witam i dopadło moja julke padł termostat i jakiś wymiennik ciepła wszystko razem siedzi w plastikowej obudowie 340 zł poszło..... efekt super julka stawiała zapore z pary na trasie i pod domem :D a kibiców od razu ze ho ho ....
Printable View
witam i dopadło moja julke padł termostat i jakiś wymiennik ciepła wszystko razem siedzi w plastikowej obudowie 340 zł poszło..... efekt super julka stawiała zapore z pary na trasie i pod domem :D a kibiców od razu ze ho ho ....
i teraz pytanko płyn płynie przez termostat egr podgrzewacz i TURBO ????
nie przez płyn teraz juz wiem pękła ta plastikowa obudowa kol czarny ...... tam siedzi egr ..autko już rozebrane nr czesci to sgr 10259 to sie rozleciało ale na szczęście składa sie z kilku elementów i koszt podobno jedyne 340 zł
Cześć,
podbijam temat termostatu w Giuliecie 1,4 TB MA. Czy warto w ogóle interesować się zamiennikami (Gates, Mahle itp.) czy od razu kupić oryginalny?
ma ktoś manual do wymiany termostatu? Planuje zapobiegawczo wymienic przed mrozami, mam wrażenie że auto grzeje się trochę za dlugo;)
Tu masz oryginał który ostatnio kupiłem i już wymieniony
https://allegro.pl/oferta/termostat-...nal-7890099157
Jeśli oryginał pada po nieco ponad 100kkm to ja chyba wolę włożyć coś innego, Wahler jest pewny i w zasadzie można go za tyle samo kupić j/w. Nie koniecznie zawsze oryginał jest najlepszy, przykładem są choćby łączniki stabilizatora, meyle u mnie wytrzymaly 3 razy więcej niż oryginały ricambi które padały jak muchy.
dużo zabawy z wymiana? silnik się długo grzeje ale możliwe że to przez to że to 1.4...;)
1.4 grzeje się bardzo szybko.
A wymiana jest prosta jak budowa cepa.
Mahle czy behr to jeden pies tylko pudełko inne.
no to jak grzeje się bardzo szybko tzn że mam wyjeb... termostat, bo np. jak już prawie ma 90st, a ja mam ustawione grzanie w aucie np na 1 kreskę i temperaturę 22st i dołoze do Hi to potrafi wskazówka opasc, nie zauważyłem np. tego żeby spadała podczas szybszej jazdy więc to mnie na 100% nie utwierdzilo. Tak czy siak wymienię chyba dla spokoju;)
Jest prosty test
Rano odpalasz i zostawiasz na wolnych i sprawdzasz w ECU kiedy górna rura robi się gorąca od chłodnicy .
Jak przy 80 to ok.
1.4 TB oraz MA niestety maja 80 st., i właśnie szkoda że nie 88 [emoji3525]
okazuje się że jednak otwarcie w 1.4TB przy 80 st zupełnie wystarcza. Wpadł u mnie nowy termostat Wahler i jest niebo a ziemia. Powodem słabego nagrzewania i spadków temperatury podczas jazdy był własnie totalnie zablokowany termostat i brak dużego obiegu. Tak się dziad zablokował że dopiero kombinerkami go ruszyłem ....
W koncu stabilnie mi trzyma temperature, jak sie zagrzeje- żadnych spadków a z nawiewów gorąc idzie jak z pieca ;). Kupiłem tutaj z darmową wysyłką
https://superparts.pl/ro/wahler-4108...-lancia/762949
Zmobilizowaliście mnie i mój termostat też jest do wymiany.
Zaczyna się otwierać przy 45 st i co najciekawsze wskażnik wskazuje sobie 90 st a podczas jazdy jest 75 st.
Wskaźnik zawyża nawet 10-20 stopni w stosunku do OBD
ja podejrzewam że u mnie jest ciągle otwarty, lekko ale jest, tak miałem w hondzie, że jak się nagrzal to trzymał temp ale grzala sie dlugo;) tylko nie mam kiedy nawet sprawdzić, ale w week się uda;)
u mnie na bank do wymiany, byłem rano na zakupach, auto zagrzane do oporu, stało na parkingu podziemnym, byłem godzinę w markecie po czym wychodzę wsiadam zapalam, a że mam gaz to wiem kiedy osiągnie 30 albo te 40st nie pamiętam, normalnie w starym aucie to miałem tak że po godzinie wsiadłem i silnik był jeszcze ciepły, pach i gaz od razu się właczal a tu przejechałem kawałek i dopiero wtedy więc musi być ciągle duży obieg że traci tak szybko na temp;)
U mnie w czasie jazdy na autostradzie 3500 obr, temperatura 85, a w korku i na postoju dojdzie do 93-95, - odczyty z czujnika. Natomiast jazda od zimnego startu do 90 stopni(tu odczyt ze wskazówki na pulpicie, nie z OBD) po mieście z eco jazdą potrzebuję 8-10 minut - ale odczyt z czujnika jest wtedy 75-80.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Mam pytanie do użytkowników QVki. Ile się Wam rano w obecnych warunkach dogrzewa do temperatury roboczej? 5km to nie przesada?
Mi w delcie przy delikatnym gazie wychodzi jakieś 3 ,5 km ale automat szybko zrzuca biegi i są dość niskie obroty.
5 km to niby dużo, zrób test i będziesz miał odpowiedź
Możesz podpowiedzieć o jaki test chodzi? :P
Jakieś 15 postów wstecz pisałem o tym teście
Witam .A jak u mnie w Julce faluje tem. Raz leci ciepłe raz zimne ,temperatura 22 stopnie ustawione.Nagrzewnica ??
A jaki płyn wchodzi do układu chłodzenia oryginalnie? bo wleje chyba nowy przy okazji wymiany w pon?
termostat wymieniony, wcale tak łatwo nie było jak Piotriix pisal;p mam dwa pytania, pierwsze to czy układ się sam odpowietrza? drugie czy jak wolałem 2l koncentratu i litr wody to czy się nic nie stanie? bo tylko tyle weszło a myślałem że wyleci więcej a pewnie w bloku z 2l zostało?
Czyli dobrze rozumiem jeśli u mnie komputer pokazuje 75 stopni a na wskazówce jest 90 to ten typ tak ma? Grzeje bez problemu, nagrzewa się po 5 km. (Giulietta QV)
U mnie też nagrzewa się po 5km i uważam że to długo za dużo i wymieniłem termostat trudno najwyżej będzie nowy;p
ok robiłem test termostatu starego w garnku, i tak, przy ok 65 może mniej lekko, pojawiło się troszeczkę wody ale bardzo mało, a całkiem otworzył się przy ok 77 plus błąd pomiaru. Więc jak już się minimalnie uchyla wcześniej to pewnie ciśnienie będzie pchalo wodę w duży obieg i może dlatego grał się tak długo. Albo ten typ tak ma;)
Koledzy proszę o pomoc: jak odpowietrzyć układ?
Są jakieś korki itp?
Czy układ odpowietrza się sam na zasadzie wyrzucania powietrza korkiem w zbiorniku wyrównawczym??
Odkrecasz korek na chłodnicy w lewym gornym rogu. Zalewasz plynem do max. Zaczyna leciec z chłodnicy. Zakrecasz korek w chlodnicy. Pozostawiasz otwarty korek zbiorniczka. Odpalasz auto. Powinien z czasem zassać płyn ze zbiorniczka. Jak zassie to dolewasz do max. Silnik pracuje, czekasz aż termostat pusci plyn na duży obieg(gumowa rura u gory po prawej robi sie ciepła i chłodnica wyrażźnie robi sie ciepła) jak wskazowka temp cieczy bedzie 90, odkręcasz korek w chłodnicy. Albo poleci płyn i od razu zakrecasz, albo nie poleci plyn i ubędzie ze zbiorniczka - czekasz aż poleci plyn z tego korka, wtedy zakrecasz korek w chłodnicy. Jesli w tym czasie ubyło plynu ze zbiorniczka, dolewasz do max i zakrecasz zbiorniczek. Koniec. Po jezdzie probnej sprawdzasz czy nie ubyło płynu, ew. dolewasz do max. Wodę oczywiś z koncentratem mieszasz zdemineralizowaną a nie kranówą.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Taki test w garnku poza obejrzeniem, że sie termostat reagujecna temperaturę, nie jest miarodajny. Może sie otworzył przy 77+2=79? A może przy 77-4=73?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Lewy górny róg chłodnicy jest korek klucz 13.
Nalewasz płyn odkręcasz korek jak poleci płyn to zakręcasz korek w chłodnicy i w zbiorniczku.
Odpalasz czekasz aż się zagrzeje ,gasisz i znów korek odpowietrzający delikatnie odkręcasz / nie całkowicie/
Jak poleci płyn to gotowe.
Jazda próbna potem po ostygnięciu jak trzeba to uzupełniasz płyn i tyle.