Jaki czas docierać silnik 156 2.0 150"KM
Nowe pierścienie, tłoki, panewki
Printable View
Jaki czas docierać silnik 156 2.0 150"KM
Nowe pierścienie, tłoki, panewki
Pytać mechanika który składał i weźmie odpowiedzialność za robotę. No i da gwarancję. Musi być wg jego wytycznych dotarte, żeby nie mógł się wypiąć w razie awarii silnika.
a szlif cylindrów i wału był robiony ?
Tak szlif walu i bloku.glowica jest ok
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
generalnie powinno to być w/g tego co robił, ale pamiętaj o 1 zmianie oleju po jakimś 2 tys km, podczas docierania nie przegrzewamy silnika i unikamy dużego obciążania (zalecane średnie obroty ok 3 tyś) czym dłużej będziesz docierał tym lepiej ja myślę że potrwa to ok 3-5 tyś KM
Ok dzięki wielkie.
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Mam problem z 156 2.0 odpala i po chwili gaśnie i jest problem z odpalenie. Od łącze aku na 5 minut i odpala.przejade z 2 km i znowu tosamo
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Ja po generalce:
-szlif wału
-panewki główne i korbowodowe
-tuleje tłoków (korbowodów)
-pierścienie
-tulejowanie cylindrów
-remont głowicy
....dostałem wskazówki....
Po pierwszym odpaleniu auto chodziło ok 2 godzin na biegu jałowym.W tym czasie podlegało pełnej diagnostyce komputerowej i całego nowego osprzętu silnika.
Po tej diagnostyce mechanik kazał wyskoczyć mi na A4 i ok 200 km przejechać nie przekraczając 3000obr/min.
Po remoncie mam nalatane ok 70kkm i silnik nie wykazuje żadnego zużycia.Notorycznie przeciągam do 6000 obr/min.
Olej oczywiście co 10kkm Valvoline R 10W60, Od wymiany do wymiany ok 0,5L
Na docieranie (pierwszy zalany olej) stosuje się w fabrykach olej mineralny.
Pozostawianie silnika na biegu jałowym po pierwszym odpaleniu jest nieporozumieniem (stara szkoła mechaników druciarzy). Nie chce mi się rozpisywać bo będzie wojna ale powolne docieranie to na przyszłośc zamulanie silnika. Ten kto czai o co chodzi z napieraniem ciśnienia gazów na pierścienie, glazing, rozciąganie korobowodów na pewno nie będzie docierał silnika na postoju tylko przez pierwsze 2500 będzie jeździł w pełnym zakresie obrotów (bez przegrzewania, przeciążania), hamująć również silnikiem. Po 2500 zmieniamy na olej syntetyk wraz z filtrem.
No to pierwsze słyszę żeby od razu po remoncie piłować silnik pod czerwone pole :confused:
Panowie po samej wymianie panewek tez 10w40 ? i tez 1-2 tys km jeździć do 3000obr/min ?
Pytam bo w sobotę w 1.8TS wymieniam profilaktycznie panewki. Do dziś nic się nie stało. Samochód normalnie jeździ ale mam już 250tys km prawie nalatane i wole zabiegać niż leczyć.Co do oleju pytam, bo moja alfa nigdy nie widziała innego oleju niż 10w60 i jakoś nie mam ochoty wlewać 10w40.
Kolego ja po remoncie wlalem 10w40
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Będzie ktoś dziś pod mostem?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
[QUOTE=rafal_155;1416932]Jak będzie palił olej to już wiesz dlaczego.
Proszę cię....
Napisałem że przelatałem ok 70kkm bez problemu.
Nie jestem mechanikiem...może jestem ale amatorem i tak poważne naprawy pozostawiam zaufanym mi osobom.
Przypomnę Ci że remontowany był silnik.Kompressor bez remontu i jest ok. 260KM
16.05.2014
Przegląd:
-Pomiar wałków po remoncie OK
-Panewki OK
-Kompresja OK
-Zawieszenie OK
POSZŁA........:( ze względów finansowych :(
AR 156 TS 1.8 TS kompressor wyhamowany na życzenie klienta na 275 KM. (AŻ SAM SIĘ ZDZIWIŁEM)
Szkoda, płakać mi się chce...........Poszła za 20 tyś zł (Wartość zainwestowana 30 tyś zł)
Problemy finansowe.........
Kolejne auto to ALFA 156 SEDAN :) Alfa na zawsze:)