-
Błędy w Alfie 1.4 Boxer
Witam, nie dawno kupilem alfe 145 1.4 boxer. Pojechałem do mechanika bo auto czasami gasło. Wyskoczyły mi błędy: sonda lambda, c. Obr walu, blad ukl ster eeprom, blad ram, blad 5 pin.
1. Nie umiem dostac sondy, jest 3 przewodowa. Moze ktos wie jak ja znalesc?
2. Co oznaczaja te 3 ostatnie bledy? To cos powaznego?
3. Gdzie znajduje sie c. Obr walu i ile kosztuje?
-
1.Ja znalazłem,NGK za....550pln
2.To mi wygląda na problem z samym komputerem silnika.
3.http://www.forum.alfaholicy.org/145_...enia_walu.html
-
1. A nie ma jakis tanszych? Moze uzywka?
2.czyli do wymiany bedzie? Czy bez problemu mozna przelozyc komputer?
3. Ale gdzie on jest i ile kosztuje
-
1.To już szukać musisz na allegro albo od kogoś z forum
2.Problem z wymianą będzie bo immobiliser nie przepuści nowej centralki.Są na tu na forum ludzie którzy się takimi sprawami zajmują.Znaleźć ich można głównie w dziale 156/147
3.Moja odpowiedź wyżej jest jednocześnie linkiem do tematu o tym czujniku(kliknij w trzecią odpowiedź)Niestety nie wiem jak z dostępnością tego czujnika.
-
A da sie naprawic taki komputer? Czy tylko wymiana wchodzi w gre?
-
A nie miałeś kiedyś słabego aku? Bo to powoduje błędy kompa silnika.
-
Nie dawno kupiłem, więc nic mi na ten temat nie wiadomo. Nowy akumlator jest więc możliwe, ale tych błędów wgl nie da się skasować.
-
kolego błąd ram to raczej bedzie coś z sterownikiem silnika ram inaczej pamięć komputera padła jak masz dobrego mechanika który w tym siedzi to wymieni samą kość ram i chyba bedzie musiał wgrać mapę . Koszt wymiany używanego komputera to około 250-300zł za komputer, immo. plus robocizna chodź jest to dość proste dobra godzinka i po sprawie śmiało można samemu to zrobić. Kiedyś miałem jakieś przebicie chwilowy brak zasilania i wywalało mi błąd sądy i czujnika wału a przyczyna była zupełnie inna jakieś przebicie i takie głupoty wychodziły. Może zacznij od odłączenia aku na 2godz. błędy powinny się skasować może to wystarczy albo bedzie trzeba szukać przyczyny w samym sterowniku. Sąde też można sprawdzić
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...dy_lambda.html
-
Sonda była sprawdzana. Zakres miała coś koło 1200, a z tego co wiem to max jest 900 czy 700. To raczej będzie do wymiany. Chyba że to prze komputer tak pokazuje? Znalazłem komputer z takiej samej alfy za 80zł, to czemu kolego mówisz o 300zł? Coś oprócz tego bym musiał kupić? można tak po prostu przełozyć komputer czy trzeba coś wgrywać do niego?
-
w komputerze jest wpisany kod immobilizer zabezpieczenie przed złodziejami i nie odpalisz silnika możesz wykasować immo u mnie koszt około 200-250zł . Dlatego jak kupiłem używany komplet za 250 i po sprawie.
Komputer, puszka immo, antenka, i pestka czyli czip do kluczyka.
- - - Updated - - -
Najlepiej jak chcesz wymienić to kup taki jak masz bo były różne wersje spisz numer ze swojego sterownika
-
To chyba taniej bedzie naprawic starego kompa
-
Samemu możesz wymienić komplet a z naprawą to znajdź dobrego mechanika co się tym zajmuje i niech ci powie ile to bedzie kosztowało , z tego co pamiętam to ceny są dość rozbieżne
-
A co oznacza blad piatego pinu? Moze po prostu jakis kabel jest uszkodzony? Zagladalem do komputera ale wszystko wygladalo dobrze.
-
Nie mam pojęcia , musi ci ktoś to wszystko sprawdzić zanim zaczniesz kasę wydawać. Może podłącz go pod iaw ecu scan skasuj błędy i zobacz które wrócą.
-
Wlasnie nie da sie skasowac. Tak jak by wgl nie bylo takiej opcji. Moze przez ten ram?
-
czym robiłeś ten odczyt jakiem programem ? Ja używam iaw scan i visa opcja usuwania-kasowania błędów jest w programie a nie w sterowniku silnika ewentualnie może nie działać lub błędy po chwili wrócą ale opcja usuń zawsze jest. A te błędy są zapisane czy aktywne ?
-
Ja to robilem diagnoskopem u mechanika i nie kasowaly sie wgl bledy. Po procesie kasuj po prostu dalej byly bledy.
-
No to albo coś z sterownikiem silnika ze względu na ten ram i wyskakują głupoty albo faktycznie sonda i czujnik do wymiany a ten mechanik co stwierdził ? może zmień mechanika w końcu to on powinien ci sprawdzić co jest nie tak
-
On mi powiedzial ze to sprawa dla elektryka, ze on sie takim czyms nie zajmuje... A moze ktos wie ile kosztuje taka wymiana ramu? Bo samemu to raczej nie da rady tego zrobic nie?
-
kolego bez dobrego elektromechanika nic nie zrobisz ewentualnie możesz wymienic sterownik
- - - Updated - - -
a skąd jesteś?
-
-
Jak chcesz to wpadnij z tym w przyszłym tygodniu do mnie, szkoda kasy póki co. Mieszkam blisko ciebie w grodzcu i może będę umiał temu zaradzić. Kontakt pw
Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
-
i co kolego poradziłeś sobie jakoś ?
-
Na razie zbieram kase zeby to zrobic bo całą kase co mialem to wydalem na zakup alfy
-
1 załącznik(i)
Alfa stała przez 2 dni bez akumlatora, więc stwierdziłem że podjade do znajomego mechanika żeby jeszcze raz zobaczyć te błędy. Podłączam diagnoskop, a tu tylko jeden błąd: Sonda lambda, więc stwierdziłem że zrobie jeszcze mały teścik:
Załącznik 111099
Więc sonda raczej do wymiany. Co sądzicie? W sklepie niedaleko mnie koleś mi powiedział że jest sonda uniwersalna 3 przewodowa na zamówienie za 150zł, to raczej jest tanio nie? Czy taka sonda podejdzie do alfy?
-
3 przewodowa mam i zakuwam w 120zł
-
To kiedy bym mogl po nia wpasc? :D
-
Jak sie laczy te sondy uniwersalene to czy dlugosc kabla ma znaczenie???
Gdzies slyszalem, ze dlugosc nalezy zachowac i nie stosuje sie polaczen lutowanych tylko zaciska kabelki. Pytam tak z ciekawosci, bo warto moze wiedziec...
-
z dlugoscia to nie wiem jak jest, ale kabli nie mozna lutowac. Sa specjalne zlaczki ktore sie raczej dostaje z taka sonda.
-
Mam zapas takich zlaczek ale z sonda się je dostaje oczywiście
Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
-
Długość raczej powinno się zachować
Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
-
Wizyta u darka i sonda wymieniona za nie wielka kwote :) jeszcze pare pierdulek i alfa jak ta lala xD jak ktos ma alfe z silnikiem 1.4 boxer to nie pogardzil bym informacja co jest wpiete pod spod przepustnicy bo ja mam tam wolne miejsce
-
Wymienialem dzis rure pomiedzy filtrem i przepustnica, stara rura byla cala w oleju, a czyjnik byl caly polamany. Jak moze dostawac sie tam olej?
-
No widzisz,coś mnie tknęło żeby ci tę rure dać z tym czujnikiem
Jakoś się poprawiło na plus?
-
Na drugim biegu jest elastyczniejszy ale jak depne na 3 to jest to samo. Bylem podpiac tego kompa. Wyskoczylo mi 5 bledow: eeprom, ram, sonda, czujnik obr i parametry samo-adaptacja.
-
Kolego, przepikaj wszystkie kable lecące od ECU do czujników, może coś przerwane jest :)
-
No poogladam, ale watpie. Mysle ze komp bedzie walniety
-
Moze Ktos wie jaki interfeja wspolpracuje z boxerem?
- - - Updated - - -
Polaczy sie z fiat ecu scan?
-
Próbowałem przecież :-D visa albo euroscan takie jeszcze dosowe pod laptopa. Sterownik to zdaje się w twoim jest magneti marelli iaw
Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
-
6 załącznik(i)
No właśnie nie wiedziałem jakim programem próbowałeś ;p Dzisiaj zacząłem szukać w kablach od strony kompa i zauważyłem troche izolacji:
Załącznik 111369Załącznik 111370
Więc zajrzałem co jest dalej i:
Załącznik 111371Załącznik 111372Załącznik 111373Załącznik 111374
Zastanawia mnie czy to wszystko jest orginalnie? Te dwa kabelki co widać na nich gołe kable idą do tej kulki dalej, więc się łączą, czyli pomiędzy nimi nie ma opcji żeby doszło do zwarcia. Do tej kulki jest przylutowany dodatkowy kabelek, który widać na zdjęciu, czyli jest to masa. Ja to tak rozumiem. Jak wy uważacie? jest tu coś nie tak, czy wszystko jest ok? Licze na wasze opinie.