-
Ciężko chodzą biegi
witam Alfisti,
zrobiłem upgrade mojej 156 i kupiłem 159SW 1.9JTDM 150 KM z 2007 i mam kilka pytań:
- beznadziejnie ciężko chodzi skrzynia, biegi niby wchodzą normalnie ale drążek jakby był na zbyt mocnych sprężynach - też tak macie? Poruszałem ręką wodzikami przy skrzyni i biegi prawie same wskakują a jak próbuję wbijać drążkiem to jest kiepsko, może coś nie tak z mechanizmem przy drążku?
- trójka lekko haczy, sprzęgło łapie punktowo, dość nisko, wydaje mi się, że to objaw już chyba jego końca, chyba, że u Was też tak jest,
- hamulce w porównaniu do 156 są jak z drewna - trzeba mocniej depnąć niż w 156 - też macie takie wrażenie?
- coś mi trochę syczy w czasie jazdy jakby brak czynnika w klimie, ale wyłączenie jej nic nie zmienia, jak puszczę gaz to syczenie się zmniejsza, na wolnych obrotach tego nie słyszę. Tak ma być?
Poza tym autko w idealnym stanie.
Liczę na Waszą pomoc
-
- skrzynia (przynajmniej u mnie) lubi czasem zgrzytnąć, gdzieś czytałem, że to taki urok, nie mam za dużego porównania ale jeździłem przed kupnem kilkoma 159 w różnych konfiguracjach (1,9 2,4 2,0) i w każdej biegi wchodziły ciężej niż np. w Kia Cee'd, Toyota corolla itp.
- sprzęgło łapie normalnie tzn nie punktowo
- hamulce według mnie są całkiem niezłe (nie mam porównania do 156) ale weź pod uwagę masę auta (znaczną)
- może turbina? albo jakiś wąż od turbiny jest nieszczelny? dymi ci biało? to by wskazywało na nieszczelność
-
Kali przejedź się jakąś inną 159 i będziesz miał porównanie co do:
- biegów
- hamulców
-
Co do hamulców to potwierdzam, w mojej 156 miałem brzytwy, teraz w 159 nawet po wymianie klocków jest topornie - nie ma porównania nawet.
-
Hamulce OK. U mnie na tę chwilę kloce z przodu są do wymiany - sądzę, że się tylko poprawią. Co do skrzyni to jest to twór GM-u i TTTM-a, skrzynia nieco mniej precyzyjna przy wybieraniu. Miałem podobne odczucie przy przesiadce ze 156-tki jak Ty i wielu innych kolegów z tego i innych forów AR-maniaków. Jazda 9-tką daje ogromną frajdę!
-
Dzięki za info, hamulce przeżyję (może są kiepskawe bo tarcze lekko podrdzewiały na rantach) ale skrzynia jest beznadziejna. Sprawdzałem w innych 159 przy zakupie i drążek też tak ciężko chodził, ale najbardziej przeszkadza mi to haczenie.
Czy w 159 da się odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła - gdzie znajdę odpowietrznik?
-
Ja niestety mam ten sam problem ze skrzynią biegów czyli zgrzytanie i ciężkość zmiany biegów i wyczytałem że to może być wina linek łączących ponoć wymiana owych linek załatwia sprawę .Można również spróbować przesmarować linki ale to zabieg na krótki czas ponoć problem powróci .
-
Jeśli sprzęgło łapie nisko - odpowietrzyć układ. Gdyby to nie pomogło, najprawdopodobniej pompa pod sprzęgłem do wymiany.
Ciężko pracująca skrzynia - wymienić / zregenerować linki prowadzące od drążka do wodzików.
-
ostatecznie rozwiązałem problem haczących biegów i nisko łapiącego sprzęgła. Okazało się, że odpowietrznik przy skrzyni nie był dobrze dokręcony i układ się zapowietrzył. Po dokładnym odpowietrzeniu sprzęgło i biegi chodzą ok.
Dla potomnych - odpowietrznik znajduje się przy wejściu przewodu hydraulicznego do skrzyni. Klucz 11 jak do przewodów hamulcowych.
-
Czy objawy zapowietrzenia czyli sprzęgła biorące nisko oraz ciężko chodzące biegi występują w przypadku zapowietrzenia równolegle ?