Ma ktoś z Was niepotrzebną, sprawną przepływkę pożyczyć na parę dni testów?
Potrzebna do silnika 1.9 Jtdm 120 lub może będzie pasowała również od 1.9 Jtd 115.
Printable View
Ma ktoś z Was niepotrzebną, sprawną przepływkę pożyczyć na parę dni testów?
Potrzebna do silnika 1.9 Jtdm 120 lub może będzie pasowała również od 1.9 Jtd 115.
Podaj nr wkładu. Ja mam z 150KM ale jestem z cze-wy to trochę daleko.
Kolego a nie lepiej zrobić najprostszy test zamiast szukać przepływomierza na podmianę - odpiąć wtyczkę od niego i się przejechać
Maciek, robiłem tak i nie zauważyłem żadnej różnicy. Test chcę zrobić bo moja przepływka podaje za duże wartości temperatury i chcę sprawdzić czy to jej wina, czy rzeczywiście tak gorące powietrze jest zasysane.
Ma to związek z problemem, z którym walczę od roku i o którym już nie raz pisałem.
Jeśli zawyża temp. to powinno pomoc mycie w izopropanolu, bo zazwyczaj jest to zabrudzony termistor
a czasami takie mycie nie uszkadza przepływomierz do końca ?
No właśnie. Na szczęście kolega sleyer miał odpowiednią niepotrzebną i już do mnie jedzie przesyłka. Także w weekend będę testowal.
Wytapatalkowane z SGS2
Tylko nie jestem pewien ale nasze przepływki chyba nie mają czujnika temp. Tzn. tak mi się wydaje po wkład jest 4-ro a nie 5-cio pinowy.
Mają.
Wytapatalkowane z SGS2
Ja zauważyłem że mi przepływka pokazuje różne temp. w zależności jakim interfejsem się podłączę , mam ten niebieski kabel i elm327 bluetooth
Temperatura zasysanego powietrza ma małe znaczenie w sterowaniu pracą silnika,priorytetowe są inne parametry,raczej to nie będzie przyczyna.
Czujnik temperatury w przepływomierzu to zwykły termistor o ujemnym współczynniku -czyli jeżeli rośnie temperatura maleje rezystancja.Kolega napisał,że wskazywana jest duża temperatura czyli mała rezystancja czujnika lub zwarcie.Odłączenie przepływomierza to nieskończenie duża rezystancja ,komputer wtedy przyjmuje temperaturę minus 40 stopni celsjusza.W omawianym przypadku nie ma różnicy czy jest odpięty przepływomierz czy nie.
Ważna jest temperatura cieczy ,silnika ale nie powietrza zasysanego.
OK, wszystko rozumiem. Tylko dlaczego właśnie kiedy są chłodne dni to auto pracuje zupełnie inaczej? Temperatura silnika jest dobra, sprawdzana poprzez FESa.
Na chłopski rozum skoro ta temp. jest niepotrzebna dla ECU to po ch..j jest ten termistor??
Dodano po 4 minutes:
A poza tym jak przepływomierz ma obliczyć dokładny przepływ pow. skoro nie zna jego temp. a co za tym idzie jego gęstości??
Ten termistor nie bierze udziału w pomiarze masy powietrza przez przepływomierz,jego sygnał jest dostarczany bezpośrednio do ECU .Nie pisałem,ze czujnik ten jest niepotrzebny tylko,ze ma małe znaczenie.
Wiesz są ludzie np. ja którzy lubią mieć wszystko sprawne.
Dodano po 2 minutes:
Najlepiej by było wiedzieć na którym pinie jest termistor i sprawdzić opór, myślę że dało by to obraz sytuacji.
Pin 1 i 3 w temperaturze ok 20 stopni ok 2,2 kohmy
w przepływce 5 pinowej
Ale tam są tylko 4 piny, bynajmniej w tej przepływce.
Wycinek z zasady działania przepływomierzy, które są stosowane w naszych autach:
" Przepływomierz zawiera dodatkowy termistor, który mierzy temperaturę powietrza zasysanego, ale tym razem ta informacja jest potrzebna do skompensowania wpływu temperatury otoczenia na termistor mierzący temp.drucika."
Dlatego wydaje mi się, że jednak ma spore znaczenie, gdyż podając złą temperaturę, termistor mierzący temp drutu, podaje złe wartości, które następnie śle do ECU.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Daj znać jak Ci poszło z tymi pomiarami bo wiem że przepływów była sprawna, ale za termistor nie daję głowy nigdy go nie testowalem :P
FES pokazuje mi temp na przepływce. I po tym wnoszę, że mocno zawyża.
Wytapatalkowane z SGS2