Cześć,
Już drugi raz w ciągu kilku tygodni dostałem błędy P2108, P2111, które wskazują na zacinanie się przepustnicy. Czy to rzeczywiście chodzi o przepustnicę i czy można coś z tym zrobić samemu, czy pozostaje wizyta u mechanika?
Printable View
Cześć,
Już drugi raz w ciągu kilku tygodni dostałem błędy P2108, P2111, które wskazują na zacinanie się przepustnicy. Czy to rzeczywiście chodzi o przepustnicę i czy można coś z tym zrobić samemu, czy pozostaje wizyta u mechanika?
Jakim porogramem czytałeś błędy, zrobiłes diagnoze aktywną-czy napewno chodzi o przepustnice, a moze o zawór gaszenia silnika?
Czytałem programem FiatECU. Po angielsku jest throttle, ale w dieselu to raczej będzie właśnie zawór gaszenia silnika. Czy to jest ten przy zaworze EGR?
Aha - nie wiem o co chodzi z diagnozą aktywną. To było odczytanie błędów wcześniej zapisanych w komputerze.
Jezeli masz bląd przepustnicy to wyk. diagnoze aktywną, test tej przepustnicy oczywiście Ecu Scanem. wczesniej otwórz pokrywe silnika i patrz w czasie testu który z siłowników pracuje
Dzięki za sugestię, podziałam.
A co w przypadku gdy to rzeczywiście zawór gaszenia, gdzie go szukać? Przepustnicę można wyczyścić, a co z tym,?
Właśnie pokazał mi się błąd P2111. Jak znajdę chwilę czasu to poczyszczę EGR, przepustnicę i dolot.
Niestety po czyszczeniu EGRa i przepustnicy dalej wywala błąd P2111. Macie jakieś pomysły?
1. Czujnik położenia padału gazu
2. Silnik krokowy od przepustnicy
3. Kable pomiędzy tymi dwoma urządzeniami :)
witam mam ten sam kod błędu !!! czy ktoś to opanował ?? jak to zrobić żeby było ok :-)
U siebie rozbierałem obudowę elektroniki przepustnicy, czyściłem jej zawartość, przelutowywałem luty.
Miałem wcześniej błąd P2111. Po tych zabiegach błąd pojawia się ale rzadziej.
Opis jak się dobrać do elektroniki znalazłem tu:
http://forum.vectraklub.pl/index.php...1/page__st__20
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?p=169216
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2216058.html
Aha, gdy ktoś zdecyduje się rozbierać elektronikę, po wszystkim trzeba w FESie wykasować dane autoadaptacyjne. Na początku tego nie zrobiłem to od razu wyskoczył check i chyba sześć błędów dotyczących przepustnicy. Już zacząłem się rozglądać za nową.