-
ICS kradnie prąd
Witam, z problemem borykam się praktycznie od zakupu samochodu.
Sytuacja jest taka, że ICS kradnie mi prąd. Na postoju pobór prądu wynosi 200mAh. Po wyjęciu bezpiecznika numer 4 pod kierownicą spada do 30-40mAh, ale nie działa radio. Wyjąłem ICSa, jego górna tylna ścianka po całodniowym postoju jest gorąca.
Teraz dwa pytania, czy radio powinno działać bez kluczyka? Po wciśnięciu lewego pokrętła włącza mi się radio, czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma. Przekręcenie kluczyka w pierwszą pozycję też włącza radio jeśli wcześniej było wyłączone.
Po wyłączeniu radia w ciągu kilku sekund słychać z głośników dwa trzaski, potem słychać że w ics-ie przełącza się jakiś przekaźnik, takie pyknięcie.
-
Tak radio powinno działać bez kluczyka. U mnie tez po kilku sek od wył. ics sie wzbudza pokazuje się biały ekran i ics gaśnie
-
Czyli tutaj prawdopodobnie wszystko mam ok. Tylko że pobór prądu rzędu 200mAh to chyba za dużo?
Akumulator też mam prawdopodobnie już nie pierwszej świeżości, po dłuższym postoju jest wyładowany. Aczkolwiek po odpięciu akumulatora pali bezproblemowo, z podpiętym to już rożnie.
Alternator też robiłem bo jakiś cep wstawił tam słabszy, 90A zamiast 120A. Zmieniłem na właściwy, ładowanie się poprawiło, ale problem pozostał.
-
To może czas się przymierzyć do wymieny aku.
-
Niestety nie wiem jaki powinien byc pobór ics ale 200mA to zdecydowanie za dużo i żaden nowy aku tu nie pomoże. Zakładając ze masz 70Ah to 200mA pozbawi cię mocy rozruchowej po 35-40h. Jestem 100% pewien ze 200mA to za dużo. Niech ktos z forum sprawdzi pobór ics.
-
Pobór prądu zależy pewnie od konkretnego modelu samochodu. I opinie w internecie są różne, jedni twierdzą że max to 50-60 mAh (tyle też podaje chyba instrukcja obsługi 166?)
Inni że przy sprawnym akumulatorze 200mAh a nawet więcej nie powinno robić problemu.
Biorąc to na matematykę, z akumulatora ucieka 1 amper co 5 godzin.
Tylko jak ma się to wszystko do jazdy miejskiej?
Wkurza mnie że wsiadam do kilka lat starszego japońca, miesiąc nie ruszanego i bez odpinanego aku, odpalam i jadę.
A w alfie? Zapomnij..
-
Może masz cos podłączone pod ics kolego jakiś alaram, imobilajzer, zestaw bluetootch.
-
Nie mam podłączone nic, chyba że ktoś z poprzednich właścicieli coś porzeźbił.
Sprawdzałem dokładnie, pobór prądu to 220mAh, po wyjęciu tego bezpiecznika spada do 30mAh.
Chyba jedyne wyjście to odpięcia ics-a i upewnienie się że to on ciągnie prąd, jeśli tak to wymiana na inny albo próba naprawy.
-
Przeleć instalacje od ics-a może cos znajdziesz. Mi pasuje jakis alarm albo bluetootch. Coś musi łykać ten prąd.
-
Dopóki nie rozpoznasz tematu zrób sobie włącznik (taki na kabelku) przed tym bezpiecznikiem i wyłączaj na noc. Napisałeś coś o dwóch trzaskach w głośnikach i pyknięciu z ICS po wyłączeniu - wygląda jakby po wyłączeniu po chwili wzmacniacz załączał się na nowo. Jeżeli tak, to może on tak się grzeje i pobiera ten prąd?
-
Wyjąłem i rozebrałem dzisiaj ics'a, i niestety nasi tam byli. Na tylnej, górnej płytce gdzie są końcówki mocy coś już było lutowane i kombinowane. Pytanie, co teraz zrobić, kupić cały ICS i przekładka, czy szukać samej płytki na której są końcówki mocy? Dodam że mam telefon.
-
Kupuj ics kosztuje już tak neiwiele, że nie opłaca się kombinować. A telefon sobie daruj szukaj ładnego ics-a i tyle. Jak będzie z fonem to dobrze jak bez tez dobrze:)