Witam. Muszę wymienić klocki i zastanawiam się nad EBC tylko nie wiem które wybrać red stuff czy green stuf? Wiecie w jakiej cenie jest komplet na 2 koła? A może polecicie jakieś inne...
Printable View
Witam. Muszę wymienić klocki i zastanawiam się nad EBC tylko nie wiem które wybrać red stuff czy green stuf? Wiecie w jakiej cenie jest komplet na 2 koła? A może polecicie jakieś inne...
Wydaje sie że greeny będą bardziej odpowiednie
A jeśli już temat EBC, czemu dużym kłopotem jest znalezienie czegoś do 2.4, do 3.0, 2.5 jest pełno, a do 2.4 kiepsko. klocki znalazłem ale o nacinanych tarczach chyba mogę zapomnieć, a moze macie jakieś niespodzianki?? :roll:
Nie wiem jak to jest w 166 ale czesto mozna spotkac sytulacje ze masz takie same tarcze i klocki jak np. w 2.5 czy 3.0 sprawdz to, a jak tak jest to kup klocki ktore beda pasowaly do 2.5 czy tam 3.0.Cytat:
Napisał Matt21
Co do tematu wydaje mi sie ze green beda lepsze ale zaznaczam ze tylko o tym czytalem;)
green powinny być lepsze do cywilnej jazdy ,a co do tarcz w mikodzie pytałeś?
No więc które pasują do alfy 166 2.4 jtd bo katalog tego nie przewiduje? Kupiłeś o symbolu DP21061 czy innym?Cytat:
Napisał Matt21
a to niby dlaczego ? masz jakieś doświadczenia z jazdy 166-ką na greenach ?Cytat:
Napisał 75andrew155
nie wiem jak to jest w 2,4 zapewne zacisk jest jakiś mało popularny.
moge jedynie opowiedzieć o doznaniach z jazdy na zaciskach w 3.0 a to są 4 tloczkowe brembo, popularne w światku sportowym seryjnie montowane w lancerach, i subaru i innych. Ja jeździłem na serii na greenach na redach i na ferrodo racing teraz się to nazywa DS performance... wszystkie przerabialem i od razu mówię że zielone można sobie darować ... niewielka róznica między dobra serią.
Ja robię ogromne przebiegi i klocki szybko zcieram a poruszając się po autostradach zachodnich czy też po naszych dróżkach zależało mi na tym żeby wychamowac auto z dużej prędkości bez problemów i żebym mógł ten manewr powtarzać nie bacząc na to że klocki się zagrzeją i nie będzie hamowania.
Zacząłem od green stuff które były niewiele lepsze od oryginalnej serii a do tego szybko się ztarły - NIE POLECAM
Później wsadziłem Red Stuffy - i tutaj różnica była kolosalna ... klocek świetnie hamował nawet po kilkukrotnym wychamowaniu auta z ponad 200 do 90 kiedy np na autostradzie niemieckiej :-) zaczynają wyprzedzać się tiry :-) i nagle musisz gwałtownie zwolnić. REDY były na tyle skuteczne że spaliłem jedną piastę a płyn ferrodo racing nawet nie wykazał gotowania ... natomiast temperatura tarczy ta przełożyła się na piastę że dosłownie wysmazył się z niej smar i zatarła się. Po wymianie piasty pamiętałem już że można wychamować w niedługich odstepach czasowych samochód z ponad 200 do 90 - 60 - nie więcej niż 7 - 8 razy raz po raz inaczej cierpiały na tym piasty.
Redy też dośc szybko się skończyły zrobiłem na nich niecałe 9 tyś. i dalej zacząłem kombinować co by tu wsadzić i tak odświerzyłem znajomości z kumplem z czasów kiedy jeszcze jeździliśmy w KJSach a on obecnie jeździ nieco mocniejszymi samochodami własnie subaru. I polecił mi FERRODO DS ... chyba 2500 tak się klocek nazwywa jeśli dobrze pamiętam ... porównując do EBC to jest jak dzień do nocy ... dzisiaj mam najechane na tym klocku już 14 tyś i jest go jeszcze jakieś 5mm a hamowanie jest o wiele lepsze niż na redach. Lepsze dlatego że ferrodo o wiele lepiej oddają ciepło ... hamuję bez zastanawiania się a piasty nadal całe :-)
i najważniejsze jeśli zdecydujesz się na mocniejszy klocek to zmieniaj zawsze przód i tył nigdy tylko przodu inaczej tylne szybko padną.
Popieram w całej rozciągłości, przerabialem podobny temat w poprzednim samochodzie.Cytat:
Napisał blackalfa166
Podobno, ale nie mam pewności identyczne klocki są w 2.0 TS......a gdzieś tam coś do tego znalazłem. Jak znajdę to dam znaćCytat:
Napisał Marcin166
Jedyna niewiadoma to czy 2.0TS czy 2.0 V6 TB ;//
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_i...model=6#search Pierwsze kilka pozycji.
A jeśli chodzi o Ferodo to pozwolę sobie polecić p.Lecha Wójcika z www.hamulce.net . Sam się u niego zaopatrywałem w Ferodo DS Performance i nacinane tarcze Brembo. Fachowa pomoc przy doborze części.
Szukasz zaczepki ?nie tylko ja napisałem taką opinie . Te Twoje doświadczenie może być nieprzydatne dla kogoś kto nie jeżdzi na autostradzie z predkością 200k/h czy w KJSachCytat:
Napisał blackalfa166
Jeśli chodzi o moją jazdę to faktycznie trochę mnie denerwuje jak chamuję ze 180 do 90 i mi drży pedał chamulca, nie wiem natomiast czy to wina klocków czy może tarczy. Jeżdżę głównie po mieście ale czasami bywa że się rozpędzę i wtedy mi to chamowanie przeszkadza.
Może być że masz lekko krzywe tarczeCytat:
Napisał Marcin166
To na cholere polemizujesz, załóż jakieś zwykłe syfy i jeździj dalej jak dziadek w kapeluszu.Cytat:
Napisał 75andrew155
Co to miało być :shock: Ja nie polemizuje o swoich klockach.Cytat:
To na cholere polemizujesz, załóż jakieś zwykłe syfy i jeździj dalej jak dziadek w kapeluszu.
_________________
Kolega prosił o radę jakie klocki jak się domyslam na orginalne tarcze i napisałem jw. jeżeli ostro jezdzi to faktycznie niech zakłada zestaw z najwyższej półki Tarcze , klocki, przewody i zmieni płyn na sportowy .Myślisz że wszyscy którzy mają orginały jeżdżą jak dziadki w kapeluszu a gdy pocisną to te zestawy są do bani??
75andrew155, bosniak_sg, spokojnie Panowie, nie ma co skakać sobie do gardeł.
Powiem tak, Marcin166, czy Twoim autem jeździ tez małżonka lub ktos inny oprócz Ciebie? Jeśli tak, to Redów nie zakladaj, może to sie skonczyc tym ze przy porannym wyjezdzie z domu i pierwszych hamowaniach zatrzyma sie .... u kogoś w tylnym zderzaku ;]
O Greenach mam takie sobie zdanie, troche lepsze niz odpowiednik fabrycznego klocka Ferodo Premier. Ze swojej strony moge polecic konfiguracje Ferodo DS Performance i do tego dobra tarcza, pełna seryjna w polaczeniu z tym klockiem za dlugo nie pociagnie.
W tej chwili w moim aucie jak widac w podpisie mam włozone Mikody GT [zaryzykowalem bo chwilowo nie mialem kasy na cos pokroju EBC ale nie załuje, za ta cenen bardzo dobry produkt] w połaczeniu z Ferodo FDS1052 i jest bardzo dobrze, bo seryjnie V6 ma kiepskie hamulce, zerknalem na szybko w katalog Ferodo, i po wymiarach plus kształcie klocka i jego mocowan do twojego zacisku pasował na 99% bedzie klocek hamulcowy od 156 2,5 V6.
Patrząc na wykres na stronce http://www.ebcbrakes.pl/ wnioskuję że redy podobnie jak greeny działają efektywnie od 0 st.Cytat:
Napisał GrzesiekK.
Marcin166, wykres wykresem zycie pokazuje co innego, gdy mailem Redy w polaczeniu z Brembo Max, pierwszy wyjazd z osiedla i na prostej opieralem sobie lekko na jakies 30m noge na hamulcuw celu zagrzania klockow i juz dzialalo wszystko jak nalezy, inaczej pierwsze hamowanie to bylo ....... hmmm prawie brak hamowania i gdyby ktos z podporzadkowanej mi wymusil siedzialbym w jego boku;]
pzdr. Grzesiek
1. A w przypadku ferodo DS nie ma takich problemów na zimnych klockach?Cytat:
Napisał GrzesiekK.
2. Ile kosztują takie klocki - ferodo DS?
3. Moje standardowe tarcze są jeszcze dobre. Czy warto założyć ferodo DS i do tego lepsze tarcze (jakie?)? Ile to by mnie kosztowało +/-?
4. Czy może lepiej założyć greeny i zjecha ćtarcze do końca, a później wymienić tarcze i klocki na lepsze?
Bardzo proszę o odpowiedzi.
Marcin166, z Ferodo nie mialem nigdy takich problemów, co do ceny, no tanie nie sa, kupowalem juz jakis czas temu, mysle zed kolo 300zl na przód trzeba szykowac w tej chwili, co do tarcz, sportowy klocek pracuje z innym zakresie temp niz fabryczny, sporo wyzszej, polaczenie tarczy po sporym przebiegu z nowym sportowym klockiem bardzo szybko konczy sie biciem na kierownicy z racji przegrzania tarczy.
Jak chcesz pozostawic swoje tarcze, powiem tak, dojezdzij je na zwyklych klockach i dopiero bierz sie za upgrade hamulców, i od razu wtedy wymien plyn hamulcowy na swiezy przynajmniej DOT 5.1 i odbiduj kolo 200zł na przewody w stalowym oplocie, nie poznasz auta.
pzdr. Grzesiek
Dzięki Grzesiek znacznie rozjaśniłeś mi sytuację!
Czyli na te tarcze co masz greeny chyba są najbardziej odpowiednie :wink:
Pozwolę sobie napisać, że Grzesiek ma świętą racje ;) Ja co prawda nie mam przewodów w stalowym oplocie (chociaż może kiedyś), ale Performance na Brembo i hamują bardzo ładnie. Przy okazji mogę rzucić w miarę dokładnymi cenami, bo zakupy robiłem całkiem niedawno - 10.08. Komplet tarcz nacinanych na przód - 596zł, klocki Ferodo DS Performance - 350zł, płyn Motul DOT 5.1 (1litr) - 59zł. No i naprawdę jestem zadowolony :mrgreen: Może i gdzieś można znaleźć taniej, no ale ja przy okazji skorzystałem z fachowej porady ;)Cytat:
Napisał GrzesiekK.
a co z tyłem?Cytat:
Pozwolę sobie napisać, że Grzesiek ma świętą racje Ja co prawda nie mam przewodów w stalowym oplocie (chociaż może kiedyś), ale Performance na Zimmermannach i hamują bardzo ładnie. Przy okazji mogę rzucić w miarę dokładnymi cenami, bo zakupy robiłem całkiem niedawno - 10.08. Komplet tarcz nacinanych na przód - 597zł, klocki Ferodo DS Performance - 350zł, płyn Motul DOT 5.1 (1litr) - 59zł. No i naprawdę jestem zadowolony Może i gdzieś można znaleźć taniej, no ale ja przy okazji skorzystałem z fachowej porady
_________________
A to zależy co Marcin166 sobie zamarzy. Może kupić pełne tarcze, ale klocki mógłby kupić zdeka mocniejsze niż te na przodzie (ale tak żeby tarcza od razu się nie powyginała).
Ja niestety tarcze mam nowe, a i klocki standardowe (wiem wiem, wbrew sztuce i logice). Taki zestaw był dla mnie osiągalny w tamtym czasie, a nie miałem go zbyt dużo na czekanie na przesyłkę/zakup internetowy, bo było to powiązane z robotą przy Belli u umówinoego mechanika. :oops: W każdym razie Alfa hamuje ok, auto nie nurkuje aż tak bardzo jak się spodziewałem, ABS nie włącza sie kiedy nie potrzeba więc i ja nie narzekam.. Choć pewnie ideałem byłby zestaw Brembo nacinany na przód i tył + Ferodo DS2500 na tył a na przód DS2000..
i tak a propos.. przepraszam za wpadkę którą popełniłem... tarcze mam Brembo MAX rowkowane, a nie Zimermmanny :oops: nie wiem co mi się rzuciło na oczy i palce :roll:
Może źle odpowietrzyłeś po tych wymianach he he dlatego pierwsze takie dziwne hamowanie :D ??? Przerobiłem taki temat w dwóch samochodach Zimmerman + EBC Red Staff m.in w tym czymś: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/200/26099 , głównie używała go moja żona i nigdy, ale to nigdy nie mówiła o jakimś dziwnym hamowaniu, a po rozgrzaniu żeby sie polepszały, powiem wiecej na dłuższą mete ten zestaw nie zdawał egzaminu bo sie przegrzewał, ale tylko ze wzgledu na żone nie zmieniałem go na Yellow Staff, bo właśnie te potrzebują rozgrzania. Strzała Olo.Cytat:
Napisał GrzesiekK.
bosniak_sg, no nie no, odpowietrzone byly OK, może poprostu tak działał układ Brembo + Red, zreszta Brembo u mnie szybko poległy, nawet sezonu w aucie upalanym w KJS nie wytrzymaly i juz sie z tych tarcz wyleczylem ;]
pzdr. Grzesiek
Ja właśnie mam założone jakieś najtańsze syfy :P Tak mi na arkuszowej doradzili, że najtaniej i najdłużej zestaw wytrzyma... Trochę głupio, ale ja na ten syf nie narzekam. Może i jakoś bosko nie hamuje, ale do jazdy służy prawy pedał, a nie środkowy ;)Cytat:
Napisał bosniak_sg
A i nie jeżdżę, jak dziadek w kapeluszu :DDD
Cytat:
Napisał Wesolatempra
No i git kolego :D
redy nie muszą się nagrzać żeby dobrze hamować ... pierwsze zimne hamowanie jest skuteczne
75andrew155, ja szukam zaczepki ? skąd ci to przyszło do głowy zadałem proste pytanie czy testowałeś greeny na 166 żeby móc podpowiedziec czy będą dobre. jeśli uważasz że ja szukam zaczepki to zmykan na soje forum wypowiadaj się w dziale 155 bo tam twoje miejsce i nie będziesz miał problemów z rzekomym moim zaczepianiem ciebie.
i znów zapytam - bez zaczepki !! jeździłeś że wiesz ? znasz sie na tym ? Nie podpowiadaj jesli nie masz z tym doświadczenia bo chłopak kupi zielone syfy i okaze się że auto hamuje tak samo jak na serii !! :!:Cytat:
Napisał 75andrew155
Ponadto nie wierzcie w żadne tarcze "sportowe" jedyną sluszną tarczą sportową to tarcza ceramiczna nawiercana lub rowkowana. Otwory i rowki mają na celu odprowadzanie par, które powstają z tarcia między klockiem a tarczą i powodują niewłaściwe doleganie klocka do powierzchni ciernej. ale te pary uwalniają się po przekroczeniu temperatur rzędu 700 - 1000 stopni a w tych warunkach kazda tarcza konwencjonalna będzie już czerwona a tak nikt z was zapewne nie jeździ.
Wszystkie nawiercane i rowkowane tarcze stalowe to działania marketingowe mające na celu upodobnienie tarcz do prawdziwych sportowych. Pseudo tuning. Nikt ze światka sportowego nie kladzie takich tarcz. Dobra tarcza z wlasciwego stopu a nie jakaś chińska podróbka zapewnia właściwą powierzchnię cierną każdy rowek czy otwór w takiej tarczy zmniejsza tylko powierzchnię cierną zmniejszając skutecznosc hamowania i zwiększając zuzycie klocka bo to działa jak tarka.
jak chcecie zasięgnąc fachowej opini to zapraszam albo na hamulce.net
albo telefonicznie :
Alpro" Lech Wójcik
Łódź, ul. Styrska 8, tel. 042 6788030
wtajemniczeni wiedzą jak Lech Wójcik w światku nazywany mistrzem prostej :-) zasłynął w sporcie samochodowym i powiem że na hamulcach się zna - polecam telefon do niego zawsze chętnie udziela porad
blackalfa166 ma rację (znowu to piszę :D ) P.Lech naprawdę jest godny zaufania i nie ma problemu z radzeniem się u niego. Zresztą pisałem już o tym kilka postów wyżej w tym temacie... Podajesz model, a on w zamian rzuci propozycje...
He he he to było dobre , masz rację w 166 nie testowałem . Tak jak wcześniej napisałem ( "wydaje się " a nie że najlepsze będą greeny ) nie tylko ja wypowiedziałem taką opinię a Ty akurat do mnie sie przyczepiłeś i to Ty masz jakiś problem a gdzie moje miejsce to Ja będę decydował a nie TY i będę pisał gdzie bedę chciał :PCytat:
Napisał blackalfa166
Piszcie gdzie chcecie byle dobre i sprawdzone porady dla kolegow
pozdrawiam <hello>
green, red staffy działają podobnie w innych modelach . 166 nie jest niczym szczególnym ani wyjatkowym modelem :wink:
A co to ma byc to Twoje wydaje mi sie, facet pyta o konkret i oczekuje konkretnej porady, a nie wydawania sie, mi np. wydaje sie, że jutro będzie świecic słońce, no chyba, że bedzie lało. KONKRETY, najlepiej poparte jakims doświadczeniem, a nie bicie piany bo nabjam sobie najwieksza ilość postów.Cytat:
Napisał 75andrew155
Kolego Ty chyba bijesz piane , jak ktoś chce konkretów to niech jedzie do specjalistów w tej dziedzinie , na forum konkretów nie jest zawiele :P a te ilość postów mi wisi , co medal za to dostanę?Cytat:
Napisał bosniak_sg
no niezły bzdet :DCytat:
Napisał 75andrew155
czyli wnioskuję że wg ciebie klocki dajmy nawet twoje ulubione Green Stuff będą z taką samą siłą hamowały w cinquecento - alfie 155 - alfie 166 ?
Rozumiem że wg twojego doświadczenia wielkość samochodu - jego masa - rozmiar tarczy - wielkość zacisku - sposób wentylowania tarczy - to wszystko nie ma znaczenia ? To bardzo ciekawe.
A ja głupi uznałem Green Stuff za kiepskie klocki ... no ale może te które miałem założone były z chińskiej partii promocyjnej. Następnym razem zastąpię wg twojego zalecenia klocek DS performance Ferrodo - EBC Green Stuffem dołożę do tego tarczę nawiercaną i rowkowaną i będzie super. Dzięki 75andrew155,
to jest podsumowanie wszystkich twoich wypowiedzi :D Pierdzielisz trzy po trzy żeby tylko pisać i jak na razie udaje ci się to :!: 3230 to nieźle trzeba jak to ty powiedziałeś mało konkretnie pisać :DCytat:
Napisał 75andrew155
1. blackalfa166 a Ty jakie tarcze masz u siebie?
2. blackalfa166 to znaczy że tarcze rowkowane będą się tak samo szybko grzały jak pełne? Dobrze rozumiem? I dlatego nie ma sensu kupować rowkowanych, dziurkowanych i takie tam jeszcze wynalazki?
3. Dzisiaj wymianiam tylko klocki na jakieś niemieckie standardy (teściu mi poleca bo jest mechanikiem), aż dojadę tarcze do końca. Za jakiś czas będę wymieniał tarcze i klocki na nowe i chcę się zmieścić w kwocie 1500 zł. Co byście kupili?
Standartowe oryginalne. Jeśli chcesz mieć cos mocniejszego to Brembo robi gładkie z twardszego stopu ale nie ma to sensu do jazdy cywilnej.Cytat:
Napisał Marcin166
rowki i dziury w tarczach nie służą do wentylowania tylko tak jak pisałem wczesniej do odprowadzania par- gazów - dymu - spalenizny na tarczy ceramicznej inaczej powstawałaby taka poduszka gazowa i klocek nie dolegałby własciwie ale to jest tak jak mówiłem przy temperaturach rzędu 700-1000 stopni C' Zwykłe nawiercane tarcze będą się grzały szybciej poniewaz będą miały mniejsza masę magazynowania ciepła. im większa tarcza i zacisk tym więcej może ciepła zmagazynować - pochlonąć - więcej oddac - odparować tak to działa ... jesli na swoje zaciski dołożysz radiatory przypuśćmy albo inne ustrojstwo to więcej ciepła się zmagazynuje o mniejszej temperaturze. Jeśli np powiercisz je uznając że przewiew je ochłodzi to przeciwnie będzie mniej materiału do nagrzania a tym samym szybciej się przegrzeją. To tak jak byś zapalniczką o takiej samej temperaturze płomienia podgrzał gwóźć i szpilkę .... mniejsza masa nagrzeje się szybciej większa będzie się nagrzewac dłużej bo ma gdzie rozprowadzac ciepło.Cytat:
Napisał Marcin166
to nie ma znaczenia że masz tarcze do wywalenia chyba ze sa popękane lub już za bardzo cienkie ponizej normy ale jeśli się jeszcze mieszczą w normie to wkładaj ferrodo a się nie zawiedziesz.Cytat:
Napisał Marcin166