Koledzy, jaki polecicie motor? Jakie są wady i zalety diesela i benzyniaka, w końcu który jest najbardziej optymalny. Rok 06 lub 07, interesuje mnie przedział do 70 tyś. pomóżcie proszę i napiszcie cenne uwagi, pozdr!
Printable View
Koledzy, jaki polecicie motor? Jakie są wady i zalety diesela i benzyniaka, w końcu który jest najbardziej optymalny. Rok 06 lub 07, interesuje mnie przedział do 70 tyś. pomóżcie proszę i napiszcie cenne uwagi, pozdr!
Z tych roczników ,które wymieniłeś masz do wyboru benzynkę 2,2 JTS 185 KM ,która jest za słaba do tego sportowego coupe i do tego jeszcze dużo pali . Druga benzyna to 260 konne 3,2 V6 , mocny ,fajnie brzmiący silnik ,zapewniający już dużo większe emocje , niestety okupuje to bardzo dużym apetytem na paliwo ( w mieście można osiagnąć 25 l/100km ).
Silnik diesla 2,4 JTDM ma 200 koni i jest o niebo oszczędniejszy ,do tego bardzo sprawnie napędza Brerę i o dziwo ma naprawdę fajny dżwięk . Największy mankament o którym już pisałem na tym forum to prowadzenie w zakrętach , ciężki 5 cylindrowy diesel + napęd na przednią oś powoduje że auto jest mocno podsterowne i wypluwa go na szybko pokonywanych zakrętach ( receptą na to , przynajmniej częściową jest zamontowanie w ASO systemu Q2 , koszt ok.1500-1700 pln).
Dzięki za pomoc, sądzę że 2,4 będzie dobrym rozwiązaniem.Powiem szczerze że od początku obstawiałem na ten motor. Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta? Chodzi mi o wyeliminowanie pierwszych usterek, przed kompleksowym sprawdzeniem w serwisie? Jak skonfigurowanego samochodu warto szukać, np ja wolę alcantarę... proszę o podpowiedzi i opinie.
Na allegro jest kilka ofert Brery z silnikiem TBi. Ceny ponad 80k za nówke. Dzwoń i proponuj 70k od reki. A nuż może się uda:-)
Za 70k to nie ma szans, ale czy nie lepiej dołożyć jeszcze dychę, i zamiast 3-4 letniego auta kupić nowe lub prawie nowe jeszcze na gwarancji?
Cena jest atrakcyjna w porównaniu z 3,4 latkami. Jest to oferta godna uwagi, gwarancja, auto świeże itd. tylko kolor czerwony...jak spisuje się ten motor w porównaniu z 2,4 ?
jeszcze jedno, jak sądzicie jak wysoką marżę może mieć komis?ile można utargować?pozdr
Widzę, że największym problemem dla Ciebie może być kolor - musisz się zastanowić, czy to ma być decydujący aspekt. Pamiętaj, że Brera jest bardzo rzadkim autem, Ty szukasz auta kilkuletniego i może być Ci ciężko znaleźć coś w dobrym stanie i do tego w konkretnym kolorze. Z drugiej strony trudno żebyś kupował auto w kolorze ktory Ci się ewidentnie nie podoba.
A co do porownania 1.8 TBi i 2.4. Tak jak napisał rafter 2.4 jest dosyć ciężki, 1.8 TBi pod tym względem lepiej się prezentuje. Osiągi są podobne, z niewielką przewagą TBi, natomiast na pewno 2.4 potrzebuje mniej paliwa.
---------- Post dodany o godzinie 00:01 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie Wczoraj 23:12 ----------
Raczej nic nie utargujesz. Z tego co mi wiadomo to marża komisu (przynajmniej w ASO) jest naprawdę niska, tzn. ok 3k - przy aucie za 80k to wg mnie bardzo mało.
Witam,
kolor, elementy wyposażenia i inne detale składają się na końcowy efekt. koledzy jak jest z poważniejszymi wymianami serwisowymi w 2,4? Przy ilu km, i co do wymiany zaleca producent?pozdr