Miał ktoś kiedyś problem ze rosnącym spalaniem?? Dojeżdżam na biegu bez gazu do skrzyżowania, a spalanie zamiast zatrzymać się na 2.0L/100 to powoli rośnie. Tak samo dzieje się gdy jadę na luzie :/ dopiero jak się zatrzymam pojawiają się kreseczki.
Printable View
Miał ktoś kiedyś problem ze rosnącym spalaniem?? Dojeżdżam na biegu bez gazu do skrzyżowania, a spalanie zamiast zatrzymać się na 2.0L/100 to powoli rośnie. Tak samo dzieje się gdy jadę na luzie :/ dopiero jak się zatrzymam pojawiają się kreseczki.
jeśli masz tak od czasu do czasu to może to byc wypalanie dpf.
Jeśli masz w aucie DPF'a to właśnie przez to rośnie spalanie , a dokładnie przez proces wypalania.
Pozdrawiam. :)
Ja też tak mam i mam dpf. Ale ją mam taki objaw cały czas. Z racji tego że zajmuję się regeneracją turbin i wtryskiwaczy zacząłem od właśnie tego. Wtryski, dpf, turbina-wszystko zrobione od podstaw. Nowe filtry, sprawdzone czujniki, przeplywka i dalej dupa. Spalanie delikatnie większe. Rozmawiałem z magikiem od programów i mówi że bardzo możliwe że to soft. Narazie nie mam czasu tego sprawdzić.
Ale to normalne bo skoro auto jedzie i w dodatku na luzie to silnik na powietrzu nie pracuje tylko spala jakąś tam ilość paliwa i dlatego masz wskazanie spalania x/100km gdy puszczasz gaz i jedziesz rozpędzony to wtedy silnik jest napędzany pędem auta i dlatego masz 2L/100km (u niektórych producentów jest wtedy 0) wtedy nie potrzebuje paliwa żeby się kręcić (żeby nie zgasł). DPF nic do tego niema. A kreseczki pojawiają się wtedy gdy auto się nie porusza bo nie rośnie przebieg. w takiej sytuacji możesz już sprawdzić xxL/h. np 1,9 Jtdm 8v na luzie Zużycie paliwa: 1,0800 l/h
Bez przesady wiem co mi pokazuje komputer. Do tego zaczęło mi szarpać przy 1500/2000 obr/min. Rozebrałem EGRa czyściutki, ale elektrozawór nie zawsze odbija jak się go dociśnie, może to jest przyczyną. Podszarpywanie by pasowało, ale to spalanie idące w górę na wolnych obrotach ??? ;/
u mnie też gdy wrzucę na luz pokazuję 2l , jednakże czym bliżej prędkości 0 spalanie rośnie ... napewno się wtedy dpf nie wypala
Ehh wałkowane to było na tym forum x razy...
W momencie wrzucenia luzu i zdjęcia nogi z gazu auto spala określoną, w przybliżeniu stałą, dawkę paliwa, która powinna być zaprezentowana w litrach na godzinę. Jako że komp w naszych Alfach nie jest taki do przodu, liczy spalanie na biegu jałowym i w momencie, gdy obracają się koła samochodu (czyli np. dojeżdżanie do skrzyżowania) potrafi pokazać jakąś dziwną wartość.
Miałem nawet taką swoją teorię, że jest to dawka dla biegu jałowego (czyli dla rozgrzanego silnika około 0,6 litra/godz wg MES) pomnożona przez prędkość w km/h bądź wartość związaną z dystansem, jaki w tym czasie samochód pokonuje. Tylko zapomniałem to zweryfikować :D
Tylko że zawsze było normalnie, od 3 dni jakoś dziwnie to spalanie komputer pokazuje. Pojeździmy zobaczymy :)
Przecież jak jedziesz na luzie to silnik dostaje dawkę paliwa żeby nie zgasł, spalanie jest pokazywane w L/Km. Gdy wyrzucasz na luz mając np. 40Km/h i zaczynasz hamować dawka paliwa się nie zmienia na luzie ale prędkość tak, czyli w rezultacie spalanie będzie właśnie rosło, bo im wolniej jedziesz tym więcej czasu zajmuje pokonanie tego samego odcinka drogi. A te stałe 2.0l/100 są tylko podczas hamowania silnikiem.