Witam.
1,5 miesiaca temu wymienilem świece żarowe na nowe, bo zaczęla mi migac diodka. Wszystko ucichlo, lecz dzisiaj znow to samo.
Jest mozliwosc ze świece padły po tak krotkim czasie, czy gdzie indziej bedzie trzeba szukac przyczyny??
pozdrawiam
Printable View
Witam.
1,5 miesiaca temu wymienilem świece żarowe na nowe, bo zaczęla mi migac diodka. Wszystko ucichlo, lecz dzisiaj znow to samo.
Jest mozliwosc ze świece padły po tak krotkim czasie, czy gdzie indziej bedzie trzeba szukac przyczyny??
pozdrawiam
jest taka mozliwość.
pzd.
no pieknie ...
Witam podepnę się pod temat , jakiś rok temu wymieniałem świece i miałem przez jakieś dwa dni spokój z kontrolką potem powróciła ale że autko ładnie paliło nawet podczas dużych mrozów nie ruszałem. Parę dni temu ładna pogoda była więc się za to zabrałem , posprawdzałem świece ,przekaźnik , czy prąd dochodzi na wszystkie świece i wszystko w porządku poskręcałem wszystko do kupy i o dziwo kontrolka świec się nie świeciła , niestety po dwóch dniach z powrotem powróciła co może być nie tak bo już zgłupiałem .
pierwsze co mi się nasunęło, to zaśniedziałe styki.
przeczyściłem i spryskałem preparatem do styków elektrycznych :confused:
może być też winien automat od grzania świec.
Inna sprawa że to że śiweca grzeje nie znaczy że grzeje dobrze, może nagrzewa się za wolno ,za mały bądź za duży pobór prądu i centralka wywala błąd.
dziwi mnie tylko to że dwa razy rozbierałem i za każdym razem usterka znikała na jakieś 2-3 dni i powraca
noo tylko ciekawee czy to centralka...
niebawem bede wymienial swiece ale żarowych nigdy jeszcze nie zmieniałem (mój pierwszy diesel) jakie narzedzia bedą potrzebne:o ?? Alfa 1.9 8V 115KM jeszcze jedno,w którym miejscu zlokalizowac można przekaźnik świec?
potrzebujesz
długi płaski wkrętak, żeby kapturki zdjąć ze świec
klucz nasadkowy 10 na giętkiej przedłużce. Ogólnie długi ten klucz musi być (jakieś 15-20cm)
ważne, żeby robić to z wyczuciem, żeby świecy nie ukręcić. Odradzam też zakupu świec na np. allegro, bo można trafić na podróbki. Widziałem zdjęcia takich świec i ukręciło się kilka podczas wkręcania ;/
W zeszłym roku kupiłem komplet firmy Iskra. Mogę polecić.
Na gint użyłem smar miedziowy.
Przekaźnik znajduje się na ściance grodziowej, w okolicy EGR.
Nie zgodzę się tak do końca. z tym smarem miedziowanym ponieważ miedz z kontaktem z aluminium powoduje jego utlenianie i problem gotowy. Ja używam smaru ceramicznego, takiego samego jak do montażu wtryskiwaczy.
Świece powinno się wykręcać na ciepłym silniku, wcześniej radzę spryskać to jakimś penetratorem np wd-40
Średnio rozgarnięty elektryk w 5 minut wykluczy lub potwierdzi usterkę świecy żarowej lub przekaźnika więc bicie piany o modułach jest bez sensu.
Nominalnie świeca żarowa dla JTD powina mieć pobór 17,5A czyli dla silnika 4 cyl. 17,5 x 4 = 70A. Jeśli amperomierz pokazuje mniej to któraś jest uwalona.
Jeśli amperomierz od samego początku pokazuje ok. 30A znaczy że mamy uwalony przekaźnik i odpalamy na dogrzewaniu.
Ja zawsze wymieniam tylko tą co się spaliła i nie ma problemu, w ciągu 5 lat spaliły mi się 2 świece. Sprawdzamy świece za pomocą omomierza (miernik elektryczny za 16zł), najlepiej ściągnąć wtyczkę centralki dotknąć masę miernikiem i styki we wtyczce. Jak oporność będzie na - bądź znacznie się różniła od pozostałych świec to znak, że to ta świeca. Dla pewności ściągnąć z niej kapturek i ponownie sprawdzić, napryskać dużo wd w gniazdo, i kluczem nasadowym długim 10 odkręcić trochę i zakręcić tak cały czas psikając co chwilę wd. Nie kręcić na siłę, jak nie idzie to wd i czekać i znowu tył przód.
masz rację, w elearn znalazłem "stop aluminiowo-krzemowy". I teraz pytanie. Rok temu wymieniałem świece. wykręcać i ryzykować, czy zostawić jak jest??
jeśli wszystko działa to zostawił bym w spokoju. NO chyba że masz taką wewnętrzną potrzebę i musisz je wykręcić to próbuj. Ale jeśłi poczujesz że nie idzie to lepiej odpuść sobie bo w 8V z reguły kończy się zdjęciem głowicy.
Do sprawdzenia czy świece są dobre nie potrzeba żadnych mierników wystarczy kawałek przewodu i rozpiąć świece jak do wykręcania przewodzik do + akumulatora i do każdej świecy dotknąć jeśli zaiskrzy przy dotknięciu to świeca dobra a jeśli nie to uwalona
Taką technikę można było stosować w czasach PRLu.
Po pierwsze jeśli świeca nie jest zasilana 12V? Np nowe CDI ( może stare też ) świece zasilane są dokładnie napięciem 4,2V I co Tobie da jeśli podłączysz pod 12V?
Druga sprawa to nie znaczy że jeśli przewód iskrzy to że działa świeca prawidłowo, może nie dogrzewa tak jak powinno albo jest spalona i nadal robi zwarcie
ok wszystko pieknie, a jesli sprawdzone mam świece i przekaźnik i dalej mi sie pokazuje diodka i miga mi, wiec co z tym fantem???
Dobra , sprawa sie rozwiązała... jednak jedna świeca była zepsuta od nowości....co teraz produkują to sie w glowie nie miesci. Zamykam temat :)
A z ciekawości to jakie miałeś założone?
odkopuję, wiem, że metoda na miernik itp jest miarodajna-ale z ciekawości...skoro miganie kontrolki uświadania nas, że świeca padła,to czy ten moduł jest na tyle "inteligentny" żeby pokazało która świeca jest uwalona w np. FESie? pytanie bardziej ciekawostka-podejrzewam, że w żadnym aucie tego nie sprawdzi przez program... ale kto pyta nie błądzi hehe:)
Nie nie jest taki inteligentny, a swiece i tak należy wymieniać w komplecie
Maciek mylisz się, czasy w których należało świece wymienić w komplecie dawno minęły. W silnikach CR nie jest to konieczne, podgrzewaniem steruje elektronika, zalecają taką wymianę tylko by zarobić. Ja wymieniłem 1 świece na początku, a po 2 latach kolejną (2szt=70zł, a nie 5x35zł) , różnice tylko w portfelu :).
Maciek mialem denso....i co ciekawe znow zaczelo mi migac kontrolka i czas dac denso do reklamacji i nowe inne zalozyc. Moze wiecie jakie najlepiej pasuja do alfy 156 1.9 jtd 8 v ??
pozdrawiam
Ja miałem spaloną jedną i wymieniłem wszystkie. Koszt 240zl. Zrobione samemu w warunkach garażowych choc dostęp w 147 jtd 8v to masakra,ale się udało. Wsadzone BERU czyli to co na pierwszy montaż. Od tamtej pory spokój.
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
Witam Podłącze się pod temat , powiedzcie mi czy jak będzie spalony przekaźnik od świec ten przy akumulatorze to kontrolka będzie mrugała na zegarach i czy mogę podmienić na chwile inny żeby sprawdzić czy działa prawidłowo żeby czegoś nie uwalić .
Mozesz sprobowac, u mnie przkeźnik zaczal zle przekazywac prąd. W srodku są blaszki ktore przekazuja , nagrzewaja itp. U mnie narazie nie świeci sie, ale wczoraj sie świecilo, wiec posprawdzalem świece i prąd do nich dochodzi od przekaxnika, lecz czasami właśnie przekaźnik sie zawiesza, niestety. Delikatnie nim wstrzasnałem i narazie jest ok :) Można rozebrac go i sprawdzic w środku czy wszystko jest ok :)
Jak najbardziej mozesz podmienic przekaznik , ale zeby byl o tych samych numerach , badz z identycznego samochodu :)
pozdrawiam
ok wielkie dzięki
Witam wyciągnąłem przekaźnik koło akumulatora przeczyściłem styki spryskałem preparatem i problem znikną zobaczymy na jak długo . Za to powrócił problem z przepalającym się bezpiecznikiem szyb , świateł cofania , przeciw mgłowych .
I po błędzie pojechałem po bandzie i wyczyściłem wszystkie gniazda ze stykami jakie tylko wpadły mi w oczy. Już drugi dzień i błędu zero
Dziś i tak wymieniłem świeczki.
Zrobiłem test 3 nowe i jedna stara i od razu jest błąd. Teraz mam nowy komplecik.
Po tych rewolucjach silniczek chodzi i pali super.