-
Wymiana gazu w klimie
Witam, mam problem z klimatyzacją w moim aucie, a mianowicie fachowiec od klimatyzacji w ubiegłym roku uzupełnił mi czynnik, a ponieważ na aucie nie było żadnej naklejki uzupełnił r134a, bo taki na pewno jest i już(jest to jedyny gość w moim mieście robiący takie rzeczy) , skuteczności usługi nie sprawdziłem bo mi autko padło i trafiło na warsztat, później lato się skończyło i nie było okazji. W tym roku dowiedziałem się że czynnik do mojej AR 155 to wycofany z obiegu r12. Teraz moje pytanie, czy pomieszanie czynnika bardzo zniszczyło mi klime, bo oczywiście ta nie działa, oraz czy mogę wymienić czynnik z wycofanego r12 na dostępny r134a i szukam jakiegoś polecanego serwisu zajmującego się klimatyzacją w zachodniopomorskim. Z góry dziękuję za pomoc.
-
Na pewno można wymienić gaz na odpowiedni ale szczerze mówiąc to nie wiem jakie praktycznie są konsekwencje nabicia złego czynnika. Myślę że jak wymienisz na odpowiedni to będzie ok.
-
A jesteś w 100 % pewny, że masz R12, bo mi się wydaje, że nie.
Kolejną sprawą jest to, czy jesteś pewny, że w układzie masz czynnik, w starych autach bywa tak, że nawet bez typowych nieszczelności czynnik ucieka i po roku go nie ma. Ciśnienie w klimatyzacji jest duże. Za bezpieczeństwo sprężarki dba zawór, który nie pozwoli jej uruchomić gdy ciśnienie w układzie jest za małe, za duże.
Właśnie dzisiaj byłem napełnić klimatyzację w Delcie i jest zimno 6 stopni przy wylocie :D.
-
Ja zakładam że kolega rafal155 wie co pisze.... Tak więc nie podważam jego stwierdzenia, że ma inny czynnik.
Fakt, że po roku w starej instalacji jest możliwe ulatnianie ale nie zmienia to postaci rzeczy że jest to usterka i należy usunąć. Bzdurą jest pisanie że jak stara to przepuszcza... Jak coś jest nieszczelne to się to znajduje i wymienia. W starych autach też klima potrafi chodzić latami bez dobijania.
-
Witam, na dzień dzisiejszy udało mi się ustalić, że w polecanych serwisach w Szczecinie łącznie z ASO nikt mi nie dobije R12, jest firma Frost która może mi przerobić instalację na czynnik R134a, jednak wycenę tej operacji może zrobić jedynie szef, który jest obecnie za granicą.
Polecono mi natomiast wizytę w serwisie lodówek i chłodziarek(poważnie), ponieważ Oni dysponują tym czynnikiem. W tym miejscu mam do was prośbę, potrzebuję wiedzieć jakie ciśnienia występują w AR 155, nalepka powinna się znajdować w komorze silnika, jednak ja takiej nie mam, może być zdjęcie tabliczki, po prostu Panowie od chłodziarek nie znają tych ciśnień. Dziękuję i pozdrawiam.
P.s. czy instalację mam szczelną nie wiem sam, sprawdzimy przy dobijaniu.
-
a to czasem przy r12 nie było innego złącza i r134a wogólnie nie wchodził do układu?? Bo mi się coś zdaje że tam była różnica w złączu.
-
Masz rację elpaco, złącza są inne. Przerobienie polegać będzie na wymianie połowy układu, nawet sprężarki a to mi się nie kalkuluje, może i moja Bella jest dla mnie bezcenna, ale wydanie równowartości połowy mojego auta na klime, nie dzięki wole poszukać gości od lodówek ;)
-
Nie no tego nie neguję, ale zastanawia mnie jak ten fachman uzupełnił klimę skoro urządzenie do nabijania nie nabije układu na stary czynnik. Co do czynnika to polecam jeszcze poszukać speców od MB w124 bo tam też był r12 przed e-klasse.
-
Ten gościu miał jakieś kombinowane węże bo pasowały do końcówek i do butli, a generalnie zajmuje się montażem klimatyzacji u mnie na wsi. Zastanawiał się która rurka która, później dobił na oko 300gram (bo wagi oczywiście czynnika i 250zł skasował. No trudno, jakie miasto tacy fachowcy. Pozdrawiam.
-
Rany boskie zgroza. Fachowcòw z butlami to omijajmy szerokim łukiem... I na dodatek skasował więcej niż ASO... Jeżeli chodzi o ciśnienia to poszukaj serwisòwki, tam będzie. Albo niech ktoś z czyta ze swojego kompresora.