-
Sterowanie wycieraczek
Witam.
Jako że dziś lało, postanowiłem pierwszy raz od zakupu auta włączyć wycieraczki, jednakże mam problem.
Otóż sterowanie wycieraczkami poprzez podniesienie dźwignie do góry czy też do siebie bądź do tyłu działa, tak włączenie stałej prędkości wycieraczek przednich już nie.
Włączenie biegu tylnej wycieraczki działa normalnie, przednie wycieraczki też działają jak się podniesie dźwignię do góry, tylko nie działa włączenie stałego biegu (obojętnie czy to 1,2,3 czy 4).
Jak sprawdzić czy jest uszkodzona dźwignia czy coś innego ?
-
A przypadkiem biegów nie załancza się w dół? W górę masz tylko na czas jak podnosisz dźwignie.
- - - Updated - - -
A przypadkiem biegów nie załancza się w dół? W górę masz tylko na czas jak podnosisz dźwignie.
-
Stały bieg załącza się do dołu :P do góry jest to tylko jeden ruch żeby przetrzeć szybę..
-
problem z czytaniem ze zrozumieniem...
Kolega wie, jak używać dźwigni, tylko pisze, że mu nie działa "w dół" - czyli tak, jak się włącza wycieraczki na stałe. "Do siebie", "do góry" i "do tyłu" - działa. "W dół" - nie.
Jakieś pomysły, co może być uszkodzony - prócz samego przełącznika zespolonego? Ja bym od niego zaczął (wyciągnąć i rozebrać, jak to w środku wygląda, czy coś tam nie jest uszkodzone).
-
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wszystko działa, tylko mi nie działa to pokrętło na dźwigni od włączenia stałego ruchu wycieraczek (te 4 prędkości).
Gdzieś przeczytałem że może być padnięty silniczek od wycieraczek ponieważ w nim jest jakiś sterownik od wycieraczek. Pytanie czy ten silniczek jest trudno wyciągnąć ?
Brat ma taką samą alfę więc przełożyłbym od niego i sprawdził. To samo z przełącznikiem zespolonym . Trudna z tym robota? Rozumię że trzeba odkręcić poduszkę (tylko gdzie są śruby ? Z tyłu ? ), następnie odkręcić kierownice i mamy dostęp do przełącznika zespolonego, tylko czy on jest mocowany do kolumny jakimiś zatrzaskami czy śrubami ?
-
to pokrętło na dźwigni jest od ustawiania długości przerwy po przełączeniu w 1 pozycję w dół a reszta biegów jest "niżej".
-
Jeśli działają wogóle wycieraczki tylko nie ma stałego biegu to uszkodzona jest manetka. Ale nie wiem czy chodzi ci o prędkość wycieraczek czy o układ czasowy regulujący przerwy między przetarciami wycieraczek. Jeśli chodzi ci o mechanizm czasowy to jest najprawdopodobniej w kolumnie kierownicy (słychać jak cyka załanczając wycieraczki.
mateuszszar wskaż fragment tekstu gdzie kolega pisze coś o ruchu manetką w dół.
-
Faktycznie panowie, głupia sprawa ale wszystko działa :)
Mój błąd, ale wszystkie samochody jakimi dotychczas jeździłem miały włączenie wycieraczek do góry, i nigdy na myśl by mi nie wpadło do głowy że tu jest patent z włączaniem w dół. Mój błąd i bardzo za niego przepraszam (ale powiem że sam z siebie się śmiałem). Ale co do przełączników zespolonych to i tak muszę je zdemontować ponieważ nie działa mi manetka od tempomatu(i tu już wiem na 100% ze nie działa a nie że ja nie umię włączyć bo brat jechał moją alfą i też powiedział że nie działa tempomat bo u niego działa normalnie) a w dodatku nie działa mi ten przycisk od resetowania komputera na manetce tempomatu.
Także pytanie czy ten zestaw przycisków zespolonych on jest przykręcany czy są tam jakieś zatrzaski ?
Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie, i jak się spotkamy na jakimś spocie to stawiam piwo każdemu :D
Edit: Zmyliło mnie jeszcze to, że tylną wycieraczkę włącza się właśnie za pomocą tego pokrętła ;)
-
zanim zaczniesz targać manetke to podłącz się do kompa i sprawdź czy dobrze działa ci czujnik na pedale sprzęgła. Jak jedziesz i naciskasz na sprzęgło lub hamulec to nie włączysz tempomatu. A przycisk res to niebardzo wiem do czego on jest ale chyba do ustawiania tempomatu a nie komputera.
-
zgadza się - do przywracania ustawionej na tempomacie prędkości, po wcześniejszym naciśnięciu hamulca lub sprzęgła (przy którym tempomat się rozłącza).
Podstawowa sprawa - jak przekręcisz włącznik tempomatu na ON, to zapala się zielona kontrolka na desce (informacja o włączonym tempomacie)?
Resztę polecam doczytać w instrukcji, zanim rozkręcisz pół samochodu - żeby nie było, jak z wycieraczkami :)
- - - Updated - - -
instrukcja: strona 49-51.
-
Nie, nic sie nie zapala na komputerze. U brata w alfie też się nic nie zapala ale tempomat działa.
Kupiłeś dziś kabel viaken ten niebieski, czy dam rady za pomocą jego i FES'a sprawdzić działanie tych czujników ?
-
Znaczek tempomatu zapala się dopiero jak tempomat się uaktywni. Czyli najpierw na manetce przełącznik tempomatu na on. Potem jedziemy ze stałą prędkością z nogą na gazie. Druga noga nie dotyka ani sprzęgła ani hamulca. Wtedy powinien pojawić się znaczek tempomatu na wyświetlaczu. Jeśli podczas jazdy na tempomacie dotkniesz nogą sprzęgła lub hamulca odrazu wyłączy się tempomat. Jak tempomat się włączy to noga z gazu a auto samo utrzyma prędkość.
-
1 załącznik(i)
trochę pierdoły piszecie, zamiast zaglądnąć w instrukcję - pisałem strona 49.
Załącznik 108423
- - - Updated - - -
Po przekręceniu pokrętła "a" w pozycję "ON", włączamy tempomat. Następnie przekręcamy pokrętło "b" - w ten sposób ustalając aktualną prędkość jako tę właściwą. Jeśli chcemy skorygować - przekręcamy pokrętło "b" w stronę "+" - aby przyspieszyć o około 1.5km/h, lub "-" - aby zwolnić.
Każdorazowe naciśnięcie pedału sprzęgła lub hamulca, kasuje utrzymywanie prędkości. Aby przywrócić poprzednio ustawioną prędkość, należy wcisnąć "res".
- - - Updated - - -
ps. tempomat można ustawić powyżej prędkości 30km/h, ale ikona świeci się w momencie załączenia systemu (przekręcenie pokrętła "a") - nawet na postoju.
-
Ciekawostka w tej instrukcji. Mi nic się nie zapala a manetkę mam cały czas na on. Nie wiem może kontrolkę mam spaloną.
-
No u brata też sie nic nie zapala, nawet jak jedzie na tempomacie.
U siebie już próbowałem, włączyłem tempomat, jechałem równe 60km/h bez dotykania hamulca i sprzęgła, przkręciłem pokrętło B na plus w celu zaprogramowania tempomatu (przynajmniej tak mi pisze w mojej instrukcji) na 3 sekundy, puszczam gaz i auto zwalnia :/
Da się sprawdzić te czujniki za pomocą FES'a ?