siema Wam :)
znacie jakiś porządny Garage do lekkiego zrobienia Alfy ?
zastanawiam się nad programem ale może będzie to FMIC a może inne turbo ?
chciałbym dojść mniej więcej do ok 200KM a może ciut więcej ?
polecicie coś ?
może jakieś podpowiedzi ?
Printable View
siema Wam :)
znacie jakiś porządny Garage do lekkiego zrobienia Alfy ?
zastanawiam się nad programem ale może będzie to FMIC a może inne turbo ?
chciałbym dojść mniej więcej do ok 200KM a może ciut więcej ?
polecicie coś ?
może jakieś podpowiedzi ?
Hej.
Polecam Cinka-cinsoft.pl,chyba nikogo lepszego nie znajdziesz a az tak daleko to nie masz.Jakis czas temu robilem u Niego chipa+egr off i jestem mega zadowolony,obecnie 205KM i 440Nm.
Wysłane z mojego Nexus 4
Wrazenia z jazdy sa jak najbardziej pozytywne,autko duzo lepiej przyspiesza-jakby ubylo mu troche kilogramow a wiadomo 2.4 swoje wazy,ogolnie naprawde polecam tym bardziej ze mam dodatkowo z glowy problem z egr-m.Koszt takiej operacji to ok.1100zl.Wiecej z tego co mowil Cinek nie wycisne z 2.4 20V bez wymiany coolera,narazie to mi wystarcza.
Wysłane z mojego Nexus 4
wiem gdzie za 350 zł zmienia gość soft na gotowe sprawdzone
Hmm...moze i da sie to zrobic za 350zl. ale to chyba bez hamowni itd...!Cinek przed takim zabiegiem najpierw hamuje auto,sprawdza moc i czy wszystko jest ok.U mnie przed chipem wyszlo 173KM (seria 175KM wiec nie bylo zle),lekko odstawal od reszty jeden wtrysk ale miesci sie w normie,wedlug Cinka w przyszlosci bede musial sie jemu dokladniej przyjzec a pozatym wszystko ok.Autko bylo hamowane kilka razy,najpierw wyszlo chyba 195KM az wkoncu stanelismy na 205KM i to chyba wszystko co mozna wycisnac bezpiecznie z 2.4 20V bez ingerenci mechanicznej,poprostu cooler jest jaki jest i sie gotuje...!
Wysłane z mojego Nexus 4
no właśnie o to mi chodzi. chciałbym żeby jak najmniej nadwyrężyć silnik etc.
ciekawe ile u mnie (seria 150KM ) wyjdzie kucyków, albo już sobie wyszło :)
pod koniec miesiąca umawiam się do cinsoftu ;)
myślisz że wszystko się uda w jeden dzień zrobić ? tak żebym pojechał z samego rana do gliwic i wrócił na wieczór do wrocka? ile Tobie zajęło ?
witam kolegow ja tez sie nad tym zastanawiam ale mam pewne obawy czy po tym nie bedzie sie cos psulo czy taka mala generalke silnika zrobic ?? jak to u was wyglada ??
Ja bylem umowiony na 8.30 a kolo 11.30 juz bylo po wszystkim wiec nie bylo zle oczywiscie jesli autko jest w 100% sprawne mechanicznie.Skontaktuj sie z Cinkiem napewno wszystko Ci wyjasni,na stronie cinsoft.pl chyba nawet jest wykres Twojego silnika.
Wysłane z mojego Nexus 4
Na wiosne kolejna tura grupowgo chyba bedzie
Cos pod koniec lutego jakos chyba zaczynamy
za 350zł nie ma hamowni to jest remap Wrocław ul. Zaułek Rogoziński http://dobrymechanik.net/mechanicy/w...-majdziok.html gość od elektroniki (Wojtek) miszczu. Wgrywa gotowe softy. Samemu określasz jaką chcesz mieć moc i na podstawie dotychczasowych doświadczeń na autach hamowanych powstały mapy, które są używane. Od kolegi, który tam pracował przez 1,5 wiem że mapy są bezpieczne i tam się wybieram. Relację zdam może jutro gdy zmienię soft. ZObacze jak znajde czas.
Podpowiedzcie mi proszę podczas podłączenia do komputera co uaktywnić, co wywalić np egr ale co jeszcze?
Ciekawe jak to wyjdzie Panu Wojtkowi... Miałem okazję oddać w ręce tego magika trzy auta. Opisze wszystkie przykłady partactwa:
1. Passat b5 1,9 tdi 110km: miał być wgrany lepszy (czyt. poprawiony) soft, taki właśnie chip-tuning. Zostawiłem auto na 2 godz. Przy odbiorze Pan Wojtek (taki niski gość), mówi: "tylko uważaj bo będzie rwał jak głupi, ma teraz ze 130 koników". No więc wsiadam i robię jazdę próbną. Po powrocie pada w moim kierunku pytanie "i jak"?... Wielce się zdziwił, jak stwierdziłem że nie odczułem żadnej różnicy.
2. Opel Corsa: raz zapalał innym razem nie. Kombinował z 3 dni, i stwierdził że komp siedzi. Zabrałem autko wymieniłem pompę paliwa i lata do dzisiaj
3. ...i najlepsze na koniec... golf 3 tdi 90 KM: Na biegu jałowym strasznie rzucało silnikiem, a w czasie jazdy przy łagodnym rozpędzaniu strasznie szarpał. Diagnoza Pana Wojtka: Pompa wtryskowa ok, elektronicznie poprawił to i owo, ale... właśnie. Odbieram auto i nie widze żadnych zamian na lepsze! Na moje pytanie, to co w końcu jest nie tak, padła odp. cyt." silnik jest po remoncie i ktoś po szlifie wału nie wyważył go ponownie i nic się z tym nie da zrobić"! Jako że jestem z wykształcenia mechanikiem zrobiłem oczy ja 5 PLN i zabrałem auto. Przyczyna leżała w zanieczyszczonym nastawniku pompy wtryskowej która miała być ok.
I w taki sposób doszedłem do wniosku że będę sam naprawiał swoje auta. A co do Pana W. to partacz i naciągacz jakich mało. Jeszcze z 5 lat temu zajmował się naprawą TV a teraz to super mechanik. Super to on makaron na uszy nawija. Jest kilka miejsc we wrocku gdzie z hamownią zrobisz soft za przyzwoite pieniądze. Np. ADT tuning (robiłem tam audi AFN na 150KM), ECU project (ostatnio tam hamowałem swoja alfe), C-tronic. Ceny od 800 do 1200 PLN
Skoro tak...A kiedy tam byłeś? wiesz na mnie zrobił inne wrażenie. Miałem problem z e46 wziął wiązkę- pęk z 40 przewodów obciął konkretny jak ręką odjął... On jest elektronikiem. tak zgodze się że tam się czeka...A dlaczego nie poprawiłeś tej mapy? zmienił by odrazu na inną. Ja mam dobre doświadczenia. Może mnie inaczej traktuje bo się dłużej znamy.
Ostatni raz byłem u niego jakieś 3 lata temu, z nieszczęsnym golfem. Soft do passka wgrywał mi jak jeszcze miał serwis TV. Po tym jak stwierdziłem że nie odczuwam różnicy w mocy bardzo się zdziwił i zaczął ściemniać że na bank ma ze 130 koni i żebym pojeździł to się przekonam. Pomyślałem że może rzeczywiście muszę przetestować i porównać z podobnym autem. Zapłaciłem całe 150 Pln i pojechałem. Teraz jak już mam drugie auto po prawdziwym programie nie dałbym się nabrać.
Wgrywanie nowego softu bez hamowni to pomyłka. Przy robieniu programu najpierw hamują auto w serii, sprawdzając czy auto "trzyma serie". Potem demontaż sterownika i wgrywanie nowego programu. Potem hamowanie i dopracowywanie programu. Moje a4 hamowali 7 razy po programie żeby harmonijnie rozwijał moc bez dymu. Każda motorownia jest w innym stanie więc ciężko wgrywać ten sam program do wszystkich silników (oczywiście tego samego typu). A wierzenie Panu Wojtkowi na słowo że auto ma tyle a tyle koni można sobie darować. Policz sobie: hamownia przed 150 pln, program u Pana W. 300 pln i znowu hamownia 150 pln wychodzi już 600 pln, a na pewno będzie trzeba coś skorygować i znowu hamownia. Oczywiście przy założeniu że ten nieudacznik coś potrafi. Dla mnie to totalne zero. Skasował mnie za golfa 450 pln mówiąc że pompa wtryskowa była sprawdzana u pompiarzy (na jego zlecenie, gdy auto stało u niego) i jest na pewno ok. Na bank silnik po remoncie i źle wyważony wał. Nie ma pojęcia o podstawach. A i jeszcze jedno ja też niby miałem robione po znajomości przez wspólnego znajomego.:victory:
nie wiem. Ale wiem z doświadczenia na własne oczy, jedne mapy są przez złącze inne przez wyjmowanie. Fakt faktem nie miałeś żadnego pomiaru. Różnice dostrajane na hamowaniach to jest max 5X w porównaniu do gotowca jako punkt wyjścia. A kontrola serii to właściwie kontrola stanu silnika.
Polecanie do chipowania gościa który umie wgrywać gotowca? Idźcie się leczyć ludzie, bo jak komuś silnik wysadzi to pretensje nie będą do warsztatu tylko do tego co polecał. A gotowca to sobie możesz sprawdzić, tylko nie wiem na czym - z resztą nie istnieje coś takiego jak sprawdzony gotowiec.
- jak nazwać pliki wgrywane w ASO, gotowce inne ?
Co ty pierdzielisz przecież każde jest hamowane!
Ba jak komputer podmienisz a one mają funkcję auto adaptacji i będzie na inną jednostkę zaadaptowany to też ci silnik wyjedzie bokiem!
Zawsze wiedziałem, że pozyskanie 30-50 km za 1000zł to interes życia,
bo osiągnięcie tego samego za 350zł to już jest frajerstwem- takie ciśnienie diesla za 350 na pewno go porozpierdziela i to natychmiast! Wogóle to się nie opłaca takie chipowanie za 350zł; bo lepiej albo wydać 1200-1500zł we Wrocławiu, lub 1000zł i jechać nie wiadomo ile km biorąc pod uwagę że silnik kpl za 1000zł i mniej można kupić. Muszę też dodać że taki po chipie za ponad tysiąc wcale nie będzie bardziej wysilony, a ryzyko awarii zniknie na zawsze.
- - - Updated - - -
To pokazuje tylko to, że nie masz ŻADNEGO pojęcia na temat tego, czym jest chiptuning. Widziałbyś kiedykolwiek gotowca to byś zrozumiał, ale nie - bo przecież po co jeździć do normalnego i ogarniętego tunera, który wg Ciebie jest tylko i wyłącznie złodziejem naciągającym frajerów na zapłacenie 3x więcej za to samo. Ja mogę za 200zł wgrać gotowca, chętni są? Oczywiście gwarancji żadnej nie daję, nawet na uwalenie sterownika przy wgrywaniu softu, ale przed i po zrobię "diagnostykę" auta. I przecież po co płacić 350zł skoro można mieć to samo za 200zł...
Ja jestem 1 chętny. Gdzie? Zapłacę po jeździe próbnej jeżeli będzie to działać.
Czym jest wg Ciebie chip tuning diesla?
Co robisz ze swoimi pieniędzmi i swoim samochodem to twoja sprawa tylko nie polecaj ludziom jakiegoś partacza!
P.S. O w mordę, po co ja wymieniałem końcówki dwóch wtrysków za 1300 Pln jak mogłem kupić za to cały silnik!? Frajer ze mnie!
Daj spokój chłopie...
Pisz na priva, wystarczy, że auto odpali i to znaczy, że działa. A jeśli nie odpali i będziesz musiał wymienić sterownik - trudno, radź sobie sam. Jeśli za 10km rozleci się pompa wtryskowa, ukręci ośka w turbosprężarce i koło zamachowe się rozpadnie w drobny mak - nie biorę odpowiedzialności, radź sobie sam.
A drugie pytanie? Zobacz ile to zajmuje PORZĄDNEMU tunerowi.
skoro taki bojaźliwy jesteś to kup fabrycznie mocniejszy samochód.
Panowie, proszę o kulturalne wypowiedzi i skupienie się na temacie!
Jeśli chodzi o podniesienie mocy w 2,4 150km to jest duze ryzyko zajechania w trybie natychmiastowym sprzęgła.
w wersjach 136,140,150km są ponoć identyczne sprzęgla co za tym idzie najabrdziej podatny jest 136 na wszelakie mody.Tym samym lepiej uważać a jeszcze lepiej jak mówią poprzednicy zadzwonić do naszego najlepszego forumowego czipologa Cinka i wszystko powie co i jak można, nie jedną alfę juz stroił z resztą:)
Panowie... Wgrać gotowca ściągniętego z neta może każdy. Wystarczy MPPS i laptop.
Tylko pytanie co to za gotowiec. Przed dostrojeniem mapy warto zrobić logi, żeby przekonać się, w jakim stanie ogólnym jest silnik. Hamownia też jest przydatna, wtedy widać wszystko czarno na białym.
W moim przypadku podesłałem @sdero logi o jakie prosił i moją oryginalną mapę i za nieduże pieniądze podkręcił parametry. (wszystko via email, bo byłem leniwy żeby przewieźć tyłek do Krk i nie powiem, żałuję). Na hamownie wybieram się od dłuższego czasu, ale najpierw muszę uporać się z pewnym małym "ale"... Bo jak się okazało do idealności w moim silniku brakuje jeszcze kreski nad ć ;) Ale już niedługo.
Hamowania do poprawności chipowania nie ma nic, tylko kreski generuje i to kreski widać czarno na białym, nie to, jak jest program zrobiony.
Ale wrzucając soft za 300zł nie możesz oczekiwać, że będzie to zrobione w 100% zgodnie ze sztuką - chociażby dlatego, że 300zł za cały dzień roboty umysłowej nikt nie weźmie ;) To nie ta branża - akurat tuning się w miarę ceni u nas(jako jedna z niewielu części branży usługowej), aczkolwiek w porównaniu z zachodem i tak u nas jest tanio...
Odkopie temat, gdzie na dolnymśląsku znajde kogos kto dobrze chipuje autka? Najlepiej ktoś sprawdzony.
www.evodynamics.pl jako jedyny sprawdzony
Koło gryfowa chłopaki chipują: http://www.mrctuning.pl/
ADT wroclaw
oczywiście, że nie adt. co chwila słychać o jakichś wybuchających autach robionych u nich
Nie wiem jak skomentowac Twoje posty siewcu... Nasluchiwalem wczoraj caly dzien i nie uslyszalem zadnego wybuchajacego silnika zrobionego w adt. No nic, bede nasluchiwal i dzisiaj.
az dziw bierze, ze mnie o branie kasy za reklame nie posadzasz