-
dziwny gwizd w 2.0ts
od jakiegos czasu słysze dziwny gwizd dochodzący z górnej prawej strony silnika, początkowo bagatelizowłem problem ale jak sie dzis dokładnie wsłuchałem przy otwartej masce to przestał mi sie podobać.
gwizdy slychac tak od ok 3000tys obrotów, na jałowym chodzi ładnie i cicho, osłabienie czy jakis oznakl utraty osiągów tez nie zanotowałem.
wiecie co to może być? pasek wielorw.? jakies rolki tego paska?
-
Świst to może być łożysko, pytanie jakie ?? proponuje ściągnąć pasek wielorowkowy i posłuchać wtedy odpalonego. Pokręć alternatorem i posłuchaj jak pracuje koło, potem każde koło od napinacza, prowadzące.
-
wydaje mi sie że hałasuje ta duża rolka która widać z góry silnika. od czego ona jest? to napinacz tylko?
-
nagrałem silnik, może to rozjaśni sytuację.
http://www.youtube.com/watch?v=rqL9hXmeAYg
-
Moja alfa też gwiżdże odkąd ją mam, tzn. 6 lat. I też nie wiem, skąd ten gwizd. Wielokrotnie sprawdzałem rolki i łożyska - wszystko jest OK, a gwiżdże. Po zdjęciu paska też gwiżdże.
-
a rozrząd sprawdzałeś? ten twój gwizd pododbny do tego z filmiku?
-
No dopiero teraz mogłem posłuchać bo w pracy nie mam słuchawek.
Rozrząd oczywiście zrobiony i nic się nie zmieniło.
Ale gwizd u mnie raczej inny, bardziej przypominający świst wiatru w kominie, a u Ciebie ewidentnie tylko przy wyższych obrotach i bardziej przypomina pisk niż gwizd.
Czy odpalałeś silnik bez paska?
-
w poniedziałek bede sprawdzał pasek i przy okazji wymienie na nowy
-
Miejmy nadzieję, że to tylko będzie coś na osprzęcie - napisz, jak już sprawdzisz wszystkie łożyska.
-
niestety ten gwizd pochodzi z rozrządu. po zdjęciu paska wielorowkowego jest tak samo jak wraz z nim.
nie wiem co teraz, ale pewnie bede miał przedwczesną robote całego rozrządu.
czy taki gwizd może wydawać wariator? lub pompa wody?