Pytanie jak w temacie ...
Pytanie jak w temacie ...
Może się mylę, ale mi przy największych mrozach w tę zimę przy uruchamianiu zapodał tekst:
"Anti-pollution filter clogged"
Tak to chyba idzie - u mnie akurat było to związane z dłuższym postojem auta bez odpalania (ok 2 tygodnie), choć jeszcze trochę zostało do wypalenia DPF.
Mialem identycznie jak ty , auto dlugo stalo bez odpalania i czasem swiecil sie wlasnie taki komunikat od czasu jak temperatura sie podniosla nie ma tego komunikatu , ale ja za cholere nie wiem kiedy wypala sie ten DPF i czy juz jest wypalony czy jest zapchany , nie mam pojecia ,.
Polecam zabieg usunięcia filtra :)
Na forum znajdziesz dużo informacji w tym temacie, ale tak na szybko to w trakcie wypalania DPF-u:
- kilkukrotnie wzrasta chwilowe spalanie
- na luzie wskazówka doładowania jest lekko odchylona (nie jest w pozycji na "0")
- podczas jazdy, kiedy zdejmiesz nogę z gazu wskazówka doładowania gwałtownie spada na "0"
- niektórzy twierdzą, że w trakcie wypalania w samochodzie czuć specyficzny zapach, ale to już chyba fetysz :)
Dodam tylko, że jak się zatrzymamy to na ucho słychać lekko podniesione obroty silnika i w momencie kiedy następuje zakończenie wypalania jest taki jakby stuk, nie wiem jak to nazwać, jakby ktoś przełączył jakiś klawisz :P, wskazówka doładowania opada na 0 i obroty spadają (czego po obrotomierzu nie zauważyłem).
PS
Wypalanie na trasie przy prędkościach 70-90 km/h trwa do 10km i uruchamia się raz na około 800km.
posrane dziadostwo , ekolodzy zaj.... delfiny i inne takie powinni ratowac a nie bazgrac w autach .........