Witajcie w mojej Alfę ciężko chodzi wspomaganie. Jak zacznę np: zrobić szybki unik przed przeszkodą albo slalom to, gdy szybko skręcam lewa-prawa to wydaje mi się, że kierownicy jakby dużo ciężej skręcała. Czy to jest normalne ?? :D
Printable View
Witajcie w mojej Alfę ciężko chodzi wspomaganie. Jak zacznę np: zrobić szybki unik przed przeszkodą albo slalom to, gdy szybko skręcam lewa-prawa to wydaje mi się, że kierownicy jakby dużo ciężej skręcała. Czy to jest normalne ?? :D
Nie normalne to jest. Na początek sprawdź czy masz odpowiedni stan płynu do wspomagania, czy nie ma wycieków, czy pompa nie wyje. Jeżeli to wszystko jest ok. to pozostaje maglownica do regeneracji.
Raczej 100% maglownica.
A pytałem się taty to powiedział, że tak musi być i to jest przez to, że płyn nie zdążyć się coś tam zrobić nie wiem, ale coś w tym stylu.
Może spróbuj najpierw odpowietrzyć układ wspomagania.
Po odpaleniu auta od razu chodzi wspomaganie,zobaczy czy ci nie ubyło płynu w zbiorniczku,mi 2 tyg temu zaczeło chuczeć wspomaganie bo miałem mało płynu.
Jak odpowietrzyć taki układ ?
sam sie odpowietrza ,kierownica w jedna i w druga srone do oporu kilka razy i wsio
Jaką barwę powinien mieć płyn od wspomagania ?? :D
Czerwoną
Moj jest czarny jakby brudny
Wysłane z mojego HUAWEI G510-0200 przy użyciu Tapatalka
Moze przesto podczas szybkiego np. Uniku czuc troche wiekszy opor?!!
Wysłane z mojego HUAWEI G510-0200 przy użyciu Tapatalka
Alle to przez to moze tak byc x???
Wysłane z mojego HUAWEI G510-0200 przy użyciu Tapatalka
A odpowietrzyłeś sobie układ tak jak pisałem? Bo chyba nie, więc zrób to po wymianie płynu i sprawdź sytuację. Nic nie syczy podczas skręcania kołami? Jak syczy to pompa, jak nie syczy a ciężko chodzi to maglownica
U mnie zawsze rano jak temperatura jest poniżej ok 5 stopni to zaraz po rozruchu auta, mam ciężej "ruszyć" kierownicą w lewo i w prawo. Jak już tylko użyje troszke siły na minimum skrętu wszystko działa jak powinno- lekko. Pompa dźwięków nie wydaje. Dziwna sprawa. Najgorzej było w mrozy, aż któregoś razu (-15st) po odpaleniu auta wypchneło złączkę na przewodzie obok chłodniczki oleju. Przeczytałem, że pomoże wymiana płynu bo koloru najlepszego nie miał. Tak czy inaczej płyn zleciał i wyjścia nie było ;) Przepłukałem układ 3 razy i zalałem czerwonego MOBILA ATF. Znaczącej poprawy nie widzę, choć jest troszkę lepiej. Zauważyłem, że w większe mrozy jak przekręcę kierownicą w lewo i prawo przed uruchomieniem auta jest dużo lepiej wykonać pierwszy manewr... Czyżby pompa siadała mimo, że jest cicha? A może mam jakąś kluchę w układzie ?! Rok temu zimą też tak było...
Ile płynu wchodzi do wspomagania kierownicy:confused:
I jaki polecacie?