-
147,1.6 120km
podpiąłem fajnego pana z mojego miasta a naszego forum pod pc,jego problem to spalanie czyli 15l na 100km,i tak dwa błędy dotyczące pierwszej i drugiej sondy,parametry sondy jednej i drugiej niby ok,ale momentami spadały poniżej 0.6xxx a powinny być w zakresie 0.98 -1.02.Czy tak niski zakres może powodować błąd sondy,bo na pewno popsuta sonda to wysokie spalanie ,przepływomierz podejrzewam, ok ponieważ brak jakich kol-wiek problemów z przyspieszeniem i muleniem A rok alfy 2001
-
0.98 -1.02 -to jest zapewne integrator sondy lambda i mieści się w zakresie 1,0+-0,3,a sonda działa w zakresie 0,3v-0.9v także trochę pomyliłeś
-
Na 99 procent przepływomierz,tu bym szukał przyczyny problemu.
-
ok,te dwie sondy pracują 0,2v do 0.6v ,ale pracują nie stoją w miejscu ,to czy możliwe ze ecu pokaże błąd pierwszej i drugiej sondy przy 0.2v,i czy błędy tych dwóch sond nie jest efektem zapchanego kata
---------- Post dodany o godzinie 21:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:05 ----------
przepływomierz? skoro komp,pokazuje błędy pierwszej jak i drugiej sondy,a przepływomierz to nie tylko spalanie ale i tylko brak mocy
-
"może" to być przepływomierz...
robiłem testy na 2 przepływomierzach i jednej sondzie i przy każdym przepływomierzu sonda pracowała inaczej.
oczywiście ecu 1.5.5
-
przepływomierz?to dlaczego i skąd te błędy dotyczące 1 i 2 sondy ciągle powracające,w mojej 156 sonda to efekt dużego spalania,po wymianie spalanie zmalało lecz pozostało mulenie zakres 3500-4000, przepływomierz wymieniony spalanie 10l w mieście,brak dławienia,może ten kat daje takie mylne podejrzenia,a w tej 147 nie ma mulenia ,falowania,nic z tych rzeczy które wskazuje na przepływke
-
Przepływomierz ma wpływ na prace sondy,a wada przepływki nie koniecznie powoduje dławiena czy jakąś dziwna prace silnika,moze nie byc zadnych objawów poza pojawiajacym sie błedem.Mówie ci ze to przepływomierz;)
-
Witam wszystkich forumowiczów,jestem właścicielem owej paliwożernej alfy,za radą kolegi borsukmax,któremu jeszcze raz pragnę podziękować:beerglass:, podjechałem na analizę spalin a oto jej wyniki:
na wolnych obrotach:
CO 0,10%
CO2 15,23%
Hc 84 ppm cokolwiek to jest diagnosta powiedział ze wartość jest OK:)
O2 0,71%
NO 0 ppm
lambda 1,025
CO kor 0,10%
przy 3000 obr/min
CO 0,12%
CO2 15,51%
HC 63ppm
O2 0,24%
NO 0ppm
lambda 1,004
CO kor 0,12%
Diagnosta radził zmienić stację(faktem jest że zawsze tankuję na tej samej),jak wyjeżdzę to paliwko ,przy tym spalaniu to długo nie potrwa,zatankuję gdzie indziej, może pomoże
Czy na podstawie tych wyników można wykluczyć sondy lub przepływomierz
-
nikt się nie zna na tych w parametrach
-
Kolego mówie ci po raz trzeci że masz do wymiany przepływomierz.
---------- Post dodany o godzinie 21:36 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:33 ----------
A jeśli sie myle to zapraszam do Gdańska na piwo ;););)