Witam wszystkich użytkowników 156 SW !
Czy nie tylko ja mam problem z bardzo obfitym parowaniem szyb poniżej 0 stopni na dworze ? Jeżeli ktoś wie co jest przyczyną po za filtrem kabinowym albo uszczelkami prosił bym o porady !
Printable View
Witam wszystkich użytkowników 156 SW !
Czy nie tylko ja mam problem z bardzo obfitym parowaniem szyb poniżej 0 stopni na dworze ? Jeżeli ktoś wie co jest przyczyną po za filtrem kabinowym albo uszczelkami prosił bym o porady !
Dziura w podłodze , i przedostająca się wilgoć . Tak bardziej hardkorowo , to samochód był po powodzi ;>
Ja takich problemow nie ma, zmieniony mam filter i nic sie nie dzieje
Po nocy, czy w czasie użytkowania?
Ogólna wilgoć w aucie, umyć szyby, dywaniki do suszenia, otworzyć układ zewnętrznego nadmuchu.
Ogólnie to chyba w każdym aucie parują szyby poprzez różnicę temperatur panującą na zewnątrz a w aucie a dodatkowym czynnikiem może być wilgoć w aucie. "Chuchaj" sobie nawiewem, ja sobie grzeję, potem wietrze i nie mam problemu ;)
Filtr na podszybiu może mieć już swoje lata -wymiana może zmniejszyć ten efekt.
Szukanie dziury w całym aucie może być problematyczne. Czy kamera termowizyjna pomoże ? :)
W jaki sposób to sprawdzić ? Nigdy tego nie robiłem. A z ojcem się już kłócę bo on się nie zna i każde mi auto sprzedać ... Kiedy ja kocham swoją Alfrettę :)
Wejdź pod auto i szukaj dziur w podwoziu :) . Albo wyjmij dywaniki, zdemontuj tą okładzinę, u mnie jest ona na okrągłych zaczepach i pod okładziną masz maty wygłuszające, właśnie one są chłonne jak napisał kolega wyżej :) .
Zacznij od podwozia , czy dziur tam ni masz :)
wysusz dywaniki na 200% ( np wyjmij i zabierz do domu na noc i na kaloryfer )
wsadź
sprawdź
jak będzie gdzieś mokry - to tam będzie wilgoć włazić
to tak prosto ale czasem skutecznie
Najlepiej fotele wyjąć (można sobie przy okazji wyczyścić :D ), zdemontować wykładzinę podłogi i sprawdzić podłogę dokładnie czy nie jest przeżarta przez rdzę.
Zajrzeć pod podwozie ale tam często można nie zobaczyć, ruda jest sprytna i dopiero po oczyszczeniu ze starego zabezpieczenia można sporo nie ciekawych rzeczy zobaczyć ;)
Wrzucił bym kilka zdjęć co się dzieje po zdemontowaniu wykładziny w kilku alfach ale nie będę straszył :D
Na początek polecam wykładzinę zdjąć i warto czasami wymienić maty, one działają jak gąbka ;)
Przypuszczam,że zawiesiły sie klapy od obiegu wewętrznego , kontrolka pokazuje że obieg jest otwarty nie świeci a klapy sa zamknięte= poprzyciskaj pare razy przycisk posłuchaj czy zmienia sie intensywnośc nawiewu- mnie tak przyblokowało i 2 tygodnie szukałem dziury w całym a to klapy się zawiesiły
Dzisiaj mój znajomy uporał się z problemem wilgoci jego VW :) Wymieniał filtry, suszył dywaniki i...nic. Co się okazało.... zatkane były dziurki odprowadzające wodę z drzwi kierowcy. Kiedy je przepchał wyleciało KILKA litrów wody!
Warto to sprawdzać :D
W 156, w którym dokładnie miejscu są kanaliki drzwi?
Ost mam to samo u siebie :) filtry nowe,dywaniki suche :P ale jutro większy przegląd w aucie zrobie :)