-
Dziwne sprzęgło
Witam;
Mam problem ze sprzęgłem.Miesiąc temu wymieniłem pompkę pod sprzęgłem bo była walnięta.Miesiąc było ok. Teraz zapada mi się pedał sprzęgła ,jakby się zapowietrzało. Dzieje się tak po ok 20 min. jazdy w mieście .Od startu jest ok (twardy pedał sprzęgła, można zmienia biegi) po 20 min pedał nie ma oporów zapada się.Muszę stanąc i odczekac lub odpowietrzyc układ (wycągam zawleczkę ,wysuwam wężyk ze skrzyni i przez odpowietrznik wylatuje pare bąbelków powietrza.) i jest ok (twardy pedał) ale po 20 min jazdy znów to samo.Układ szczelny ,nie ma wycieków , płynu nie ubywa. Ma ktoś pomysł co jest grane??
-
dziś zauważyłem , że problem ten ma związek z temp. silnika . Jak zagrzeje silnik ponad 90st to tak się dzieje ,że nie można wbic biegu. Jak temp. spadnie to jest lepiej. Sprzęgło się kończy??
-
Witam widocznie masz gdzies nieszczelnosc ktora powoduje zassanie powietrza, a tak z ciekawosci kiedy wymieniałeś płyn ? a to ze nowa pompka to nie oznacza ze jest dobra ( mogła sie podwinac gumka w cylinderku i bedziesz miał własnie taka lipe ze przy wyzszej temperaturze nie trzyma a w upał to zostaniesz pod swiatłami bo nie wrzucisz biegu ) lepiej to ogarnij bo pomysl ten układ jest połaczony z układem hamulcowym
-
płyn wymieniony przy odpowietrzaniu układu ,na jakiś standardowy ze stacji orlen. Jakby była nieszczelność to chyba by ubywało płynu, a jego poziom jest stały.
-
a sprobuj tak nalej plunu na maks zostaw odkrecony zbiorniczek na odpowietrznik załóż przewod gumowy na koncu zamontuj strzykawke wcisnij pedał sprzegla do oporu i strzykawka odsysaj plyn i dolewj zobaczysz czy bedzie szło powietrze no i oczywiscie dolewaj płynu a moze miec tak ze tylko zasysa powietrze gdzies a plyn nie ucieka przez ta nieszczelnosc a wlales DOT4 ?
-
tak wlałem DOT 4. Strzykawka już się bawiłem. I na początku wężykiem zawsze idzie trochę płynu z pęcherzykami powietrza. Wlewam czysty płyn (przeźroczysty) a po tych 20 min. po ostrzejszej jeździe ściągam czarny.
-
a i tu go masz wymien i w hamulcach moze był ugutowany zacznij od tylnego najdalszego kola od zbiorniczka w ten sposob co na odpowietrzniku sprzegła bo widocznie sie miesza z jakims syfem ktory jest w hamulcach
-
myślałem ,że nie ma opcji żeby się mieszały , bo zbiorniczek 1 ale już wężyki 2 odchodzą i jakby 2 osobne układy.
-
no niby tak ale w alfie wszystko jest mozliwe , jest tez opcja ze ten czarny syf to uszcelnienie pompki albo wysprzeglika ktore jest własnie rozpuszczane przez plyn jaka pompke kupiłes? bo jezeli jakas super promocje to mozliwe ze zapomnieli zeby guma była odporna na płyn , nie wiem terz ja u ciebie jest wysprzeglik czy na skrzyni czy w skrzyni ale jak mowisz ze robi sie czarny to musi jakis syf zaciagac tylko skad to nie mam pojecia jedyne co mi przychodzi do głowy to własnie rozpuszczone uszczelnienie
-
Dziś odwiedziłem salon alfy w Gdańsku i się za 55,5zł :P dowiedziałem że :
układ zapowietrza siłownik/łożysko oporowe z wysprzęgnikiem. Wymienic mozana takze komplet sprzęgła.
Koszt w salonie :
sprzęgło 687zł
łożysko oporowe z wysprzęgnikiem 315zł
robota 1003zł
Robota w Norauto ok 550zł.
Sprzęgło jest chyba ok a zalecaja wymiane prewencyjnie. Czy warto wymieniac tylko sam wysprzęgnik??