-
Wydech 156 V6 192KM
Witam. Poszukuję rozwiązania dla wydechu do 156 V6 z 11.2000r. 192 konnej z czterema sondami i katalizatorami na kolektorach wydechowych. Może ktoś to przerabiał, ewentualnie namiar na jakiegoś magika ze śląska lub okolicy który wie co i jak, żeby się "check engine" nie zapalał, sondy nie wariowały i pociągnął jeszcze jakiś czas. Dla informacji - nie ma gazu, może być zamiennik oryginalnego, może być sportowy.
-
Ale chcesz kompletny wydech robic? Wstawia sie "emulatory" zeby sondy nie glupialy.
-
Podłącze sie do tematu. Rozumiem że dwie pierwsze sondy decydują o składzie mieszanki zaś dwie pozostałe czuwają nad sprawnością i obecnością katalizatorów i to do nich wstawia sie emulatory?? Gdzieś ktoś kiedyś wspominał o kastracji cf3 z katów i odsunięciu sond ale co i jak to sam za bardzo nie wiem.
Może jakieś dokładne informacje z tej operacji ktoś przytoczy ??
-
Wsadzasz kolektory z cf2 tylko trzeba do nich wspawac porty na sondy, a 2 diagnostyczne mozna wsadzic daleko z tylu. O ile chcecie sie pozbyc calkowicie katow. Tu jest przyklad na GTA -
http://www.bestexhaust.com.au/shop/img/KAR147GTAF.jpg
http://i197.photobucket.com/albums/a...a/IMG_2337.jpg
-
Dzieki bardzo tego właśnie szukałem
-
I tutaj pojawia się temat "emulatorów" - pytałem kiedyś fachowców z italauto o rozwiązanie tego tematu i kazali zapytać gazowników, ale Ci z kolei nie za bardzo wiedzieli jak to zrobić skoro nie ma gazu. Jeśli cały wydech nie będzie droższy od samochodu to cały, bo wczoraj zaczął mi popierdywać z przedniego tłumika a jeden z katalizatorów na kolektorze jest opróżniony. Może macie jakiegoś fachowca od wydechów żeby podjechać i przedstawić temat, bo moja wiedza o mechanice samochodowej jest średnia, mam swoje zainteresowania raczej średnio zbieżne z mechaniką samochodową.
-
A kto Ci wybebeszyl jednego kata... to auto pewnie jezdzi nie tak jak trzeba... Emulator w tym przypadku to nic innego jak dystans dla sondy, musi ona byc cofnieta.
Mniej wiecej cos takiego http://allegro.pl/68-emulator-drugie...131233589.html
Na forum ktos juz chyba wywalal katy z cf3 wiec trzeba by poszukac i sie dowiedziec wiecej.
-
Jeden z mechaników, bo stwierdził że jest zatkany. kupiłem cały kolektor, ale zastanawiam się nad montażem, bo nie wiem w jakim stanie jest ten drugi, a nie chcę powtarzać dwa razy tej samej wymiany i zastanawiam się nad inną opcją.
- - - Updated - - -
I jeszcze jedno - czy wyjdzie pomysł z wydłubaniem drugiego kata na kolektorze, zakupienie katalizatora uniwersalnego do pojemności 3 litrów zamiast wszystkich 4?
-
Tak jak mowie, jesli chcesz calkiem wywalic katy to kup kolektory od CF2 np takie. http://allegro.pl/kolektor-kolektory...131437515.html i do nich spawaj reszte wydechu.
Wydlubanie kata w kolektorach to glupota bo zabardzo odpreza wydech. Mozesz dokupic np. sportowy kat ktory bedzie luzniejszy ale to juz zalezy od Ciebie czy chcesz byc ECO czy nie.
-
Eco mogą być właściciele pand 1,1 ;-) ja chciałbym przede wszystkim zgasić błąd małej wydajności katalizatora i odzyskać swoje autko w pełnej mocy. Czyli rozumiem: wymiana kolektorów na te z alledrogo, jeden duży katalizator bądź normalne tłumiki i ewentualnie "emulatory" ma stare katalizatory? Gdzie zamontować przy tych kolektorach sondy?? Może jest jakiś magik w bielsku który to ogarnia, bo sam tego nie zrobię, a tłumaczyć komuś coś o czym się ma słabe pojęcie to męczarnia dla co najmniej dwóch osób.