-
1 załącznik(i)
logi 1.9 Jtd 16V
Witam, dzisiaj zrobiłem logi mojej Alfy. Autko wyraźnie nie ma mocy zwłaszcza do 2800rpm. Ma 140KM a ciągnie się jak żółw. Zawór EGR zaślepiony do połowy. Na kompie nie było żadnych błędów. Nie zauważyłem też jakiegość znaczącego dymienia ( na zimnym trochę dymi na siwo po dodaniu gazu). Logi robiłem na 4 biegu od ok. 1400rpm. Są to moje pierwsze logi, jeżeli coś nie tak zrobiłem to proszę o poradę. Bardzo proszę o zerknięcie na moje logi osoby znające się na tym fachu. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
http://vaglog.rtnet.pl/markol565_101010.html
-
1 załącznik(i)
Jest ktoś kto mogłby przynajmniej zerknąć na wykres? Wydaje mi się, że przepływka nie działa prawidłowo lub jest jakaś nieszczelnośc w układzie, chciałbym się upewnić. I nie wiem jak turbo. Wykresy prawie pokrywają się, ale są jakieś dziwne skoki.
Załącznik 73427
-
dymi?
sprawdzić szczelność dolotu, przewodów turbo-IC, IC-kolektor
wyczyścić EGR
-
Wczoraj sprawdzałem jeszcze raz i nic nie dymiło na rozgrzanym silniku. Na zimnym może trochę. Spaliny mają jakiś dziwny zapach na zimnym silniku. Sprawdzę szczelnośc dolotu i przewodów najpierw. Dzięki za odp.
-
ten dziwny zapach spalin wystepuje tez u mnie...........
-
okazało sie, że przepływka do wymiany, wyczyściłem też EGR.
-
i dalej spaliny smiardza w dziwny sposob?
-
Na razie mam rozłączoną przepływkę. Spaliny śmierdzą ale tylko na zimnym po odpaleniu, później jest ok. Jak zamontuję nową to napisze czy cos się zmieniło, ale nie sądzę żeby to miało wpływ na spaliny. EGR musze popatrzyć bo coś mi przycina czasem.
-
Witam ponownie. Wymieniłem dzisiaj przepływkę na nową Boscha. Efekt jest taki, że do 2200rpm auto nadal nie ma mocy (jest może odrobinę lepiej), natomiast po załączeniu turbo rozpędza się elegancko (tak mi się wydaje). Przy rozłączonej przepływce Bella rwie do przodu aż miło. Dodam, że nie znalazłem żadnych nieszczelności i zawór EGR też nie był zbytnio zabrudzony. Auto nie dymi. Może jeszcze jakieś podpowiedzi co sprawdzić, ewentualnie jakie parametry na kompie zbadać (napięcie na przepływomierzu?). Za wszystkie rady serdeczne dzięki :)
-
Sprawdź sobie zawór overboost, gdy jest zacięty lub zabrudzony nie potrafi dobrze sterować zmienną geo turbiny i gruszka nie jest zaciągana prawidłowo co powoduje prawidłowe przyspieszanie dopiero z wyższych obrotów.
Zawór jeśli ma metalową obejmę to nadaje się do tzw. "regeneracji". Rozbiera się obejmę, czyści w środku, smaruje oraz składa do kupy zaciskając obejmę np. plastikową złączką.
Jeśli jest sklejony to raczej trzeba kupić nowy.
No i najważniejsze, znajduje się na puszce filtra powietrza przykręcony do niego. Dostaniesz się tam z kanału, wyjmując rurę turbo-intercooler, łatwiej go wyjmiesz.
Ps. Piszesz że z odpiętą przepływką autko jedzie lepiej, tzn od ilu obrotów zaczyna "ciągnąć"??