Od przekręcenia kluczyka, po przejechaniu około 3 km, wskaźnik temperatury wody wskazuje 90 stopni C i nigdy nie przekracza.
Chłodnice zimne, a silnik gorący.
Czy to normalne?
Mechanik mówił, że wszystko jest w porządku.
Printable View
Od przekręcenia kluczyka, po przejechaniu około 3 km, wskaźnik temperatury wody wskazuje 90 stopni C i nigdy nie przekracza.
Chłodnice zimne, a silnik gorący.
Czy to normalne?
Mechanik mówił, że wszystko jest w porządku.
Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.
mi się do 90 stopni zagrzewa po około 6-9km, ale nie przekraczam obrotów 2200
Ale kolega ma diesla, a jak wiadomo ropniak się dłużej nagrzewa. Dlatego się bierze benzynę jak się robi krótkie dystanse.
90st. to normalna temperatura wody. U mnie zawsze podczas jazdy wskazuje taką (po przejechaniu kilku km), ale nigdy jej nie przekracza.
Bo tak ma być. 90 bite i kropka. U mnie mniej więcej też po 3km mam już 90 stopni. Ale mam wymieniony płyn chłodniczy na nowy, i cały układ przepłukany po dupniętej uszczelce :D
Normalne to jest i nie ma się czym przejmować.
czy napewno jest to normalne, ze po osiagnieciu 90 stopni nie otwiera sie duzy obieg? Chlodnice zimne (gruba rura tez?) to raczej oznaka zablokowanego termostatu. Teraz jest dosc zimno, wiec na niewielkich odcinkach auta nie zajedziesz... ale...
Oczywiscie nie znam szczegolow, ale po osiagnieciu 90 stopni duzy obwod MUSI sie otworzyc czego oznaka jest goraca (ciepla) chlodnica i grube rury doprowadzajace plyn do chlodnicy.
I takie jest moje zdanie
A no nie przeczytałem że ci się chłodnice nie nagrzewają.
Podłącz ją pod kompa i zobacz jaka tam będzie temperatura, ponieważ może być przekłamanie wskaźnika i on będzie pokazywał 90, a realnie będzie np. 83 i termostat się nie otworzy bo temperatura otwarcia to bodajże 88 stopni.I temu ci się wydaje że jest źle.
Podłączona pod komputer była i wszystko jest ok.
W rurach brak ciśnienia, chłodnice zimne, silnik gorący.
Może pompa wody ci padła ? Sprawdź w zbiorniczku czy widać jak płyn się do niego wlewa tym przewodem u góry na odpalonym silniku.
Ja wymieniłem termostat w dieslu i po przejechaniu 3 km mam już około 70 stopni średnio obroty około 2.5k tylko że na wyłączonym ogrzewaniu
łapie 70 włączam ogrzewanie i po 3 km mam już 90 i sie trzyma
u mnie temperatura przy jezdzie naautostradzie nie doszla do 90stopni wahala sie w okolicach od 80-85 sa powody do zmartwien?
Zbadaj na kompie ile faktycznie masz bo może zegary trochę kłamią jeśli nie to termostat pomału siada
Nie ważne czy to autostrada, czy normalna droga musi trzymać 90 i koniec
zimno jest jak jedziesz to mimo tych teoretycznych 90 na zegarze to tyle nie ma chcesz to sparawdzic to daj mu trochę w palnik pare km albo postaw odpalony tylko nie dzis bo wiatr taki ze się nie zagrzeje:D i czekaj aż się dobrze zagrzeje jak by Ci termostat się nie otwierał to na wskaźniku było by więcej i węże by twarde były
Dziś rano jechałem do pracy 7 km. 50 km/h. Na parkingu wskazówka wskazywała 90 stopni. To samo było jak wracałem do domu około 12:00:)
Wymienione:
Rozrząd komplet wraz z pompą wody
Wariator
Olej Shell Helix HX7 10W40
Płyn chłodniczy
Filtry
Zadałem takie pytanie ponieważ wcześniej miałem Alfę Romeo 147 1.6 T.S. 105 km http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...stinctive.html
I w niej rzadko co było 90 stopni, tylko na dłuższym postoju wskazówka się dźwigała.
Dlatego się tym zainteresowałem.
czyli miałeś walnięty termostat a tu masz dobry :)