-
Stukanie przy skręcie
Witam
Tak jak w temacie coś stuka mi w zawieszeniu przy mocnym skręcie np: na parkingu i czasem przy ruszaniu na skręconych kołach. Wydaje mi się, że jest to odgłos przegubu, ponieważ na dziurach jest cicho (wahacze i drążki wymienione). Miał ktoś podobne objawy i może mi potwierdzić, że to przeguby albo coś innego?
-
Jeśli chodzi o potwierdzenie, to korespondencyjnie raczej nikt się tego nie podejmie, a w każdym razie nie ja - natomiast objawy typowe dla wyeksploatowanego przegubu zewnętrznego.
-
Tak wiem tylko właśnie chodzi mi o to czy objawy się zgadzają, dzięki za odpowiedź. Postaram sie to dzisiaj sprawdzić i chyba zamówie oba zewnętrzne przeguby, bo jak siada prawy to lewy tez pewnie juz długo nie pociagnie
-
Najlepiej skręć maksymalnie kołem na parkingu i pojedź do przodu i tyłu, jak słuchać stuki etc. to na 90% przegub zewnętrzny :) Sam mam prawy do wymiany, a niekoniecznie musisz kupowac kpl., może ten drugi ktoś wymieniał (poprzedni właściciel etc.)
Pozdrawiam,
GrzesiuŻar
-
Sprawdziłem tak jak powiedziałeś i stuka, czyli diagnoza już jest. Orientuje się ktoś czy będzie z tym dużo roboty? W sumie wymieniałem już samodzielnie wahacze, drążki, sanki i tylne tuleje więc myślę, że temat ogarniam i sobie poradzę, tylko pytanie brzmi ile to zajmnie i czy jest na to jakiś patent?
-
Niestety czy dużo roboty to Ci jeszcze nie powiem, bo sam będę pierwszy raz przegub robił w garażu. Ale na pewno trzeba będzie mieć kogoś do pomocy, bo trzeba odkręcić śrubę piasty, klucz chyba 32. Ale kupiłem czteropak, czekam na przegub i będę robił, więc dam znać jak poszło :)
-
W takim razie czekam na relacje :)
-
Roboty na około 3-4h. Uważaj przy składaniu na osłonę gumową przegubu by jej amortyzatorem nie pociąć. Ja u siebie wymieniałem oba z prawej strony, masa frajdy :)
-
nie wiem jak u was, ale u mnie przegub był dosyć dziwny bo zamówiony wg katalogu do 146 1.6 boxer nie pasował :D za to pasował od 156 :D
jakoś tak dziwnie miałem. więc trzeba sprawdzić czy dobry się zamawia.
-
odgrzewam. w sumie z moich obserwacji wynika tak: czasami puka a czasami nie przy skręcie w prawo. niby do wymiany ale mam pytanie: ile przegub może przejechać? bo wymieniany był (prawy) jakieś niecałe 6tyś. km temu ;)