1.9 jtd 105 km gasnĄcy silnik pomocy
WITAM. Dziś byłem u elektryka i wykrył że przyczyną jest pompa wysokiego ciśnienia. Ale po przeglądaniu postów o tematyce gaśnięcia silnika to zauważyłem że przyczyn może być dużo. i czasem bardzo banalne. Może ktoś to już przeżył( a napewno:) ) i napisze co może być jeszcze przyczyną.
Z moją Alfą sprawa wygląda następująco:
Podczas jazdy przy przeciąganiu na biegach przy obr. około 3tys. silnik odmawia posłuszeństwa, poprostu gaśnie. Na zimnym silniku mam problem z jej odpaleniem, a na ciepłym bardzo długo kręci.
Zaznaczam że czujnik położenia wału został wymieniony latem wraz z przepływomierzem powietrza.
PROSZĘ O POMOCY:pleasantry:
1.9 jtd 105 km gasnĄcy silnik
Mój 1,9 jtd 105 ze 6 m-cy temu jadąc droga zgasł póżniej zapalił po kilkunastu km ponownie zgasł i jeszcze kilka razy . Po przeszukaniu różnych forum (bo to lybra z takim właśnie silnikiem) wymieniłem czujnik położenia wału. Pomogło lecz nie na długo czujnik stary sprawdziłem omomierzem był dobry nawet po włożeniu do gotującej wody więc go nie wyrzuciłem. Po jakimś czasie ponownie zapalał i gasł do tego stopnia że musiałem go holować do domu.Podłączyłem pod komputer i wykazało P1671 regulator ciśnienia gazolu i P0191 czujnik wysokiego ciśnienia. Komputer również pokazywał 50-60 atm ciśnienia na pompie podczas kręcenia rozrusznikiem a powinno być 300 atm. Wskazywało to na pompę wysokiego ciśnienia , ale to nie pompa lecz wymieniłem regulator wysokiego ciśnienia , który znajduje się w pompie. Silnik pracuje wyśmienicie nawet założyłem stary czujnik położenia wału i jest Ok.Ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem musi być ok. 300 atm bo inaczej nie zapali.Moim zdaniem to co opisujesz to będzie właśnie regulator ciśnienia.Może być jeszcze że zawiesił się któryś wtryskiwacz wtedy również będzie brak wysokiego ciśnienia i nie zapali.Komputer wtryskiwacza nie pokaże ponieważ elektrycznie będzie ok a mechanicznie zły (zawieszony) . Sprawdzałem programem " FiatECUScan " . Napewno będzie jedno lub drugie . pozdrowienia.