Jak sprawdzić czujnik położenia wału t silniku 2.0ts,jaka powinna być rezystancja czujnika?
Zmierzyłem i ma 3,6 kilo OMA.
Printable View
Jak sprawdzić czujnik położenia wału t silniku 2.0ts,jaka powinna być rezystancja czujnika?
Zmierzyłem i ma 3,6 kilo OMA.
Kolego czujnik obrotów wału korbowego oryginał Bosch - rezystancja nominalna to 860 ohm.
Znajdziesz to w każdym katalogu części.
Innych producentów może mieć 900 ohm.
Wielkie dzięki.
Rezystancja nominalna mierzona na zimnym? Gdzie jest wtyczka od niego? Jaki kolor bo mam sprzeczne info jedni że czarna inni że brązowa były różne?
Wtyczka brązowa .na zimno mierzony ma 3,5 kilo om,a w 25 stopniach 1,9kilo om.Tak wygląda mój pomiar .Auto nie zapala .
- - - Updated - - -
A przy jakiej temperaturze wykonać pomiar?
Już kiedyś podawałem ten link:
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/opencatalogue.asp
wybierasz :
- open catalog
- język angielski (flaga UK)
- potem swoje auto
- teraz przeglądasz czujniki i ich parametry.
Wszystkie pomiary rezystancji podawane są zawsze dla temperatury otoczenia 25*C.
A ja kolejny raz pytam gdzie jest ta wtyczka a nie jak wyglada rezystancja bo ta odpowiedź juz dostalismy danus77
- - - Updated - - -
Moje auto zapal zimne rano ciepła do 15 min po zgaszeniu a później musze kręcić ok 4sek.
a znasz kolor brązowy ?
Zadra ale leń z Ciebie... zajęło mi to raptem 2 minuty... Wystarczyło wejsć na katalog Boscha.
1. Czujnik wału:
Załącznik 117708
2. Czujnik wałka:
Załącznik 117709
Kurde dłuzej dodawałem tego posta, bo nie mogłem obrazków załadować ;)
Ale WIEM jak on wygląda tylko pytam gdzie znajduje się wtyczka. W ktorej puszce czy we wziązce luzem gdzieś w komorze. Pytam o to od 2 dni a wy mi piszecie że brązowa albo jak wygląda ja to wiem już ale pod maską jest pełno tym bardziej że mam lpg i jakby ktoś w końcu napisał gdzie jest wpi3ta ta wtyczka byłoby łatwiej ją znaleść.
- - - Updated - - -
Znalazłem tą wtyczkę na przyszłośc jest w małej puszce koło przepustncy. Na zminym po nocy pokazało mi 888OM Jak popracował z 5 min temp wody 45stopni i oporność 870OM jeszcze sprawdze jak postoi z 40 min bo wtedy nie chce odpalać ale wygląda chyba że czujnik jest sprawny.
- - - Updated - - -
Po ok. 1godz oporność 942om i auto już ciężej odpalało. Co o tym myślicie?
Sprawny na 100 procent.
A opornośc nie powinna być stała?
Nie oporność mierzona przy 25 stopniach to 860-900 om.A jaki masz problem, nie pali czy nierówno chodzi, może brak synchronizacji wałek rozrządy a a wał korbowy ,jak wymieniałeś rozrząd ?
Rozrząd był robiony u chłopaków w Częstochowie także na pewno jest ok. Robiony był na blokadach
opisz mi dokładnie jaki masz problem. Albo na pw.
Tak jak pisałem auto rano pali od strzała, jak zgasze na 5-10 min to pali od strzała ale jak zgasze i np chce zapalić po 3 h to kreci ok 3 sek zanim zapali.
Sprawdż synchronizacje wałka rozrządu z wałem.Czujnik na wałku wydechowym i na wale powinny być zsynchronizowane.Na pasku rozrządu są znaki i podczas zakładania trzeba je zgrać.Może też szwankować czujnik na wałku rozrządu.
Ale czy czujnik na wałku rozrzadu ma wpływ na odpalanie? Błędow nie ma czujnik wałka rozrządu ma czarna wtyczkę tak?
Jaką powinien mieć oporność? Przy ciepłym i zimnym ma być stała?
- - - Updated - - -
Sunchronizacja będzie ok sama się nie przestawiła a to odpalanie jest porblemem od zawsze rozrządu jestem pewien bo robili to specjaliści. Pozatem auto rano pali od strzała i na gorąco tez problem jest tylko jak postoi z 1h. Stawiałem na czujnik położeni wału ale podobno jest ok choćdziwi mnie, że raz ma 880 a potem 942om. Myslałem, że ta oporność jest stała bez względu na temp silnika.
Może dla pewności sprawdź oporność czujnika jak auto postoi nagrzane tą godzinę?
Tak zrobie kolego tylko nie ma narazie kiedy;)dzięki za odp.
- - - Updated - - -
Koledzy zmierzyłem czujnik po 1,5h od zgaszenia auta i wyszło 1039OM (1,039Kom). Czy to jest w granicy pracy czy jak mi się wydaje za dużo?
Mam lpg ale to nie ma wplywu na odpalanie bo i na bence i lpg jest tak samo.
Zaraz po jeździe przy pełnym nagrzaniu czujnik pokazuje 1139om. Czy może wystepowac taka rozbierzność?
Ten czujnik to zwykła cewka z rdzeniem magnetycznym i jeśli w temp. 20 st. ma 960 ohm to jak się podgrzeje może mieć 1139 ohm (rezystancja drutu miedzianego rośnie wraz z temeraturą). Tak jak pisałem jeśli brak błędów od tego czujnika w ECU, to trzeba szukać innych przyczyn.
Nie chciał palić na zimnym - trzeba było długo kręcić rozrusznikiem, błędu nie było, na gorącym palił z dotyku.
Myślałem, że padło coś innego więc szukałem chyba z pół roku, wymieniając wszystko po kolei.
Już nawet myślałem o wymianie ECU, ale na szczęście przyszedł taki czas, że jak się nagrzał to w ogóle nie chciał palić, trzeba było czekać aż ostygnie, więc wtedy sprawa już była jasna.
Mój rano pali od strzała po kilku godzinach juz musze chechłać. A mierzyłeś rezystancje na zimnym, ciepłym?
Mierzyłem - były różnice, ale bez przesady.
Ja mam wprawdzie silnik TS, ale jeśli masz kłopoty z paleniem na ciepłym to trzeba by zacząć od czujnika - oczywiście pod warunkiem, że reszta jest OK.
hmm reszta:)? U mnie jest róznica ok 160om miedzy zimnym a gorącym. Ale co dziwne na gorącym mam 1140om i pali na dotyk przestygnie godzine schodzi do 1040om i już lipa rano spada do 880 i pali od strzała. Głupieje już.
Qba niestety nie ma. Szukam czujnika.
I co z tym czujnikiem? Wymieniłeś?Ja miałem tak że na zimnym żle palił a jak się rozgrzał buło ok.Żadnych błędów.Kupiłem nowy za 80 zł i teraz jest ok.
Kolego a gdzie kupiłeś nowy za 80zł? Ja nadal szukam jakiegos sprawdzonego.
http://autosklep24.pl/pl/i/Kontakt/10
Najtańszy.