Orientuje się ktoś czy wszystkie wersje silnika z 2005r, 1.9 jtdm 150km posiadają klapy wirowe. Czy były może wersje 150km bez tego ustrojstwa.
Printable View
Orientuje się ktoś czy wszystkie wersje silnika z 2005r, 1.9 jtdm 150km posiadają klapy wirowe. Czy były może wersje 150km bez tego ustrojstwa.
Były wersje bez tego ustrojstwa bodajże wersja produkowana przez pół rok od 11.2004 do 05.2005 nie posiadała seryjnie klap wirowych w silnikach o oznaczeniu 937A5000 czyli 150 KM mJTD. ;)
Cytat jednej osoby z forum "Nie wszystkie 1.9 16V miały klapy wirowe. Wersje 140-konne (silniki np. ze 156-ek) takich klap nie posiadały. Był tam normalny kolektor, praktycznie bliźniaczy z tym z wersji 1.9 JTD 115/120-konnej. Pocenie się kolektora w okolicy klap wirowych świadczy o tym, że oryginalne uszczelniacze gumowe, które są tam zamontowane, powoli przestają spełniać swoją funkcję. Aczkolwiek póki klapy chodzą, to tym bym się bardzo nie przejmował"
W GT rok 2004. 150 km jest aluminiowy kolektor bez klap wirowych.
A moja ma, tzn. miała.
Odpowiedź jest prosta:
silniki 16V 103kW 140KM nie maja klap,
silniki 16V 110kW 150KM mają klapy wirowe
Martys nie prawda bo silnik 16v 150km CF3 nie posiada klap dopiero w CF4 one były montowane można dodatkowo przyjąć ze roczniki 2006+ i cześć z 2005 miały owe klapy
Witam, moja 147ka z maja 2005r takich klap nie posiada i nie posiadała. A jest to właśnie wersja 150km.
147 też były wypuszczone ze 170 KM :)
Panowie, wybaczcie za odkopanie tematu ale to chyba dobre miejsce na to pytanie - pacjent AR 147 JTDm 16V 150KM - klapy wystarczy usunąć mechanicznie, czy należy również je wyłączyć programowo ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jeśli zostawisz nastawnik, to nie będziesz miał błędów i wyłączenie jest zbędne. Jeśli jednak chcesz pozbawić się kłopotu na zawsze, to należy załatwić też sprawę programowo.
Witam mam takie pytanie, co do tych klap, ponieważ niedawno kupiłem alfe oddałem do mechanika i kazałem mu wyczyścić cały dolot... no i pow ykonaniu roboty mówi mi że tam klapy nie są podłączone w kolektorze ale że są, i tu pytanie czy odłączone klapy również się mogą urwać ? bo mechanik mi się zarzeka że jak nie chodzą to nie urwą się ... i teraz nie wiem co z tym zrobić dodam że kolektor jest plastikowy, proszę o szybką pomoc, znalazłem też na allegro taki kolektor i czy on by pasował do mojego silnika ( nie moge podac linku) ten z allegro jest aluminiowy i po usunieciu klap