Ostatnio powróciłem do jeżdżenia AR, kupiłem 156 SW mocca + banan :)
teraz nadszedł czas na wymianę drugiego z aut.
budżet ok. 30-40.000 do wyboru
159 1750tbi lub 3.2
156 GTA SW
147 GTA
GT 3.2 V6
Printable View
Ostatnio powróciłem do jeżdżenia AR, kupiłem 156 SW mocca + banan :)
teraz nadszedł czas na wymianę drugiego z aut.
budżet ok. 30-40.000 do wyboru
159 1750tbi lub 3.2
156 GTA SW
147 GTA
GT 3.2 V6
ja bym wybral 159 1.75 ewentualnie 156gta
147gta - auto bardzo rzadkie, jeśli utrzymasz w dobrym stanie to jest szansa na klasyka.
Moze tylko mało męskie :) ale to juz indywidualna sprawa.
Jak dla mnie tylko i wyłącznie 156 SW GTA :D
Ja bym wybrał 159 1750
Ja bym celował w 147 GTA, małe zwinne, sam planuje w przyszłości dorwać takowy egzemplarz.
A tak btw
Gdzie dostanie się sensowną 1750 za 40 koła ;)
Wątpliwości żadnych - 159 1750 - w porównaniu z nią wszystkie jednostki z 3.2 prowadzą się jak czołgi. No, może za wyjątkiem 166.
Pytanie tylko, dlaczego nie Brerrrra 1750?
Bo i tak budżet będziesz musiał zwiększyć, jeżeli wybór padnie na TBi.
Dla mnie zaskakujące pytanie - ja mówię ,, oczywiście 159 TBi";
- - - Updated - - -
Dla mnie zaskakujące pytanie - ja mówię ,, oczywiście 159 TBi";
Zapomniałeś o jednym.... 3.2 V6 to jednak stara, prawdziwa, mocna jednostka, gdzie przy niej 1750tbi brzmi jak kosiarka lub skuter. Tbi a V6 busso to dwa odmienne światy. Era Alfy skończyła się na silniku v6. Żadne inne doładowane jednostki alfy, o pojemnosci połowe mniejszej nie dają takiego banana na twarzy jak ryk mocnej "fałki". Dlatego ostatnie czasy sam szukam 3.0 bądź 3.2v6.
Skoro już masz 5-osobowego kombiaka - sorry, Sportwagon ;) - to ja bym bez wahania brał GT 3.2V6. Po pierwsze to jeszcze jest Busso (159 już nie), po drugie jest to auto klasy GT (okna bez ramek, linia nadwozia itp. itd), po trzecie wizualnie jak dla mnie super :)
Na pewno GT daje lepszy klimat całości niż 147, przy tym samym silniku. 156 już masz, to po co druga. A 159 dobrze wygląda, ale: jest za ciężka w wersji 3.2 (+pali jak smok), a 1.7TBI to już nie to samo co V6, z całym szacunkiem ;)
Takie moje skromne zdanie.
Jak jest z tym prowadzeniem.Faktycznie z Busso 156gorzej się prowadzi od z T.S. a tak z ciekawości,która alfa lepiej się prowadzi z Busso 156GTA czy 147GTA? Nie ukrywam,że na wiosnę zacznę szukać coś z Busso, 147,156 lub GT.Priorytet prowadzenie. Z 156 z T.S. jest super,jeśli chodzi o prowadzenie.
Nie wiem jakie są różnice w prowadzeniu 147 / 156 / GT, ale pamiętając jak mnie koleś wyciął na torze 156GTA przed samym zakrętem i mając w pamięci jak ten zakręt pokonał, powiem jedno: to nie może się źle prowadzić ;)
A na prowadzenie mojej 3.0 nie narzekam - masa jednak robi swoje...
Patrząc jednak na rozłożenie mas, chyba bym 147 wykluczył..
Z tym Busso walicie sloganami jak dyrektor kreatywny agencji reklamowej.
Brzmi dobrze - fakt, fajnie rozwija moc - fakt, załóżmy, że to legenda, ale GT, czy 147 z takim klocem na przodzie naprawdę jeździ jak czołg, w porównaniu do Brerki 1750.
Tak,myślałem,waga swoje robi, a Busso, musi warzyć. Tak,na koniec,może Busso 2,5l jest lżejszy i przez to,ciut lepiej się prowadzi?
Może,ktoś mnie oświeci.
Podałeś przykład właśnie tych CIĘŻKICH modeli, o 159 pisałem wyraźnie że ciężka, a GT aż taka ciężka nie jest. Waga wg wiki:
Brera: 1630
GT: 1485
159: 1680
Różnica 150-200kg chyba wystarczy do lepszego prowadzenia?
Z tym objechaniem przez 2.5 w przypadku GT to bym nie był taki pewien ;)
Różnica w momencie obrotowym pomiędzy 2.5 a 3.0 jest ZNACZNA (wiem, bo się przesiadłem), a 3.2 jeszcze ciut lepiej pod tym kątem wygląda. Za to różnica w wadze pomiędzy samymi silnikami to chyba prawie żadna jest?
Podobno 156 GTA 3,2 waży 1410kg, a 156 2,5 tylko 1355kg. To jest duża różnica,która może rzutować na lepsze prowadzenie 156 2,5l.
Moja V6 2,5 SW ma w dowodzie masę własną 1480- jak w rzeczywistości- postaram się sprawdzić na dniach.
możesz mieć rację, jest tylko jeden tor w porównaniu, ale na korzyść 2.5:
http://www.zeperfs.com/en/duel10-431.htm
Dlatego GT nie podałem, bo powinno być szybkie, poza tym pomiędzy 2.5, a 3.0 i 3.2 jest różnica w przebiegu momentu, te większe równo ciągną od ponad 2500, a najmniejsze Busso jak nie ma 4000 to nie ma czym jechać. A co do samego prowadzenia auta to 156 jest lepsze od 159, dla mnie 159 to tylko świetny wygląd, nic poza tym
Co do mas to w dowodach miałem:
156 2.5 Sedan- 1410 kg
156 1.9 FL JTD Sportwagon- 1352 kg
I według mnie ta sama osoba pojedzie szybciej 156 GTA niż 156 2.5