reset i w tej chwili nie szarpie i nie faluje czasem minimalnie tylko przy wysprzegleniu. Nie jest jednak dobrze bo na wolnych obrotach chodzi minimalnie nierowno i nie wiem czy to przeplywka czy moze cewka jakas. Przeplywke to sobie juz kupilem do nissana ;) z koncowka 207 a wklad ma F 00C 2G2 033 (chyba tak to lecialo) martwi mnie tylko ze nie widze tego polprzewodnika(rezystor jakis czy dioda) w tej przeplywce no i nie moge jej wykrecic z obudowy bo torx z dziurka nie pasuje.
-
Ale kombinujesz, trzeba bylo kupic przeplywke od Opla to i by wszytko OK było. Wkładka ma byc F 00C 2G2 030 i ma miec pomiar temp. powietrza zasysanego [termistor na bocznej scianie wkladki] inaczej nie ma co nawet przekladac wkladów.
-
no wlasnie chyba zamienie bo gosciu sie zgodzil na zamiane tylko nie wiem ktore numery przeplywek maja wladke z koncowka 030 (i 044 ponoc wczesniejsza wersja) bo ta co kupilem od nissana miala miec wlasnie z koncowka 030... a gdzies na ebayu niby bylo napisane ze wlasnie 030 033 i 044 to sa zamienne przeplywki.
-
Kup MAF o numerze 0 281 002 180, jest to najtańsza opcja z wkładką F 00C 2G2 030.
-
Wymienilem lambde(nowy bosch taki jak ma byc) Pózniej wymienilem przeplywke(nowy wklad z numeem o koncowce 030) i po wymianie przeplywki mam na zimnym silniku maxymalne mulenie dopiero po porzadnym nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy. Niestety wymiana obydwu nie pomogla tez na nierowna prace na biegu jalowym i sporadyczne gasniecie po wysprzegleniu. Auto lubi sobie poszarpac tez zwlaszcza na zimnym i przy malych obrotach. Po resecie ECU za pomoca odpinania AKU jakis czas jest lepiej ale sie znowu pogarsza.
-
witam, a ta przepływke jaka kupiłeś Boscha ?czy cos z allegro?? -bo ja wymieniłem w swojej V6 i odmuliło mi auto od razu a miałem właśnie bardzo dużego muła na zimnym .
Teraz po zapalaniu możesz dać buta i idzie. :)))
Założyłem wkład z prze pływki Boscha od 156 2,0 TS właśnie miał ta samą końcówkę 030.
Na allegro też można kupic ale nie poleca , juz po w pisaniu w google sa same negatywne opinie...