Kochani mam silnik 1.9 JTD chciałabym zmienic swieczki ale okazuje sie ze to nie taka prosta sprawa ponieważ one są pod kolektorem ssacym .Jak tam sie dostać?Czy raczej musze udać sie z tym do serwisu??
Printable View
Kochani mam silnik 1.9 JTD chciałabym zmienic swieczki ale okazuje sie ze to nie taka prosta sprawa ponieważ one są pod kolektorem ssacym .Jak tam sie dostać?Czy raczej musze udać sie z tym do serwisu??
Dobre pytanie zadałeś też się nad tym ostatnio zastanawiałem ;D
:D :D Bo planowałam samodzielnie ale pewnie moze z tego nic nie wyjsć
Nie ma to jak samemu hehe ale jak by miało coś z tego nie ciekawego wyjść to lepiej nie hehe
Te świeczki niezmiernie łatwo ukręcić. Dodatkowo trzeba je wkręcać odpowiednim momentem - potrzebny klucz dynamometryczny - wniosek jeden 70zł za wymianę to nie majątek..
Czyli jednym słowem gra nie warta świeczki hehe lepiej 70 dać niż później popełniać samobójstwo hehe
Dzięki pozdro
:) :) No to juz wiadomo co musimy zrobić.
Witam.W marcu padła mi jedna swieczka żarowa. , troche czasu tak pojeżdziłem ale poczytałem trochę na forum że póżniej może być problem z wykręceniem (robi się nagar na niesprawnej świecy) i postanowiłem wymieniać komplet.Kupiłem 4 szt boschowskie durathermy , takie jakie były oryginalne -- 195 zł. komplet.Z świecami w bagazniku udałem się do servisów ( nasłuchałem się o ukręcających się świecach) w celu profesjonalnej wymiany.W pierwszym nie mieli klucza do świec i jak gość zobaczył dostęp do nich to zwątpił.W każdych następnych ceny wachały się od 200-300 plus (zaznaczano w kazdym serwisie) głowica jak by coś nie poszło .Czyli udałoby się to 300 a nie to 1300 z głowicą .Jako iż wszystko staram sie robić sam przy Alfie postanowiłem wymienić .Garaż mam ale nie ogrz. ale w kwietniu było wtedy jakoś na plusie 8 C.Głębszych info. zasięgnąłem w atokąciku BRAVOBRAVAMAREA , tam wyczytałem co i jak .kupiłem klucz do świec 10 długą. Dynamometr miałem bo braciak robi motocykle i miał taki mały precyzyjny.Zajęło mi to 4 godz. trochę z winy świec , które były przedzmianowe i kabel zasilający był na śróbki nie na wtyk.Na ukręcające sie świce jest patent.Każda świeczka jest w takim zagłębieniu, w te zagłębienie wtryskujemy długą rurką WD40.Swieczka sobie tak stoi w Wudeku czas na piwo ZIMNE i powoli odkręcamy , jak czujemy opór wkręcamy i znowu wykr.Mi się udało bez problemu.Zadna nie była z nagarem.Przebieg jaki miałem to 155 tyś.Myślę iz w silniku JTD 115 km świece siedzą podobnie w zagłębieniach.Duży wpływ na ukręcenie świecy ma to ile czasu się jeżdziło na niesprawnych świeczkach.Kolega z pracy śmigał w Doblo dosyć długo ok.6 msc. i skończyło się na zdejmowaniu czapki.Pozdr.Piter 145JTD
Nie wiem po jakich serwisach jeździłeś ale ja parę dni temu w ASO Carsewrwis na 1-go sierpnia zmieniałem i twoje ceny to kosmos w stosunku do ASOCytat:
Napisał piećka
to jakie ceny maja w ASO?Cytat:
Napisał Maciek-156
Ja także kupiłem świece (NGK D-POWER Y747 U26 - 58zł/szt) w tamtym tygodniu i miałem zamiar sam wymieniać ale po pierwsze nie mam klucza dynamometrycznego ale to raczej nie problem - kupiłbym ostatecznie. Po drugie - problem jest z dostępem do świec, pojechałem do warsztatu i mechanik załamał ręce jak zobaczył gdzie one są pochowane - przełożyliśmy to na czwartek bo dzisiaj miał tylko godzinę czasu, a tam potrzeba bedzie raczej troche więcej...
Tak przy okazji - jaka wartość Nm dokręcenia świec?
Trzeba dzisiaj pacierz zmówić i poprosić o to, żeby się te durne świece nie poukręcały...
W ostateczności myslałem już o tym, żeby nie wymieniać narazie, bo auto pali na dotyk, nawet w te mrozy co były nie było problemu ale jak teraz przeczytałem, że po dłuższej jeździe na zużytych jest problem z ich wykręceniem to trzeba wymienić bo kontrolka mi miga...
pozdro^^
Mi juz tak kontrolka mryga z tydzień czasu. Jakoś nie śpieszyłem sie z wymianą świec, ale kolega piećka mnie pogonił.
A co myślicie o jakości świec? Bo słyszałem od nie jednego mechanika że ISKRY za 25 zł padaja tak samo jak NGK za 50 zł.
A ja słyszałem podobne opinie o świecach Bosh'a, na forum ktos pisał, że Bosh to juz nie ten sam co kiedys i świece szybko padają -to kupiełm NGK zobcze jak długo pojeżdże, najwyżej się wymieni i więcej ich nie kupie.
Teraz mówią : "Co z Boscha to do kosza" :)
W JTD montowanymi świecami na pierwszy montaż były świece BERU - wytrzymują bez problemu 100tys km - niestety są drogie, za 4 świece do swojego silnika zapłaciłem ok 450zł
W mojej 145JTD w oryginale były BOSCH , przelatane 140 tyś i wymiana na BOSCH jak parę postów wyżej napisałem.Jeśli ktoś ma pojęcie jako takie o mechanice i coś sam robił przy samochodzie poradzi sobie sam z wymianą.Piter