witam,
czy były wersje AR 147 z czujnikiem niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy ?
czy próbował ktoś taki czujnik zaadaptować do 147-ki ?
Printable View
witam,
czy były wersje AR 147 z czujnikiem niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy ?
czy próbował ktoś taki czujnik zaadaptować do 147-ki ?
z tego co mi wiadomo to takiego czujnika nie bylo. ja mam wersje przed fl z dodatkowymi spryskiwaczami swiatel przednich i przy braku plynu mam objaw "wyjącej" pompki i brudnej szyby:)
potwierdzam dziś skończył mi się płyn w spryskiwaczach i nic się nie wyświetla żadna informacja
wersja przed fl 2001
Nic takiego u mnie również nie ma a szczerze mówiąc przydałoby się. Jak myślicie, da się coś takiego wykombinować (niekoniecznie musi być spięte z kompem)?
wystukane paluchem z telefonu ;)
No to jest bardzo lekko upierdliwa wada tego samochodu, nigdy nie wiadomo ile jeszcze go jest bo też żadnej podziałki czy bagneciku nie ma...
I do tego trudno się wlewa :D
W Fordzie escorcie był niezły patent. Pomijam o wielkim, wręcz ogromnym wlewie płynu spryskiwacza, a dodatkowo do klapki był przymocowany wężyk (w klapce - w miejscu gdzie był przymocowany wężyk - była dziurka). Wystarczyło przytkać dziurkę i podnieść zatyczkę do góry - a w rurce widać było stan płynu w zbiorniczku.
Wiadomo - lepiej jakby się wyświetlała informacja na desce - że płynu zaczyna brakować, ale nawet taka rurka się sprawdzała. Wystarczyło podnieść maskę i odczepić zatyczkę zbiorniczka - od razu wiedziałem, czy dolewać, czy jeszcze poczekać.
W alfie (w fiatach to samo), trzeba albo przez lejek (osobiście zrobiłem z butelki od szamponu ;) albo rozlewasz pół litra ;) płynu oczywiście.
Szkoda, że nie wpadli na to, aby seryjnie zamontować czujnik. Przynajmniej była by kolejna rzecz do psucia :)
niby nie było takiego bajeru w 147.
szukałem w internecie i znalazłem zasadę działania takiego czujnika, czujniki na aledrogo są tanie, więc dziś przyjrzę się kształtowi zbiorniczka na płyn aby dobrać taki który się zmieści i w przyszłym tygodniu mam wolne to będę modził :)
te czujniki działają na zasadzie zwierania, jak poziom spadnie czujnik zwiera styki, styki do diody i już się zapala :) tak jak czujnik poziomu płynu chłodzącego
witam ponownie, dziś zamontowałem czujnik rezerwy płynu do spryskiwaczy, wykorzystałem czujnik z BMW za 12zł z allegro, a dioda przy kierownicy
Załącznik 116468Załącznik 116469Załącznik 116470Załącznik 116471
zasada pracy czujnika jest banalna, jest on na przewodzie minusowym, podłączony do masy i do diody, działa na zasadzie że jak jest płyn to jest wodzik podniesiony i układ rozwarty, a jak poziom spadnie to zwiera i zapala się dioda, w miejscu zamontowanym prze zemnie zapala się jak poziom spadnie poniżej 0,9L, dioda umieszczona przy kierownicy po stronie manetki od wycieraczek
Do działu "Zrób to sam" proponuję :)
Podaj numer tego czujnika bo sobie coś takie chętnie sprawię. Tylko wykorzystam fabryczna ikonkę od wody w filtrze paliwa :)
zrób instrukcję - jak to podpiąć :) - jeśli to nie problem. Może się skuszę na coś takiego, bo z diodą to bym się nie bawił... ale podpinając pod diodę filtra... hm. Jestem za.
witam,
czujnik taki: http://allegro.pl/show_item.php?item=3731039156
czujnik najlepiej kupić od razu z uszczelką, ja kupiłem bez, ale uszczelkę wydobyłem ze starego zbiornika od innego auta (ja akurat miałem od kia pride), takie uszczelki są przy pompce spryskiwaczy, pasowała idealnie
diodę użyłem pomarańczową, bo rezerwa paliwa też jest pomarańczowa, spiłowałem ją delikatnie aby nie wystawała z oprawki, opornik warto dać większy to nie będzie tak intensywnie świecić w aucie i rozpraszać np. w nocy
a odnośnie podłączenia to schemat tak na szybko w paintcie:
Załącznik 116496