-
JTS - co to za dźwięk ?
Posta piszę trochę blady przyznam się :D Dziś usłyszałem dziwny odgłos z silnika, naczytałem się trochę postów o panewkach itd ale wciąż nie wiem co to jest. Znalazłem filmik w sieci (też jts) , mój aż tak nie pracuje strasznie, tu jest dużo głośniej, natomiast między 21 a 23 sekundą filmiku gość robi przygazówkę (takie trrr-trrr słychać) i u mnie właśnie jest identyczny dźwięk, który mnie zmartwił. Jakby ktoś mógł proszę obejrzeć i powiedzieć co jest nie tak. Filmik : http://www.youtube.com/watch?v=fKv_IZNHYj0
---------- Post added 18-11-2011 at 01:27 ---------- Previous post was 17-11-2011 at 21:29 ----------
Nikt nie wie co to mogą być za hałasy ?
-
to dźwięk 5 tyś wydanych na remont... przykro mi
-
Tzn na tym filmiku to trochę rzeź, u mnie tak nie ma. Mi chodzi tylko konkretnie o ten moment między 21 a 23 sekundą. Mam nadzieję, że nie o tym mowiłeś 5 tyś... Silnik ma 70k przebiegu, ciężko mi uwierzyć że to może być coś tak poważnego.
-
to walenie np od 13 sek. to panewa, cała reszta to raczej normalne dźwięki silnika (słychac tam wariata i moze troszkę zawory)
-
Kolego rafal_155 u mnie też coś klepie pod maską, mechanik mi powiedział że to pewnie jakaś rolka czy jakoś tak i stąd ten dźwięk posłuchaj.
http://www.youtube.com/watch?v=Pkmp6N8zZEo
-
myślę, że możesz spać spokojnie, mimo tego że we wcześniejszym temacie większość obstawiała początek panewki (ja też tak myślałem).
Fakt coś tam klepie ale na wyższych obrotach jest ok.
-
Czyli kolego Rafał_155 to w 13 sekundzie to nie panewka? Bo jak to jest, panewki klepią równą wraz ze wzrostem obrotów, nie tak sobie "wybiórczo" ?
-
wg mnie od 13 zaczyna walić panewka albo sworzeń na tłoku, później np od 27
Panewki wydają z siebie różne odgłosy i przy różnych obciążeniach i obrotach np.
Panewki główne (na wale) przy wkręcaniu na obrotu na luzie często w ogóle nie wydają żadnego dźwięku ale już pod obciążeniem od 2 tyś. rpm będą tłuc, tak samo w czasie odpalania jak jeszcze nie ma ciśnienie oleju.
Panewki korbowe na początku klepią przy wkręcaniu/schodzeniu z obrotów na luzie a mogą się wyciszyć podczas jazdy, oczywiście z czasem będą dzwonić nawet na 1000 rpm.
Często podobny dźwięk do panewek korbowych wydaje luźny sworzeń tłok-korbowód, można też usłyszeć od czasu do czasu tzw bujanie się tłoka - często jak jedziemy po woli na 2 i chcemy przyspiesz słychać jakby coś pękało w silniku, delikatne pukanie w wysokich tonach.
Trzeba jeszcze mieć na u wadze wałki balansujące i ich łożyskowanie.
-
jeżeli silnik wydaje dziwne dzwięki radze:
-po pierwsze ściągnąć pasek wielorowkowy by wyeliminować problem z napinaczem,wspomaganiem itd
-na odpalonym silniku po kolei ściągać przewody zapłonowe celem sprawdzenia tłoka...jeżeli po wyłączeniu danego cylindra ucichnie...masz winowajce
-najważniejsza kwestia...czy puka tak samo na zimnym czy ciepłym,czy dzwięk jak jest ciepły się zmienia(głosniej/ciszej/znika)
jeżeli puka tylko jak jest zimny i znika po kilku minutach najprawdopodobniej popychacz bądz luz na tłoku,który pod wpływem temperatury silnika cichnie
jeżeli puka cały czas,zwłaszcza na ciepłym......to niestety istnieje duża szansa że to panewka
możesz spuścić olej i zobaczyć czy są opiłki,czasami przy samym wyciągnięciu bagnetu już je widać
jak szybko gaśnie kontrolka od oleju?
-
Jutro pojadę do mechanika, zobaczę co powie. Ale u mnie puka, mówiąc w skrócie "jak mu się chce". Na zimnym nie spr. bo nie chcę go gazować wtedy, na jałowym cisza. Na ciepłym jak dodaję powoli gazu to raz stuka, raz nie. Jak gwałtownie dodam gazu i puszczę to potrafi zastukać, ale np. jak dodam gazu i utrzymuje na np. 4000tyś obrotów to nie stuka nic :)