Witam. To prawda odnośnie tego że w silnikach JTS zbiera się nagar na zworach ? a także to że łańcuchy rozrządu są nietrwałe ?
Printable View
Witam. To prawda odnośnie tego że w silnikach JTS zbiera się nagar na zworach ? a także to że łańcuchy rozrządu są nietrwałe ?
Cytaty z ,,Poradnika eksploatacyjnego dla właścicieli aut Alfy Romeo'' z dnia 08.02.2010 dodatku do tygodnika Auto-Świat :
,, Silniki JTS Alfy 159 uznawane są za niezbyt udane .Oprócz problemów ze zbieraniem się nagaru na zaworach ,mają również kłopoty z trwałością łańcucha rozrządu ''.......... ,, duże zużycie oleju silnikowego ,przedwczesne rozciągnięcie się łańcucha rozrządu oraz zatykanie kanałów olejowych (następstwo to zatarcie jednostki napędowej)'' .
Ja Ci mogę potwierdzić nagar - to jednostka z bezpośrednim wtryskiem, więc to w nich normalne
po modernizacji w roku 2005 nie ma z tym problemu
co do lancuchow to prawda
Siedzę i się zastanawiam jak to możliwe . AR 159 miała swoją światową premierę na 75 salonie genewskim ,bodajże w marcu 2005 roku . Pierwsze egzemplarze w Europie zaczęli klienci odbierać pewnie koło sierpnia ,września 2005 ,gdzie tu czas na modernizację silnika ???
No chyba ,że jakieś niepokojące sygnały płynęły z innych marek wykorzystujących tę jednostkę .
nie jezdzisz JTS wiec nie siedzisz w temacie:)
a silnik to stara konstrukcja tylko zmodernizowana
http://www.z22se.co.uk/forum/
2.0JTS ze 156 czy GT to silnik nieco starszy niż ten ze 159
2.0 JTS był króliczkiem doświadczalnym w dziedzinie bezpośredniego wtrysku w Alfie. A stało się to już w 2002 roku w modelu 156. Ja tam w swoim nie narzekam na niedobór mocy ze względu na nadmiar nagaru, byłem także na hamowni.
Obecnie nie należy się bać JTS, zwłaszcza że wszystkie benzynowce w 159 są obecnie z bezpośrednim wtryskiem. 1750 TBi także.