Mam pytanie gdzie można tanio i w miarę dobrze zdiagnozować w razie potrzeby zregenerować turbo w opolskim ewentualnie śląskim . Mój objaw na kolektorze tym z klapami jest olej prawdopodobnie turbo pluje ktoś może mi polecić jakiś warsztat .
Printable View
Mam pytanie gdzie można tanio i w miarę dobrze zdiagnozować w razie potrzeby zregenerować turbo w opolskim ewentualnie śląskim . Mój objaw na kolektorze tym z klapami jest olej prawdopodobnie turbo pluje ktoś może mi polecić jakiś warsztat .
Turbo zawsze będzie zasysać minimalne ilości oleju to nie konieczne awaria. Zrób zdjęcie albo opisz, w którym miejscu na kolektorze masz ślady oleju. Może to jakaś uszczelka albo nieszczelności na kolektorze przy sterowaniu klapami.
zrobię zdjęcie i wstawię podobno jak na kolektorze na klapach był by luz to nie będzie oleju bo tam niema oleju tylko spaliny tak mi powiedział gość z Wrocławia co regeneruje kolektory
tak jak Koledzy piszą. Najpierw diagnoza a później ew. regeneracja turbiny. Jeśli do niej dojdzie, to z własnego doświadczenia polecam na Śląsku firmę www.turbo-tec.eu/pl/ Robiłem u nich 5 turbosprężarek i z żadną nie było problemów. 24 miesiące gwarancji bez limitu km.
Pozdrawiam
a ubywa oleju w silniku ? , kopci na biało i śmierdzi olejem z wydechu ? , jak nie to nie szukaj dziury w całym , mgiełka olejowa w rurach w turbodoładowanym silniku to normalka , w kolektorze zawsze jest sadza (z egr) połączona z oparami oleju , czyli taka maź , napraw kolektor i tyle , a jak nie chcesz więcej widzieć syfu w kolektorze to zaślep egr i wytnij programowo , a turbo możesz także sprawdzić zdejmując rury od niego i sprawdzając jaki wirnik ma luz
BTW ja w poprzedniej alfie 156 jtd 16v regenerowałem turbinę w aso fiat w nysie (opolskie) , po regeneracji nie brała oleju , ani się nie rozpadła ( a często katowałem auto po A4) , przejeździłem bezproblemowo na niej ok 60tys a później sprzedałem auto , i pewnie dalej jeździ ,
z tego co wiem za diagnozę i czyszczenie brali chyba 350pln , za regenerację z demontażem 1200pln , bardzo przyzwoite ceny
ja szukam warsztatu co mi zrobi diagnozę i w razie potrzeby naprawi zregeneruje jak da rade dobrze i nie drogo a tu mam wyciekZałącznik 119477
Ale może to tylko wyciek z magistrali zasilającej olejem turbo? Tam są o ile sie nie myle zwykle miedziane podkładki.
a to nie jest wina kolektora?? z tego co widzę kolektor jeszcze nie robiony, bo jest jeszcze listwa sterująca, a syf jest właśnie w tamtej okolicy... zamiast szukać problemów z turbo zacznij od kolektora....
kolega napisał ze cchce tanio......a ty mu najdrozszą firme na śląsku znalazłes jak nie w całej południowej Polsce.....oni za regeneracje chca 300-500zł mniej niż kosztuja nówka sztuka..... to juz lepiej kupic nowa a stara spzredac za 150zl uszkodzoną i wyjdzie prawie na to samo :)
A tak z ciekawości jaki jest cena nowej oryginalnej turbiny do 1.9 JTDM 8v?
ja robiłem turbo w turbotechnika.eu, dużo taniej niż w turbotechu i też 24 mies. gwarancji bez limitu kilometrów...jeżdzę już trochę i wsio bez zarzutu...
Daj sobie spokój z turbawką. Zdjęcie które wrzuciłeś to listwa sterująca klapami wirowymi w kolektorze- masz tam nieszczelność- ja też miałem i każdy kto ma aluminiowy kolektor z przebiegiem powyżej 100k. Najpierw zmień mechanika na takiego który wie o co chodzi a potem wywal klapy z kolektora. Są dwie skuteczne opcje:
1. wywalenie klap i zaspawanie dziur (tych przez które masz teraz wyciek).
2. Wstawienie kolektora za 156/147 (tego bez klapek).
Obie wychodzą podobnie cenowo. Musisz też liczyć się z robotą rozrządu.
Można tez kupić nowy kolektor,ale się nie opłaca. Regeneracja tego kolektora nie jest skuteczna i problem nieszczelności wraca.
Tyle w temacie.
Pozdr.
Potwierdzam. Te zdjęcie pokazują wylewającą się zawartość kolektora przez nieszczelne osie klap wirowych. Każdy współczesny diesel z EGR ma właśnie tego typu zawartość w kolektorze (sadza ze spalin zmieszana z delikatną zawartością oleju) – nic w tym nadzwyczajnego. W 159 niestety jest problem nieszczelności kolektora, przez którą to oleiste błoto uchodzi na zewnątrz, i która to nieszczelność jest niedopuszczalna – ona powoduje zwiększoną zawartość sadzy i zabija DPF.
Inna sprawa, że z powodu tego błota olejowego w każdym współczesnym dieslu warto raz na kilka lat zrzucić kolektor i poczyścić wszystko w dolocie.
BTW – jeśli auto ma przebieg powyżej 100 kkm to każdy zakład regenerujący turbo będzie potrafił wykazać pewne oznaki zużycia turbo i będzie w stanie namówić właściciela na regenerację. Ja jednak w tym wypadku nie ruszałbym turbo (jeśli nie ubywa oleju, nie gwiżdże, nie przeładowuje, nie ma zatartych kierownic itp).
Przeczyszczą zmienną geometrię łopatek i skasują kila stówek. Ale przeanalizuj te objawy uszkodzonego turbo, o których pisze jahu. Przy demontażu kolektora sprawdź luz na wirniku turbo.
we wtorek jadę na diagnostykę do tego warsztatu http://www.cinsoft.pl/ po rozmowie z właścicielem okazuje się że to chyba nie turbo tylko klapy wirowe puszczają
Po zamieszczonym zdjęciu nie potrafię zlokalizować miejsca wycieku dlatego proszę o potwierdzenie czy wyciek ten występuje w którymś z miejsc o których pisałem w tym temacie?
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...y_silniku.html
Z góry dziękuję :)
Mam pytanie czy ktoś może mi pomóc bo mam problem co zrobić bo okazało się że muszę robić kolektor bo przepuszcza i teraz pytanie czy dać auto do http://www.cinsoft.pl/ i wywalić klapy i zaślepić egr całkowicie za ok.1500 zł. Czy dać auto do http://www.kolektorycdti.pl/ i zregenerować klapy i częściowo zaślepić egr za ok.900 zł. co sądzicie co wybrać może ktoś mi doradzić proszę .
Ja wybrałem pierwszą opcje, i uważam ją za słuszną pozbyłem się syfu i nie będę miał już z tym więcej problemu
a kiedy robiłeś i jak się samochód zachowuje na dzień dzisiejszy ile zrobiłeś km.
Robiłem trochę ponad rok temu, przejechałem ponad 20kkm samochód jest bezawaryjny po tym zabiegu czego nie mogłem powiedzieć przed. Ja jeszcze dodatkowo odrazu dpf wywaliłem
dzięki za wskazówki
Polecam ostatni nr Auto Świat Poradnik, gdzie opisana jest regeneracja turbiny ze zmienną geometrią.
W artykule jest porównanie samochodu na hamowni z nową turbiną i po regeneracji. Niestety ta po regeneracji wypada bardzo, bardzo kiepsko. Nie wiem w jakim warsztacie była przeprowadzona, ale daje to do myślenia...
Pozdrawiam.
- Rafał
Daje nam do myślenia, że trzeba kupić nową (x razy droższą) bo ASO nie zarobi ...
Wysłane z mojego GT-I8190
Ja regenerowałem do Bory 1.9 115Km turbinę, żadnych różnic nie odczułem, turbinka u mnie zrobiła ~8 tys km i sprzedałem auto.
Witaj. Jeśli masz problem dalej to chętnie pomogę. Zajmuję się regeneracją turbin i wtryskiwaczy oraz prowadzę kompletną diagnozę i naprawę związaną z doladowaniem i układem paliwowym. Napisz do mnie na pw zostaw kontakt to pogadamy. Oczywiście nieodpłatnie.
Mam takie naiwne, może pytanie. Czy z dwóch turbosprężarek można złożyć jedną?
W moim aucie turbo puszcza olej do dolotu, niewiele, ale jednak. Ostatnio zaczęło też śmierdzieć spalonym olejem z wydechu.
Zakupiłem okazyjnie turbo ( za 200 zł), z silnika na części, w którym zerwaniu uległ pasek rozrządu. Dodatkowo w zapieczona jest zmienna geometria, bo nie można poruszyć sztangą. Moje turbo działa pod tym względem super.
Czy mogę więc połączyć moją połowę turba z druga połową kupionego?
Chciałbym to zrobić z kolegą mechanikiem, ale w garażowych warunkach. Nie chodzi mi o koszty, tylko żeby wszystkiego dopilnować osobiście.
Głównie chodzi mi o płukanie silnika, czyszczenie IC -ka, spuszczenie całego zużytego oleju.
Łatwiej i bezpieczniej będzie rozebrać to nowo zakupione turbo i wyczyścić bez rozbierania na czynniki pierwsze. Bo w garażowych warunkach na pewno dobrze turbosprężarki nie poskładasz.
Pisząc rozbiórka turbosprężarki, mam na myśli, tylko rozpołowienie na dwie części. Żadnej dalszej rozbiórki.
Nie tylko dlatego,że porządna regeneracja musi kosztować bardzo drogo, ale też dlatego, że każda regeneracja to loteria.
Chcę w moim turbo zmienić tylko część zimną.
Nie dam sobie ręki uciąć, ale czy w takim przypadku nie trzeba ponownie wyważać zestawu?
Turbina, została rozpołowiona, bardzo łatwo się to odbyło,nic nie było zapieczone. Połowa gorąca- wyczyszczona, umyta w specjalnym środkiem. Brudu było niedużo, ale, nie wiedzieć skąd, były dwa malutkie kawałki metalu.Wirnik i łopatki zmiennej geometrii wyglądają bardzo dobrze. Cięgło- sztanga teraz pracuje bardzo lekko.
Teraz jest już poskładana. Jutro wybieram się do zakładu regeneracji. Niech mi ocenią i powiedzą co o tym myślą.
Skoro kupiłeś turbo z silnika z zerwanym paskiem, to pewnie z tego powodu masz kawałek metalu w turbo. Jak się tłoki spotkały z zaworami to się coś połamało. Sprawdź dokładnie to turbo przed montażem. Czy te kawałki metalu nie narobiły bałagany właśnie w nim.
Turbosprężarka jest aktualnie w rękach fachowca. Ma rozebrać na części i sprawdzić co jest do zrobienia i ile to będzie kosztować.
mam takie pytanie, czy do 159 1.9 120km wejdzie turbo od wersji 1.9 150km? mam możliwość kupna turbo w dobrej cenie a nie wiem czy będzie pasować.
Witaj. Teorytycznie tak podejdzie. Ale z tego co kojarzę to dolot powietrza z filtra do turbiny się różni i wydech jest trochę przesunięty i pod lekkim skosem. Moim zdaniem lepiej programowo ją podciągnąć do 150km. Turbiny na pierwszy rzut oka są takie same ale 120km ma taki jakby adapter dokręcany na zimnej stronie no i ten wydech. 120km i 150km mają te same zmienne oraz wałki a koła kompresji różnią się delikatnie średnicą.
Pozdrawiam Paweł.