Witam, przeszukałem forum i nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Wyczytałem gdzieś, że jeśli nie ma w aucie przycisku 'ASR off', to nie ma się zainstalowanego w samochodzie tego systemu, jak i systemu ESP. Czy jest to prawda?
Printable View
Witam, przeszukałem forum i nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Wyczytałem gdzieś, że jeśli nie ma w aucie przycisku 'ASR off', to nie ma się zainstalowanego w samochodzie tego systemu, jak i systemu ESP. Czy jest to prawda?
ESP nie jest powiązane z ASR.. w przedliftowych 147 w ogóle chyba nie było ESP albo było jako opcja.. a ASR powinien być w każdej.. a co masz zamiast tego przycisku "ASR OFF" ?
Zamiast przycisku ASR off mam po prostu zaślepki. Hmm, czyli nie mam ASR i ESP (VDC), więc nic dziwnego, że nie mam tego przycisku, dzięki za odpowiedzi :)
ASR nie jest w kazdej alfie, a ESP w przed lifcie na bank jest bo wywalo mi to na ekranie jak np. aku byl slaby, ze ASR/ ESP / ABS nie lapie.
Co do samego ASR powiem Ci, ze pomimo, ze go mam to nie uzywam, juz mam odruch, tak jak wsiadam wlaczam swiatla, zapinam pas to i gasze ASR, w ogole go nie uzywam, denerwuje :D
@Mongoose
Napewno nie wywala Ci błędu ESP.. bo w Alfie ten system nawet się tak nie nazywa.. i gwarantuje Ci że nie masz go w 1.6 120 koni..
Jedyne co masz to ABS, wspomaganie hamowania czyli EBD które defacto nie robi nic poza korekcją hamowania pomiędzy przednią a tylną osią, i ASR czyli kontrolę stabilności przy używaniu pedału gazu..
A kontrola trakcji w Alfie zwana VDC jest z tego co widzę tylko w GTA i możliwe że 2.0 TS Selespeed też..
Faktycznie widzę :P że to nie były "-" kreski tylko kropki że możliwa opcja w katalogu.. ale nie ma co się oszukiwać większość tych z 1.6 120 i 1.9 nie ma tego dokupionego :P jedynie w aukcji może pisać ESP bo handlarzyny myślą że ASR=ESP.. ;)
To mi sie widze fartlo i mam VDC, ;) oto dowod co sie wyswietla po wyjeciu bezpiecznika od abs
http://www.youtube.com/watch?v=snNgT4ow54A
2.0 T.S 2001 rok manualna skrzynia i również VDC na pokładzie posiadam
Jest jeszcze jakiś sposób oprócz wyjęcia bezpiecznika ABS żeby sprawdzić czy bella ma VDC?
wystukane paluchem z telefonu ;)
Jest ale wykonaj go z głową. Jedz na jakiś parking i zaciąg reczny skrecając jak obróci cie dość mocno to znaczy ze nie masz. Przy systemie VDC bedziesz słyszał i czuł które koło hamuje.
mi ostatnio przy -20 błąd VDC sam wyskoczył na jakieś 20 sek ;o więc wjedz do jakiejś chłodziarki :D
U mnie jeszcze -20 nie było :) Dziś za to jest 12 na plusie :D
Sprawdzić czy masz na pompie ABS-u takie cudo
Załącznik 120397
Mysle ze zaczne od sprawdzenia czy mam to cudo, a reczny zostawie na kiedy indziej ;) Z kolei -20 juz mi sie w zeszlym roku zdarzyly ale moja bella nie zglaszala zadnego bledu :)
wystukane paluchem z telefonu ;)
Nie ma sie co bać wyjetego bezpiecznika ;) Ja w zime jezdze bez niego :)
Łatwo można sprawdzić czy ma się VDC (ESP) jeżdżąc slalomem po śniegu lodzie. Na zegarze będzie zapalać się kontrolką żółta z trójkątem.
Najlepiej to wyjąć bezpiecznik (chyba najszybciej), przecież po włożeniu go z powrotem wszystko wróci do normy, nie będzie żadnych błędów.
A po co tak kombinować, jak podczas połączenia MES-em pisze jak byk, że jest ASR+TC, VDC(+ASR) lub sam ABS. W dodatku jeśli piny ELM327 są zwarte na stałe, to podczas połączenia na konsoli dostaniecie wypisane komunikaty z każdego systemu jaki jest wbudowany w wasz ABS.
u mnie jest pełen pakiet. Dodam że na szkoleniu na SJS ie na torze Kielce próbowałem wprowadzić alfe w poślizg na mokrym - robiłem wszystko żeby ją obrócic
i system działa tak rewelacyjne, że się nie udało...
Jeszcze u siebie nie sprawdzałem ale mi się już udało polecieć poślizgiem na mokrym. Na śniegu/lodzie w sumie też więc podejrzewam że jednak u mnie tego nie ma ;)
wystukane paluchem z telefonu ;)