Regulator napięcia alternatora 1.9 JTDm
Witam,
Przy okazji wymiany akumulatora zauważyłem, że napięcie ładowania mierzone na aku wynosi 15,1 V, niezależnie od temperatury silnika i obciążenia (podczas włączania świateł, klimatyzacji, wciskania na pedał gazu utrzymuje się elegancko w granicach 15-15,1 V). Podczas nawet dłuższej jazdy nie zauważyłem nic niepokojącego jeśli chodzi o pracę akumulatora - nie gotuję się, ani nie słychać "gazowania". Błąd pomiaru wykluczam, użyłem miernika wysokiej klasy. ECU również wskazuje takie napięcie. Podmieniłem stary akumulator z nowym, wartość napięcia ładowania bez zmian.
Napięcie na aku jest prawidłowe - 12,6 V.
Książki podają maksymalną górną granicę napięcia ładowania jako 14,9 V, dlatego mnie to zdziwiło.
Czy to oznacza nieprawidłowo działający regulator napięcia? Nie chciałbym używać nowego akumulatora dopóki nie rozwiążę tego problemu.
Pozdrawiam,
Maciek
Regulator napięcia alternatora
Czy jest tu jakiś elektryk-praktyk czy ktoś, kto będzie wiedział czy dla alternatora Denso 14V/140A (ale i innych) w 1.9jtdm były montowane różne regulatory napięcia w zależności od tego na jaki rynek trafiało auto?
U mnie napięcie nie przekracza 14V, gdy reguła mówi, że może/powinno dochodzić do 14.5V. Rozglądając się za wymianą regulatora zauważyłem w opisach uwagi: "nie na rynki o chłodnym klimacie" czy znaczyło by to, że na "zimne" dawali z większym napięciem niż na klimaty gorące? Moje auto to import z Włoch - może nie chcieli przeładować akumulatora? W zamiennikach podawane są napięcia pracy/robocze: 14, 14.3, 14.5 czy gdzieś 14.6V.
Potrzebuję porady, jeżdżę na krótkich odcinkach i z czasem nie doładowuje się akumulator (nówka), co objawia się przy mrozie zapaleniem choinki: ABS, VDC etc. poza tym wszystko sprawne, nadmiernego upływu prądu nie ma.