Witam,
czy w modelu 166 w wersjach V6 jest zainstalowana szyna CANBUS?
Google i wyszukiwarka niestety milczy w tej kwestii...
Przy okazji - są w sieci materiały serwisowe dla tego modelu?
Printable View
Witam,
czy w modelu 166 w wersjach V6 jest zainstalowana szyna CANBUS?
Google i wyszukiwarka niestety milczy w tej kwestii...
Przy okazji - są w sieci materiały serwisowe dla tego modelu?
po Canie chyba chodzi skrzynia ZF w połączeniu z silnikiem
166 nie ma CAN. eLearn czyli dokumentacja z lokalizacją i opisów części, złączy, schematy znajdziesz w sieci.
Alfa stosowała CAN dopiero w XXI w. Czyli od modeli 147, GT itd. Auta które weszły do produkcji w ubiegłym wieku nie mają CAN.
A chyba że tak. Możliwe że polifty bo tego nie sprawdzałem. Ciekawe jak V6. Ciekawe czy zostawili po staremu czy jest stary silnik na nowym protokole.
no wlasnie nie jestem pewien. bo koles w serwisie powiedzial ze polifty mialy szyne can, ale z drugiej strony w pl polifty to w 90% diesle wiec nie wiem. np ciekawostka jest to ze sterownik od szyb w poliftach jest inny. chciem zrobic szybe pasazera auto ale sie zdziwilem bo centralka jest calkowicie inna.
Nie. Jest 2.5 w manualu i 3.0 w automacie jeszcze :) tak więc sporo :)
nie no ludziska, wystarczy zajrzeć do instrukcji i wszystko jasne, w AR 166 FL przynajmniej wg instrukcji z 2004 PL jak byk wersje silnikowe:
- 2.0 TS
- 2.5 V6 24V
- 3.0 V6 24V (sportronic)
- 3.2 V6 24V
- JTD (150 KM)
- JTD 20V multijet (manual i sportronic) czyli 175 KM
a co do CAN to niech kolega się wypowie co chce od tej szyny a resztę podpowie się.
No tak, ale pytanie czy po lifcie V6 miało CAN czy nie :) jeżeli chodzi o 3.0 to wątpię. Cały napęd przecież był przedliftowy, ale do3.2może
Oj Panowie dokumentacja sie kłania. Żadna AR166 czy to przed FL, czy to po FL nie ma wyprowadzonego protokołu CAN do gniazda OBDII (pin 6 i 14). Co to reszty systemów mogę napisać jutro.
u mnie byla blad " blad polaczenia magistrali CAN miedzy sterownikiem silnika a sterownikiem abs" wiec na pewno mam can :)
CAN moze być użyty przy komunikacji między modułami ale bez diagnostyki zewnętrznej. Nawet 156 ma moduły komunikujące się po szynie CAN ale tylko wewnętrznie.
Wysłane z mojego GT-I8190
Obiecałem że odpowiem, a więc AR166 we wszystkich generacjach miała szynę CAN do transmisji wewnętrznej pomiędzy sterownikami, ale tylko:
- ECU - ASB
- ECU - ABS/ASR
Komunikacja ta oraz magistrala nie była udostępniona na zewnątrz, czyli np. do gniazda diagnostycznego.
czyli teraz pytanie, jak chce dolozyc alarm to nie musze szukac takiego ktory wspolpracuje z CAN tylko moze byc zwykly?