hej, mam taki problem, a konkretnie kupiłem alfe 166, przyjechała z niemiec jakiś czas temu, i przez kilka miesięcy stała.
okazało się , że pedał sprzęgła "zapada".
czy możliwe że układ jest zapowietrzony? albo wysprzęglik padnięty? czy sprzęgło?
Printable View
hej, mam taki problem, a konkretnie kupiłem alfe 166, przyjechała z niemiec jakiś czas temu, i przez kilka miesięcy stała.
okazało się , że pedał sprzęgła "zapada".
czy możliwe że układ jest zapowietrzony? albo wysprzęglik padnięty? czy sprzęgło?
Zapada w sensie:
- nie rozsprzęgla do końca
- pedał zostaje w podłodze
- staje się dziwnie miękki pod koniec skoku roboczego
chodzi tak lekko ze małe dziecko by go ręką wcisneło, i zostaje w podłodze, trzeba nogą odciągnać, nie wysprzęgla do końca, trzeba odpalać na 1 biegu żeby pojechać, i 2 bieg wchodzi tylko na niskim zakresie obrotów, innych biegów nie sprawdzałem.
Czyli nie rozsprzęgla.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, czy nie masz zamało i się nie zapowietrzyło.
Możesz spróbować odpowietrzyć, ale objawy wskazują ewidentnie na uszkodzenie pompki przy pedale.
a gdzie odpowietrza się ? jest możliwe że ta pompa poszła od tego że auto stało kilka miesięcy?
Wszystko jest możliwe. Mogły uszczelniacze sparcieć w pompie z powodu długiego postoju i nieużywania. Jak to mówią "organy nieużywane zanikają" ;)
Odpowietrznik masz na skrzyni przy wysprzęgliku.
ok, jutro poszukam tego odpowietrznika i zobacze co uda się zrobić, a co do tej pompki to jakiś wielki problem z naprawą jest? tzn wymianą?
Sprawdź czy wysprzęglik nie puszcz płynu , czyli czy nie jest ulany.
Co do wymiany pompki sprzęgła to jesli masz zdolności manualne to dasz radę. Niestety wymaga to upierdliwego nurkowania pod deskę rozdzielczą.
wysprzeglik do wymiany bo miałem podobny problem
Witam.mam podobny problem..mianowicie na zimnym silniku ciężko wchodzą biegi, tak jakbym nietrafiał np w 1 albo 3 tylko pomiędzy.objaw jest tylko na 1 i 2 biegu.iprzy redukcji z 3 na niższe biegi. Po rozgrzaniu do 90 stopni już jest duużo lepiej ale czasami jak jadę dynamiczniej to wchodzą biegi miękko ale z delikatniutkim zgrzytem.Albo jak zostawię na noc na 1 to po uruchomieniu na siłę muszę wybijać z biegu. Jak już wybiję to na jałowym biegu po puszczeniu sprzęgła auto jakby lekko ruszało przy odpalonym silniku. Wszystko git jest jak już załapie dobrą temperaturę albo ze 3 min popompuje pedałem sprzęgła. Obawiam się o sprzęgło. Czy wysprzęglik można zregenerować? Czy lepiej kupić np LPR? Chyba że to inna usterka...;/
wysprzęglik to nie są jakieś duże koszta, w intercarsie bez znizek do Twojego auta sachs to jakies 170 zl. nie widze sensu myslenia o jakiejkolwiek regeneracji - nawet jesli to mozliwe. swoja droga przy tym co sie u Ciebie dzieje myslalbym juz o wymianie calego sprzegla - u siebie mialem problem z wpadaniem pedalu w podloge, wymienilem pompke i wysprzeglik. potem pojawilo sie dokladnie cos takiego jak u Ciebie - nie wysprzeglal tak jak powinien wiec zostal juz tylko mechanik i komplet do roboty. okazalo sie ze tarcza byla juz tak zjechana, ze mala glowa i powodowala caly problem. z tego co widze tarcza + docisk + lozysko oporowe do Ciebie to jakies 900 zl za LUKa.
Wrrr zaczne od wysprzęglika i wymiany płynu oraz oleju w skrzyni i zobaczymy co dalej. .;)
wysłano z domowego telefona ;)
Daj znać jak tam sytuacja sie rozwinela :)
Kolego u Ciebie to będą synchronizatory w skrzyni. Maiłem to samo wymieniłem sprzęgło i wsyprzęglik i nadal zgrzytało mi zgrzytało jak szybko zmieniałem biego wtedy wałki się kręca i zgrzyta. Miałem uszkodzony synchr chyba 3 i 5 biegu.- - - Updated - - -
Aczkolwiek jak Ci lekko rusza to może być sprzęgło albo wysprzęglik. Albo i to i to:)
I tak z ciekawości...ile takie synchro kosztuje? A jaki olej do skrzyni polecacie? Czy zmiana to strata kasy?
wysłano z domowego telefona ;)
Ja już nie zdążyłem ich wymienic bo jak usłyszałem remont skrzyni itp to sie zlękłem i zmieniłem auto ale t żałuje bo teraz kupił bym inną skrzynie i tyle ,ale za to teraz mam kotka v6 i inne problemy:) myśle że w 1000zł remontem się ogarniesz jak to to ale najpierw sprawdzic by trzeba sprzęgło.
Mam podobny problem z zapadającym się pedałem sprzęgła. Jak silnik się rozgrzeje to problem ustaje ( im zimniej tym gorzej) zauważyłem też ubytek płynu w zbiorniczku. Na dniach wymieniam wysprzęglik i zdam relację czy pomogło
Mi się niezapada i niemam ubytku płynu.muszę wieść pod auto i zobaczyć jak wysprzęglik albo pompka.a jak wypruć pompke sprzęgła?
wysłano z domowego telefona ;)
haha z pompka to bedziesz mial przeboje. o ile sie nie myle, to instrukcja serwisowa z aso mowi, ze zeby wymienic pompke w 166 trzeba zdemontowac cala kolumne kierownicy :) ja sie z tym wyrobilem w godzinke, pewnie mnie ktos skrzyczy, ale zeby dostac sie do pomki wycialem niemaly (jakies 10x15cm) kawalek plastiku. nurkuj pod kierownice bierz latarke i szukaj :) zobaczysz ja dosc szybko i zobaczysz tez jaki swietny jest tam dostep