Koledzy moja alfinka rano odpala prawie od strzała na ciepło od strzała ale jak postoi dłużej niż 30 min to juz musze ja kręcić ok 4-5 sek. Czy to bedzie czujnik położenia wału? Na kompie nic nie wychodzi.
Printable View
Koledzy moja alfinka rano odpala prawie od strzała na ciepło od strzała ale jak postoi dłużej niż 30 min to juz musze ja kręcić ok 4-5 sek. Czy to bedzie czujnik położenia wału? Na kompie nic nie wychodzi.
A masz założoną instalcję LPG??
Sprawdź własnie czujnik położenia wału korbowego. Winowajcą może być także czujnik temperatury, gdyż czujnik zawieszony pokazuje nadal że silnik jest gorący i daje dawkę paliwa na gorący a w rzeczywistości tak już nie jest. Podepnij FES'a przed tym "ciężkim odpaleniem" i sprawdź temperaturę i wyprzedzenie zapłonu ;) Ogólnie to zrzóć logi z Fesa to spojrzymy co może się dziać
Ten czujnik temp jest razem z przepływką tak? Ciężko określić czy jest ok bo łapie temp pod maską a tam silnik oddaje ciepło. Mam lpg ale nie puszcza sprawdzane było poza tym rano odpala od strzała. A ten czujnik położenia wału gdzie ma wtyczke aby go zmierzyć i jaki kolor bo sie pogubilem czy czarny czy brązowy? Jaka opornośc właściwa 830?
Czujnik temp w termostacie jest :)
No ale chyba komp do dawki paliwa nie bierze info z czujnika wody. Jesli juz to z czujnika powietrza na przepływce.
Owszem ale też czyta temperaturę z czujnika na termostacie. Musi widzieć jaka jest temperatura silnika. Na Ciepłym silniku samochód potrzebuje mniej paliwa do utrzymania obrotów biegu jałowego. Może ECU widzi że silnik jest gorący, obniża dawkę paliwa.
To niekoniecznie musi być czujnik, wykręć i pooglądaj wszystkie świece po takim postoju, kiedy zazwyczaj ciężej pali.
spróbuj nalać do benzyny czyścik do wtrysków, miałem tak ,że auto odpalało i do puki nie przerzucił na gaz to kompletnie nie miał " ducha" dławił się i strzelał z wydechu, ja przy okazji wymieniłem świece, na opakowaniu od STP jest opis ,że należy nalać tego preparatu na 60 l beny, ja nalewałem 30 i całe opakowanie STP i do dna. Po drugim nalaniu mu przeszło.
On ma ducha:) jeździ normalnie tylko pali cięzko i to tylko na lekko cieplym silniku.
Miałem podobne problemy - okazało sie ze wtryskiwacze PB sie trochę zastaly/przybrudzily. Pojezdzenie na PB pomogło. Wiec albo pośmigać na PB albo stp do czyszczenia dolej. Nie była to kwestia map bo lpg mam dobrze ustawione.
Sorki - pokrecilem wątki. W tamtym chodziło o odpalanie na zimno.
Mam podobny problem. Też mam lpg i jak jest zimny pali na dotyk na pb oczywiście. Jak jest ciepły i przełącza odrazu po odpaleniu na lpg też nie ma problemu, nawet jak postoi 10 min i już nie przełączy odrazu na lpg tylko odpala na pb też nie ma problemu z odpaleniem. Problem jest jak postoi z 30 i dłużej ale jest jeszcze troszkę ciepły. Wtedy albo kręcę dłużej albo muszę dodać gazu. Co to może być?
Dotyczy to się też prinsa? Bo podobno nie tworzy się do niego osobnej mapy tylko bazuje na mapie pb.
Ta przypadłość jest od zawsze i nawet jak w lecie zmieniałem reduktor i przy okazji gazownik wzbogacił mieszankę bo była za uboga nic się nie zmieniło z tym.
- - - Updated - - -
a i z tego co pamiętam to działo się tak samo jak jeździłem tylko na pb więc chyba przyczyna nie leży po stronie lpg...
Nie robiłem nic takiego. Dzisiaj oddaje furke do znajomka na porządne przeskanowanie ecu więc może i to zrobi
U mnie korekty są ok a nie pali. Przy jeździe na bence też to występuje nawet jak pojeżdże z 100km na bence a to dodatkowo wyklucza korekty.
Up..
Dowiedziałem się od elektryka, że te gorsze odpalanie może być przez sterownik ME2.1. i, że jakbym pojeździł miesiąc na samej benzynie to problem prawdopodobnie zniknie.
Ja mam me 3.1 i jeździłem na bence dla sprawdzenia i jest to samo.