Jak to jest w Waszych Dieslach z filtrem cząstek? U mnie na postoju, po przegazówce potrafi puscić czarny dymek. Czy tak powinno być?
Jak to jest w Waszych Dieslach z filtrem cząstek? U mnie na postoju, po przegazówce potrafi puscić czarny dymek. Czy tak powinno być?
U mnie nie ma takiej opcji, jedynie biały proszek raz na jakiś czas przy regeneracji filtra.
Pzdr
A jak wyglada u Ciebie koncówka rury wydechowej od wewnatrz? U mnie jest czarna, jak w kazdym innym Dieslu.Cytat:
Napisał M@T
Aha - i jeszcze jedno - czy filtr DPF to taka owalna puszka dlugosci ok 30 cm z jedna sonda zaraz za chlodnica wody i pod sama turbina?
Czy jesteś pewien że model GT był wyposażany w ten filtr ?
Tak, bo:Cytat:
Napisał rafter
a) jest w ePer
b) zerknij na te ogloszenia: http://tnij.org/ardpf
U mnie końcówka rury jest az zardzewiała z czystości.
pzdr
U mnie dokupiona ozdobna końcówka nie ma śladu sadzy. Krajcok czy jesteś pierwszym właścicielem tego auta ?
W tym wątku jest dyskusja nt. "czy w GT jest DPF" ;)Cytat:
Napisał Krajcok
Nie, drugim. A co to ma do rzeczy w kontekscie DPF?Cytat:
Napisał rafter
Może pierwszy pozbył się DPF-a, np podczas chipowania.Cytat:
Napisał Krajcok
Pzdr
Dokładnie to co powiedział MAT,może poprzedni właściciel chciał cos wycisnąć więcej z auta i pozbył się DPF-u ,może chip a może tylko przeróbka układu wydechowego.
Pozbycie sie DPF'a to nie taka prosta sprawa jak sie wydaje. Uklad mam seryjny, tylko w opcji 2, jaka byla w GT, czyli dwa katy, zapewniajace norme Euro 4, w tym jeden z sondą Lambda (wywalenie tego rowniez wiec jest mocno problematyczne). Do tego dochodzi tlumik koncowy. Opcja druga to DPF, czyli Euro 5.
Auto jest seryjne.
Jak najbardziej powinien puscic baka na zimnym siln iku :)
Zadaniem DPFA jest wychwycenie ze spalin bardzo szkodliwych cząsteczek. Dzięki odpowiedniej konstrukcji filtry DPF mają zdolność samooczyszczania się, tak więc przy dużym zanieczyszczeniu filtra jednostka sterująca silnikiem dozuje dodatkową dawkę paliwa - powoduje to wzrost temperatury w filtrze i wypalenie się sadz tam zgromadzonych. System ten pozwala na bardzo długą eksploatację filtra bez konieczności wymontowania go i czyszczenia, no i do prawidłowego działania filtra potrzebna jest temp. zwykle ok. 800-900 st.C. Osiagniecie takiej temperatury jest zwiazane z praca silnika rozgrzanegoe
zeby nie występował problem z zapychaniem sie filtra (bierze sie to niestety z delikatnej jazdy i na krotkie dystanse) trzeba od czasu do czasu go przegonić. Zwykle producent podaje informacje: min. 80 km/h przez 15 min. na 3 biegu.
Nie rozumiem po co opisujesz działanie filtra - co to ma do puszczania dymka lub nie.Cytat:
Napisał chunkpunk
To moze przeczytasz pierwszergo posta i mojego potem to zklecisz i wniosek wysuniesz ze czas na czyszenie.Cytat:
Napisał M@T
Reanimuje temat.
Mam problem z filtrem cząstek stałych. Prawdopodobnie przerywał proces wypalania a teraz wychodzi na to,że mi się zapchał na amen.
Teraz oczywiście już się dowiedziałem jak to wygląda, ale za późno.
U mnie nie zapalała sie kontrolnka "wypalania filtra" a raczej komunikat na komputerze, także nie bardzo wiedziałem co się dzieje z autem, które traciło moc podczas jazdy. Podejrzewałem kolektor ssący, a tu proszę. Doszło do tego, że nie mogę jeździć. Silnik cały czas wchodzi w tryb awaryjny i pali się "CHECK ENGINE"
Czy miał już ktoś z tym ekologicznym cudem problemy? Czy u was zapala sie wspomniana kontrolka przy wypalaniu?
U mnie komunikat na wyświetlaczu między zegarami ( nigdy nie zdążyłem go dokładnie przeczytać :D) i zwiększone zapotrzebowanie na paliwo przez kilkanaście kilometrów, spadków mocy nie zaobserwowałem.
U mnie nawet komunikatu nie ma, no chyba że go jeszcze nie zdążyłem zauważyć, ale bardzo rośnie zapotrzebowanie na paliwo, nieznaczny spadek mocy i inaczej reagujące turbo, tzn. po odjęciu gazu przy wypalaniu natychmiast traci ciśnienie, a na biegu jałowym doładowuje 0,2 bara (bez wypalania nic nie ładuje).
pzdr
U mnie też był komunikat co jakiś czas, wiemże cos z temperaturą i jeszcze coś.
Dziwne że ten symbol lub kontrolka nie wyświetla się. A w instrukcji jest napisane że przy wypalaniu się zapala
Sprawa jest dla mnie dosyć poważna, bo auto stoi, nowy filtr kosztuje 4000,- a reszta to domysły
Dużo dowiedziałem się na innych forach - szczególnie opla vectry - tam już mieli niezłą jazdę z tym filtrem.
Ciekawe jest to, że teoretycznie są one bezobsługowe i powinny mieć żywotność samochodu. A sam producent przewiduje je na 100 - 120 tys km.
Gdzieś czytałem że można go usunąć zupełnie, robią tak podobno przy chip'owaniu
Może ktoś coś słyszał konkretnego?
Mój kolega, który chipował mi samochód, powiedział, że po gwarancji wyrzuci mi DPF'a z samochodu, więc pewnie wie jak to sie robi.
pzdr
Końcówkę wewnątrz mam czarną. U mnie miałem początkowo problem z mocą, tzn bardzo ciężko wchodził na obroty, max 3tys, ciężko było ruszać.
Był to objaw przejsciowy. Słabł, słabł aż nie mogłem zapalić. Pierwsza myśl - kolektor. Został wymontowany, okazał się OK. Komp nie pokazywał żadnego błedu. W końcu pokazał "filtr cząstek stałych - palił się "check". Odkręcony został wydech i auto ożyło. W serwisie poradzili żeby wykręcić i spróbować przedmuchać powietrzem - zgłosić sie do nich, a oni wypalą go servisowo. Mój nic nie przepuszczał, zupełnie.
Miałem trochę szczęścia i kupiłem używkę (sprawną) no i...jest OK. Żadnych błędów. Jest power i znowu jestem szczęsliwym posiadaczem 159.
Trochę przy okazji się oczytałem i teraz wiem jak do tego nie dopuścić ponownie.
Jak coś służę pomocą.
---------- Post dodany o godzinie 21:45 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:43 ----------
Dodam tylko, że problem zacząłem opisywać w temacie o kolektorze ssącym
---------- Post dodany o godzinie 21:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:45 ----------
pomyliłem fora, oczywiście o DPFie
Jest to możliwe.
1. Można oszukać komputer podłączając do elektroniki emulator, a filtr wymontować ( do AR jeszcze nie znalazłem, ale np do Opli, VW, już są także kwestia czasu - ten sam diesel i rozwiązanie)
2. Można też zmienić oprogramowanie w "body komputerze" żeby filtra nie widział - a filtr usunąć - teoretycznie. Praktycznie - nie znalazłem konkretnego info czy ktoś to robi w AR.
A jak myślicie , czy bez problemu auto przejdzie badanie na toksyczność spalin podczas obowiązkowego przeglądu technicznego ???
Na razie nikt w PL DPF'a w fiatopodobnych nie usunal. Wszyscy gdybaja, ale nikt nie ma doswiadczenia i kazdy chetnie albo mniej chetnie auto by wzial do eksperymentow.
DPF to integralna czesc programu i trudno ja tak po prostu wyciac w porzadny sposob. Podejmowany w PL proby to druciarstwo, ktore zawsze generuje jakies bledy.
Juz uwazam prostszym sposobem, zamiast grzebania w programie, jest okreslenie parametrow pracy sond za i przed DPF'em i zrobienie emulatora i nazwyczajniejsze wyciecie mechaniczne filtra.
U mnie na szczescie ten problem nie istnieje, mialem Euro 4 z dwoma katami i Lambda, a teraz mam czysty przelot z nierdzewki od turbiny do konca i to jest to. Zmniejszony lag turbiny i mniejsze spalanie.
---------- Post dodany o godzinie 14:36 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:19 ----------
Czy widziales, zeby kiedykolwiek Diesla sprawdzali na analizatorze spalin przy okazji przegladu? Bo ja nigdy.
Z JTDM-em nie zdążyłem być na przeglądzie technicznym ,natomiast TS-a sprawdzali analizatorem spalin za każdym razem.
Spoko, czytam oba tematy więc nie ma problemu. Wiesz może o co chodzi z wypalaniem serwisowym? będę się przymierzał do czyszczenia DPF'a, a co do przedmuchiwania powietrzem DPF'a to brzmi dla mnie jak herezja.
M@t możesz wrzucić zdj swojej rury wydechowej ew. skomentować moją?
Jeżeli chodzi o przedmuchanie powietrzem, to chodziło o to żeby uzyskać wogóle jakiś przedmuch i dojechać do ASO. Mój był tak zapchany, że silnik tylko zapalał i od razu gasł. Prawdopodobnie przy takim stanie nie chce się już wypalać, a komputer wyrzuca błąd filtra cząstek stałych.
W serwisie mają możliwość wymusić na body-komputerze proces wypalania.
Czytałem na forum VECTRY że jest specjalny płyn, którym można filtr wypłukać. Nazywa się chyba ATLANTOL HDE.
Ciekawą sprawą jest to że nawet w ASO mówią że filtr przewidziany jest na 100 000 km.
---------- Post dodany o godzinie 21:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:58 ----------
Co do czyszczenia to teoretycznie tego filtra się nie czyści.
Trzeba tylko zwrócić uwagę na wypalanie.
No tak, pisząc o czyszczeniu miałem na myśli wypalanie ew. to co mi doradzą w serwisie. W niedzielę jadę w dłuższą trasę to spróbuję go przegonić tak jak piszą choć już raz próbowałem i niewiele to dało. Ile dałeś za używkę?
pr0k0p ta Twoja rura przy mojej to wygląda masakrycznie. Jaki masz przebieg w swojej belli?
59000 wczoraj stuknęło :( Ja nim przejechałem jakieś 15-16 tyś. Jak go kupowałem jakieś 8 miesięcy temu, to wydaje mi się, że w podobnym stanie była lub może trochę lepszym...
Jak dla mnie to rura w 159 w aucie prokopa wskazuje na to ,że jego DPF nie działa jak należy ( o ile go ktos nie usunął). Poza tym w moim aucie i kilku innych 159 -tkach z którymi miałem styczność końcówka wydechu była prosta a jego jest uniesiona lekko ku górze . A może to niedoskonałość ujęcia fot. Ciekawe jak jest u innych userów tego forum ??
Pzdr.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2009/07/12.jpgWitam,może trochę pomogę AR 159 1.9 jtdm 2006r 52000 km i zero problemów z dfp
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...c75bff47a.html
tu jest link do zdjęcia ,nie wiem jak się na tym dziwnym forum wkleja:D
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2009/07/12.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/%5BU...G%5D%5B/URL%5D
Pomogłeś oj pomogłeś, wiedziałem, że będzie różnica ale że aż taka?!? Okazuje się, że zamiast nowoczesnego diesla mam kopciucha sprzed 15 lat. Wydaje mi się, że nie mam usuniętego DPF'a bo komputer trzy razy wyświetlił komunikaty, wszystkie przy odpalaniu auta po nocy. Dwa to był pomarańczowy znaczek Filtra Cząstek Stałych i raz na czerwono jakiś komunikat (też odnośnie tego) ale nie pamiętam treści.
Końcówka u mnie jest prosta. Krzywizna jest tylko złudzeniem.
To jeszcze dorzucę swoją rurę ;)
Moja ma przejechane 62tys.
Załącznik 6141
Mam pytanie.
Czy ktoś sprawdzał na kompie w ilu procentach ma zatkany dfp?
Jaka średnią w km ma wypalanie?
U mnie po wymianie miałem 12%, aktualnie mam 62% i przejechałem ponad 500 km. Średnia wynosiła 1130 km.
Byłem niedawno u mechanika żeby mi sprawdził DPFa na kompie i u mnie wyszło, że DPF jest super hiper. Zapchanie to 70%, ale mechanik twierdził, że limit górny to nie 100% jak normalnie tylko dużo więcej. Nie pamiętał dokładnie ale coś około 300% powiedzmy więc 70% to nie tragedia.
U mnie średnia z pięciu ostatnich wypaleń wynosiła 1130 km. Dokładnie tak jak u Ciebie.
Co ciekawsze czujnik różnicowy ciśnienia wykazywał różnicę 3 mikrobarów czyli ok.
Moja rura jest tak samo czyściutka jak u planciora i DUGI. 50000km przebiegu
Odnośnie usunięcia filtra.
Napisałem do firmy V-Tech i odpisali że mogą to zrobić za 740,-. Wcześniej chcą żeby usunąć fizycznie filtr.
Widać już można to zrobć i warto się zastanowić, bo za używkę zapłaci się tyle samo.