Witam, jaki i czy jest sens zakładania zaworu blow off do diesla? Ma on chronić turbo, nawet widziałem kilka diesli z tym urządzeniem, ale nie mam wyrobionego zdania, ktoś się wypowie?
Printable View
Witam, jaki i czy jest sens zakładania zaworu blow off do diesla? Ma on chronić turbo, nawet widziałem kilka diesli z tym urządzeniem, ale nie mam wyrobionego zdania, ktoś się wypowie?
hmmm ja mam taki zawór ale mam przepustnicę którą puszczając gaz zamykam... co do diesla hmmm myślę że przy nawet niewielkim wzroście doładowania taki zawór to zbędny wydatek pieniędzy
poprostu fajny dźwięk i tyle
dzwięk dzwiękiem, blow off upuszcza nadmiar ciśnienia z power rury po odpuszczeniu gazu, co za tym idzie tracisz całe ciśnienie a to skutkuje nagłym spadkiem mocy !! poprostu osłabisz samochód ! Rozumiem ze to tylko " taki pomysł " , nie lepiej zrobic sobie chipa ? :)Cytat:
Napisał Kosiar
no to ja nie rozumiem teraz , osoba która ma np toyote supre po świetnym tuningu wizualnym jak i mechanicznym ma pod maską 800hp montuje sobie blow off żeby osłabić auto ?Cytat:
Napisał Kayrol
Starscream, na pewno chcesz założyć sobie takie coś?? Po kilku godzinach jazdy znudzi Ci się dźwięk pss pss pss i będziesz chciał to wywalić. Zresztą sam sobie obczaj jak to wygląda w przypadku ropniaków
http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg
nie mylisz chyba 3 litrowego twin turbo benzyna z 1.9 JTD hmmm ?Cytat:
Napisał Kosiar
to juz jest inna bajka. Miałem się rozpisać ale nie ma sensu. Operacja jest wykonalna
http://translate.google.pl/translate...ml&sl=de&tl=pl
ja nie mam coprawda 800 koni ale mam wzrost mocy o 110 koni wzgledem serii, poza innymi zmianami (zbędne w tym wątku), fabrycznie był bypass, jest że tak nazwę za mało wydajny i założono blow off, gdy puszczę gaz następuje natychmiastowe (praktycznie) zamknięcie przepustnicy, a rozpędzoną turbina jeszcze pompuje powietrze.
Zawsze można nagrać na dyktafon takie pssyt pssssyt i przez megafon puścić, każdy się oglądnie i powiedzą ten to furę robi tak samo jak te z filmu "Tokio Drift" woow ...
Cytat:
Napisał Kayrol
Co ty gościu za herezje rodem ze średniowiecza opowiadasz. Każdy samochód turbo z przepustnica powietrza wskazane jest stosowanie blov of, ,który powoduje upust ciśnienia doładowania po odjęciu nogi z gazu do atmosfery, a nie na łopatki turbiny, jak to jest standardowo, automatycznie nie powodując wytracenia prędkości wirnika turbosprężarki i nie działając przy tym negatywnie na łożyska ślizgowe turbosprężarki. Czyli bardziej po ludzku zmieniając bieg zawór upuszcza nadmiar ciśnienia, do atmosfery wydając charakterystyczny psss, a wirnik turbosprężarki kręci się nadal z ta prędkością, czyli znowu po zmianie biegu naciskasz pedał gazu otwierając przepustnice masz prędkość sprężarki jak przed puszczeniem nogi z gazu, czyli w ułamku sekundy maksymalne ciśnienie doładowania. Nie wiem jak to jasniej napisac może w google jest jasniej.
bosniak_sg, wybacz, ale nie zrozumiałeś. Nie wypowiadałem się na temat turbo benzyny bo to nie jest temat o TB. A w dieslu dump valve dzialaina inaczej niz blow off w benzinie... więc nie wypisuje nie rodem ze średniowiecza ... :wink:
Taaak inaczej???, to może mnie rozjaśnisz???, bo ja nic nie pisałem o benzynie, zreszta nie widziałem, aby w benzynie fabrycznie występował blov off, no chyba, że w jakimś nowym subaru albo miśku, natomiast wszędzie wystepuje dump valve :D którego później wymieniają właśnie na blow off..Cytat:
Napisał Kayrol
Czyli, twierdzisz ze do diesla mozna zamontowac bezproblemowo blow offa tak samo jak do turbo benzin ? To ze nie ma przepustnicy to nie jest duzy problem, ale po co skoro cytuje " zero zmian a nawet minimalny spadek mocy i odczuwalny turbo lag"
Wypowiedz posiadacza blow offa. :?
Twierdze, że tak,, można zamontować!Cytat:
Napisał Kayrol
Nic nie pisałem o braku przepustnicy!
Skąd wyczasnąłeś ten cytat? Bo ja w przeciwieństwie do ciebie moge wkleić kilka cytatów w których jest pozytywne podejście do blow off choćby np. słynna wikipedia
Zawór upustowy różnicy ciśnienia(ang.Blow Off) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę, (która jest dalej na obrotach) wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
www.tuninginfo.pl
Podtrzymanie turbo
Moment obrotowy silnika z turbo może gwałtownie spaść po zmianie biegu, jeśli kierowca na długo puścił pedał gazu. W tym przypadku, objętość spalin wymagana do rozpędzenia turbiny gwałtownie zmaleje. Są dwie metody walki z tym zjawiskiem: zawory upustowe i wyczynowe systemy podtrzymania turbo.
Zawór upustowy "upuszcza" część powietrza, które zostaje ściśnięte pomiędzy kompresorem a zamkniętą przepustnicą (co dzieje się podczas zmiany biegu) W teorii ma to powodować, że kompresor kręci się swobodnie, a wytworzone ciśnienie ucieka przez otwarty zawór. Dzięki temu, po ponownym wciśnięciu gazu, dysponujemy od razu pełnym ciśnieniem doładowania. W praktyce niestety nie działa to aż tak wydajnie.
Innym podejściem jest "anti-lag" - system podtrzymania turbo, stosowany w wyczynowych samochodach. Tu, kiedy tylko zamykasz przepustnicę, wprowadzane i zapalane jest paliwo wewnątrz kolektora wydechowego. Powoduje to serię eksplozji przed turbiną i wytwarza dość gazu wydechowego, aby "napędzić" turbinę. Zapewnia to dostęp do pełnego momentu obrotowego od razu po ponownym wciśnięciu pedału gazu.
Cytat ze strony greddy
ZASADA DZIAŁANIA ZAWORU BLOW OFF
Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu. Rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i gdy nagle powietrze napotyka zamkniętą przepustnicę, turbina zostaje błyskawicznie wyhamowana. Niszczy się turbo i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza nadmiar sprężonego powietrza.Żywotność turbiny zostaje wydłużona.
DODATKOWY EFEKT
W PASTACI ZNANEGO WSZYSTKIM ODGŁOSU (pssssss :))
a to cytat zaczerpniety ze strony honda.slask.pl facet jeździ na ćwiartke (wyscigi równoległe na 1/4 mili 402,5 metra podaję jakbyś nie wiedział co to)
Poniżej przedstawiam opis zasady działania turbo zaczerpnięty z jednej ze stron.
Turbo doładowanie to to co dodaje nam skrzydeł, mówiąc ogólnie zwiększa osiągi silnika. Zasada działania jest dosyć prosta, wydobywające się z silnika spaliny posiadają ogromny potencjał energii która w silnikach bez sprężarki jest tracona wydalana do atmosfery, po prostu niewykorzystana Umieszczenie na drodze spalin turbiny powoduje że energia spalin jest zmieniona na ruch obrotowy, który zostanie wykorzystany do sprężenia powietrza dopływającego do cylindrów. Proste! Im więcej powietrza dostanie się do cylindrów tym większa może być osiągana moc. Budowa wszystkich turbosprężarek jest podobna, na jednej stronie łożyskowanego wałka znajdziemy łopatki turbiny a z drugiej łopatki sprężarki.
Obudowa sprężarki ma taki kształt aby można było rozpędzić turbinę do kilkudziesięciu tysięcy obrotów.
Dzięki temu powietrze może być sprężona do wysokiego ciśnienia. Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do "rozwalenia" /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką. W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie /blow-off i waste-gate/ oraz jeden /by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarką. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ciśnienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór waste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę, zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze. Stosuje się też tzw. intercoolery mają za zadanie tak ochłodzić doładowane powietrze aby było one jak najgęściejsze, przez co w cylindrach udaje się zmieścić więcej powietrza, a co za tym idzie jeszcze polepszyć osiągi silnika. Silniki diesla nie mają zaworu blow-off gdyż nie posiadają przepustnicy zawór by-pass jest ostatnio zamieniany na specjalną kierownicę znajduje się ona pod sprężarką. Nazywamy to rozwiązanie turbiną o zmiennej geometrii. Kierownica taka składa się przeważnie z łopatek które mają możliwość poruszania się. W ten prosty sposób można regulować dopływ spalin do turbiny. Nowoczesne sprężarki są trwał ale trzeba stosować się do kilku zasad: dobry olej wymiana nie rzadziej niż zaleca producent Nie należy od razu po uruchomieniu wykorzystywać pełnej mocy silnika Po forsownej jeździe turbinie trzeba dać czas na ostygnięcie ,minuta pracy na wolnych obrotach załatwi sprawę Powyższe uwagi skierowane są do użytkowników wszystkich pojazdów wyposażonych w turbosprężarkę.
Zawór upustowy (Blow off valve)
Zawór służący do upuszczania nadmiaru ciśnienia w autach zaopatrzonych w turbinę oraz przepustnicę.
Zazwyczaj są to silniki benzynowe. W momencie gdy turbina wytwarza znaczne ciśnienie doładowania, natomiast kierowca zdejmie nogę z gazu, zamknięcie przepustnicy powoduje, że powietrze tłoczone przez przepustnicę nie znajduje żadnego ujścia i może uszkodzić przepustnicę oraz niepotrzebnie zatrzymywać rotor turbiny. W takim przypadku zawór blow-off upuszcza sprężone powietrze do atmosfery. Awaria zaworu prowadzi zazwyczaj do obniżenia lub zaniku doładowania (zablokowany w pozycji otwartej) lub uszkodzenia silnika krokowego przepustnicy lub jej mechaniki (zablokowany w pozycji zamkniętej).
Mogę tak do wieczora podawać cytaty, xreszta zobacz jak mają porobione goście motory na wyścigi i każdy ma zawór upustowy, w przeciwienstie do np. magnetyzerów gdzie ich nikt nie zakłada bo to przysłowiowe placebo.
UFF.
Lektura fajna, ale nic tam nie jest napisane o silnikach wysokoprężnych. Jest aby jedno zdanie " reguła ta tyczy sie do wszystkich silników turbo doładowanych ".Cytat:
Napisał Starscream
Uparłeś się i agresią starasz się coś udowodnić, trochę nie rozumiem twojego podejscia.
Widzisz jakie jest pytanie?
Kolega pyta czy jest sens zakładania blow offa do diesla, ja osobiscie mówie ze nie ma sensu.
Czy się da ? oczywiscie ze się za.
Do czego bijesz ? nie wiem ;//
Pozdrawiam :)
PS. co do mojego cytau - http://www.youtube.com/watch?v=rzhAD...eature=related
"Jukonja (1 tydzień temu)
Odpowiedz
there is NO performance/response improvement, maybe a even a 0.01hp loss and more turbo lag! "
Przeczytałem końcówke kilka razy i chyba juz rozumiem, pewnie zrozumiałeś moje zdanie jako " blow off jest niepotrzebny " Tekst który wkleiłeś to sama święta prawda o blow off, Cały temat mówi o potrzebie wymiany zaworu na syczący a nie samego istnienia blow offa w układzie doprowadzania powietrza. Mam nadzieje ze się zrozumielismy. :lol: Jeszcze raz pozdro :D
O widzę, że zaczynasz łapać, ja nie pisałem w odpowiedzi na pierwszego ogólnego posta tylko cytowałem Twojego, i wszystko co pisałem dotyczy właśnie tego Twojego. Typu "poprostu osłabisz samochód", "blow off upuszcza nadmiar ciśnienia z power rury po odpuszczeniu gazu, co za tym idzie tracisz całe ciśnienie " to sa wierutne bzdury, "power rury" (co to jest - rura dająca moc???), a czy jest sens jego zakładania do diesla to juz inny temat dla mnie. A tak w ogóle to temat nie dotyczy wymiany z niesyczącego na syczący tylko w ogóle założenia go. Również pozdro. :D
hehe, tak mi się napisało, kiedyś w warsztacie ktoś tak powiedział na rure odrazu za turbem ( lekki sarkazm). A moze ktoś ma u siebie taki zawór i opowie o nim ?
ja mam w swojej benzynie, po zamknięciu przepustnicy nadmiar ciśnienia (pobrane nad przepustnicą), otwiera zawór upuszczając je do odpowiedniej wartosci czyli do takiej na jaką jest ustawiony (siłą sprezynki), po zapieciu kolejnego biegu odpowiednia dawka powietrza czeka żeby w połączeniu z oktanami wcisnąć mnie w fotelik
jeżeli mam być szczery, to tak jest w tym temacie napisane, że nie wiem co mam o tym myśleć.. Blow off jest dobrym rozwiązaniem, bo przedłuża żywot turbosprężarki i tyle zrozumiałem, bo tylko o to mi w praktyce chodziło. A po dalszych modach mojego silnika będzie on chyba jak najbardziej wskazany.
Odświeżam temat.
Jak to jest w przypadku nowszych JTDm'ów? My chyba mamy przepustnicę... Czy po virusie będzie wskazany BOV ?
Dokładnie też chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w przypadku JTDm ( 1.9 JTDM 150KM ). Nie interesuje mnie to czy to jest potrzebne czy nie bo akurat swoje zdanie mam na ten temat ( turbo jest najważniejsze ). Tak samo jak to czy taki zawór dodaje mocy czy odejmuje. To jest bzdura bo takie zawory nie działają negatynie ani pozytywnie na moc silnika. Najbardziej interesuje mnie czy można taki zawór założyć do tych silników i gdzie moża go kupić ( na allegro niema żadnego ). Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Witam , odświeżam temat ... Posiadam silnik 1.9 JTD Multijet 140 km z tego co wiem przepustnica jest więc można założyć Blow Ofa , nie chodzi mi tutaj o wzrost mocy chodzi mi o sam dzwięk no i o ochrone Turbiny ponieważ w najbliższym czasie będe chipował auto a pózniej byc może większy IC i Turbo ... Pozdrawiam i prosze o odpowiedz
diesle nie maja przepustnic tylko klapy gaszace, nie jest takie proste zalozenie BOVa jak w PB z T
tylko po co jak turbo bardzo szybko samo sie hamuje w JTD ?
jak chesz miec Psss to kup sobie inny samochód
Pytanie brzmiało inaczej - Czy się DA ... to po co i na co pozostawie dla siebie i samochodu innego nie kupie ponieważ teraz mam odpowiedni :)
Więc jak Panowie , da rade czy nie bardzo ?
da się ale to nie ma sensu i i tak tego nie będzie słychać
'pssssstttttt' - da się zrobić i na Google znajdziesz informację jak.
Z technicznego punktu widzenia nic tym nie poprawisz jak również nic nie ochronisz turbiny w JTD.
Mam u mnie w benzyniaku zawór z górnej półki i powiem Ci szczerze: znudził mi się po 5000km jazdy, teraz wręcz przeszkadza. To jakie spojrzenia będziesz budził na ulicach w dieslu syczącym niczym 900-konna supra to już temat do działu wiejsku tuning.
@up: genialna argumentacja, mi się znudził i wieś tuning. Jak chce to niech robi, kto zabroni? Poza tym można to zrobić w taki sposób, żeby sapał np tylko po wdepnięciu gazu do końca i odpuszczeniu, no ale cóż...
Odpowiadając na pytanie - da się, jak najbardziej, tylko trzeba kogoś ogarniętego do montażu tego.