Czasami widuję zaparkowaną 145 z oznaczeniem na tylnej klapie 2.0 TD.Co to za silnik? Nigdzie nie mogę znależć informacji (nie jest uwzględniony nawet w tabelkach z silnikami do 145)
Printable View
Czasami widuję zaparkowaną 145 z oznaczeniem na tylnej klapie 2.0 TD.Co to za silnik? Nigdzie nie mogę znależć informacji (nie jest uwzględniony nawet w tabelkach z silnikami do 145)
to jest chyba jak 1.9 TD nie wiem czy nie jest te oznaczenie na klapie na takiej zasadzie jak byl silnik w 33 1.3 i 1.4 ze tylko oznaczenie ;) Ale niech sie wypowie jakis znawca tematu
jest 1.9 JTD nowszej generacjiCytat:
Napisał siwy144
jak nie jest jak jest? Zobacz do instrukcji obslugi na koncowe tabele z poruwnywanymi wartosciami.Cytat:
Napisał simeone
A to 2.0 TD no normalny Turbo Diesel, bez zadnych fajerwerkow
Jest i 1.9 TD i 1.9 JTDCytat:
Napisał Konrado
Tutaj 146 z silnikiem 2.0 td:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6277770
A ja myślę że ten właściciel kupił sobie po prostu dwie literki po 5zł/sztukę i nakleił na klapę bądź odkleił samo "J" , ot cała historyja.... :lol:
y nie... bo u mnie nawet byla taka 145 z 2.0 TD
Też mnie to kiedyś zaintrygowało i wyszperałem ze 2.0 TD występował krótko w wersji po lifcie przed wprowadzeniem 1.9JTD. Ale czym się różni 2.0TD od 1.9TD tego nie wiem.
Być może podrzucano coś proekologicznego do starego 1.9TD a aby utrzymać moc 90KM nieznacznie zwiększono pojemność silnika, ale to tylko moje gdybanie :wink:
A dla mnie bylo pewnie jak w 33 pojemnosc 1351 na gazniku byla jako 1.3 a na wtrysku juz 1.4 ;)
Według instrukcji nie ma takiego silnika jak 1.9 TD jest tylko 2.0 TD choć dokładna pojemnośc wskazywała by na 1.9 TD najprawdopodobniej miało to wpływ na potrzeby rynku tak jak w przypadku wcześniej juz tu opisaniej Alfy 33 1.3 a 1.4 l w wersji Boxer
http://images46.fotosik.pl/43/bb247ea4ca062e2d.jpg
Tabelka obejmuje wersje po lifcie (silniki TS :wink: ) a 1.9TD występował przed liftem-czyli w gamie z boxerami 1.4, 1.6 i 1.7 16V. Może też być tak, ze to 2.0 to tylko takie zagranie marketingowe-bo w tym czasie wszyscy inni producenci mieli "marne" 1.9 :wink:Cytat:
Napisał luis
no to teraz juz zgupiałem bo instrukcja z wersji przed liftem pokazjue tak:
http://images49.fotosik.pl/43/e9cf2156cce1a054.jpg
Oba mają pojemnośc 1929ccm, więc zapewne typ AR67501. A po roku 96 to typ 160A6.00. Czym się one różniły dokładniej to nie wiem. Oba mają pompę Boscha VE E 301-1, chyba, że sama pompa uległa ewolucji to może dlatego coś się zmieniło w oznaczeniu. Te silniki używane też były wie FIATach Bravo/Brava.
A czy nie będzie to ten sam dwulitrowy TD stosowany w 155?
http://www.cuoresportivo.pl/_mm/modele/155/
Ma taka samo pojemnosc jak te z 145/146 i widziałem tez ze byl oznaczany jako 1.9 ...
Może samo 1.9 a 2.0 to od rynku przeznaczenia zależy? Bo ja sam widziałem fabryczne oznaczenia 2.0TD akurat na 146.
No ja mam na klapie wlasnie napis 2.0 TD, w instrukcji wystepuje on jako 2.0 TD ale pojemnosc logicznie rzecz biorac mowi ze to 1.9 gdyz dokladnie jest to 1929 a ponizej 50 zaokraglamy w dol :wink:
To chyba tak jak jest z silnikami TS, nazywa się 1.8TS a dokładna pojemność to 1747ccm...
Dokładnie tak ma być fabrycznie - w 155 i 145/6 silnik 1.9td miał oznaczenie 2.0TD. Może po to, aby go odróżnić od 1.9td fiata, choć to ta sama jednostka :wink:
Jak wszedł jtd, to wrócili do 1.9 znowu.