Witam
Czy ktoś może wie gdzie sie znajduje czujnik zapachów i jak działa w Alfie Romeo 159???
Printable View
Witam
Czy ktoś może wie gdzie sie znajduje czujnik zapachów i jak działa w Alfie Romeo 159???
Fizycznie - w komorze silnika, na ścianie "od kabiny". Czujnik zapachów to duży skrót myślowy, to ustrojstwo na pewno wykrywa spaliny w powietrzu i pozwala na automatyczne włączenie obiegu zamkniętego. Nie wiem, czy wykrywa jakieś inne nieprzyjemne zapachy ;)
Kiedyś ktoś pisał że i płyn do spryskiwaczy tez wyłapie ale nie pamiętam jaki :)
Jest to czujnik jakości powietrza (A.Q.S. - Air Quality Sensor).
Coś w ten deseń: http://www.sensortech.com.pl/media/p...VA_45-2007.pdf
Witam,
A przypadkiem nie jest tak, że automat przełącza nawiew na obieg wewnętrzny w przypadku:
Wrzucenia wstecznego czy użycia spryskiwaczy?
Z instrukcji:
[Klimatyzacja] Wyposażona jest w funkcję AQS (Air Quality System) (gdzie przewidziano) która włącza automatycznie recyrkulację powietrza wewnętrznego w przypadku zanieczyszczenia powietrza zewnętrznego (na przykład podczas jazdy w kolumnie i przejazdach w tunelach).
eLearn mówi o "exhaust gas sensor" (z pamięci, nie mam pod ręką eLearna), więc wszystko wskazuje na to, że w momencie wykrycia spalin klima włącza obieg wewnętrzny (jeśli obieg wewnętrzny jest ustawiony na Auto).
Jak auto stoi na światłach lub wrzuci się wsteczny to komputer również zamyka obieg. Do tego jednak nie jest potrzebny AQS.
Czujnik wykrywa spaliny podczas jazdy. Bardzo fajna rzecz- jestem naprawdę zadowolony, że kupiłem Alfę z takim wyposażeniem.
Widzę jednak odzew.
Dokładnie tak się u mnie dzieje, że jak wykrywa spaliny to się ten system załącza. Dobra rzecz ponieważ nie muszę ręcznie zamykać obiegu aby np. jadąc za dymiącym jak lokomotywa autobusem nie wdychać tego dziadostwa.
Co do załączania tego systemu przy wrzucaniu wstecznego, to jednaj u mnie tak się nie dzieje.
Pozdrawiam i dzięki za info
Yyy... czyli jak to działa??? Jak będzie się świecić ta mała kropka w przycisku "zamknięty obieg powietrza" to wtedy jak wyczuje smrody to się automatycznie włączy zamknięty obieg? To działa tylko z włączoną klimą czy bez też? Kiedyś mi się ta kropka paliła ale jak ja ją włączyłem to nie wiem :)
Jak się świeci A w przycisku zamykania obiegu to masz automatykę- sam wie kiedy zamknąć, a kiedy otworzyć.
Teoretycznie powinno działać bez klimy, ale z tym jakoś różnie u mnie jest i sam do końca tego nie rozumiem.
Na pewno jak masz włączone FULL AUTO to niczym się nie przejmujesz- zawsze działa.
U siebie dodatkowo zauważyłem, że zamyka mi na obwód zamknięty przy bardzo gorącym powietrzu i włączonej klimie. Czyli aby nie zasysał tego żaru z zewnątrz. Ale ze wstecznym to nie przyuważyłem, trzeba to sprawdzić.
Nom ale bez klimy te "auto" chyba nie działa?
No właśnie sam nie wiem czy działa czy nie. Jadąc wczoraj w trasie wyłączyłem klimę i ustawiłem przcisk na A.... po chwili zamknął obieg mimo, że jechałem sam na trasie około 90km/h.
Jeszcze chwilę potem włączyła się klima bo zadziałał czujnik zaparowania... BEZ SENSU :/
Ale macie ustawione FULL AUTO?
No to bez sensu :P U mnie jak samochód się zatrzyma (albo jedzie już bardzo powoli) to obieg się zamyka. Po wrzuceniu wstecznego się nie otwiera.
Czyli chwyta spaliny i zamyka obieg... Nie sądzę, żeby w jakikolwiek sposób było to powiązane z prędkością/przełożeniem...
Łatwo to sprawdzić ustawiając się czołem do wiatru.
A jak włączyć FULL AUTO, mam dwustrefową. Widzę na wyświetlaczu pod kątem że taki napis widnieje ale nawet jak włączę auto dla obu stron to pisze AUTO a nie FULL AUTO. Czy FULL AUTO nie było tylko w trójstrefowej?
Nie, u mnie po naciśnięciu auto wskakuje tryb fullauto, nie mam trójstrefowej.
Już jasne ja mam przed lift
Full auto jest w przedliftach, tam gdzie środkowy przycisk to funkcja MONO, po lifcie ten przycisk to OFF i w tych już jest tylko samo AUTO na wyświetlaczu
Witam , zauważyłem że na fullauto obieg zamknięty nie działa gdy przycisnę i włączę ''A'' to włącza się auto i przy dojeżdżaniu do świateł bądź w korkach obieg zamyka się samoczynnie. Zastanawia mnie dlaczego na fullauto obieg nie zamyka się .
Odświeżam temat. Chciałbym podpytać jak działa u Was czujnik zapachu i obieg wewnętrzny.
Dałbym sobie rękę uciąć, że do tej pory u mnie była możliwość ustawienia trybu Auto klimy (mam polifta, wiec Auto to to samo co Full Auto w przedliftach) razem z "A" w obiegu wewnętrznym. W tej chwili coś się zmieniło i nie jest to możliwe. Jeśli włączę klimę na auto, to obieg jest wyłączony (nie świeci się A ani pierścień wokół przycisku). Jeśli włącze "A" w obiegu wewnętrzym to wyłącza się Auto w klimie. Inaczej mówiąc nie można równocześnie ustawić "A" w obiegu i Auto w klimie.
Na zagranicznych forach pojawiła się informacja, że czujnik zapachu nie działa poniżej 6 stopni. Wydaje mi się to mało prawdopodobne, bo sam w sobie ustawiony na "A" dziala idealnie, włączając obieg wewnętrzny gdy wyczuwa spaliny, bez względu na temperaturę, a nie działa jedynie gdy włączone jest Auto. Ponadto, tak jak wspomniałem, wcześniej obie opcje działały równolegle nawet przy minusowych temperaturach.
Czy macie pomysł co się mogło stać? Odłączenie akumulatora na chwilę nic nie dało.
A to nie jest tak, że jak dasz auto to i ten obieg będzie automatyczny (ale nie będzie paliła się jego lampka)? Mam chyba dokładnie tak samo, jak naciskam przycisk auto obiegu, to klima przełącza się na manualną...
Pamiętam że w instrukcji obsługi jest napisane że czujnik nie działa w niskich temperaturach. Jest też wyjaśnienie dlaczego tak działa.
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Macie racje. Rzeczywiście poniżej 6 stopni nie działa. Znalazłem dziś ogrzewany garaż i sprawdziłem, że przy wyższej temperaturze wszystko wraca do normy i można włączyć równocześnie auto w klimie i "A" w obiegu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy ktoś z Was przyglądał się wartościom odczytywanym przez MES z czujnika jakości powietrza (zanieczyszczeń)? U mnie MES pokazuje przez większość czasu wartość około 210%, czasem tylko spadając do poziomu 170-180%. Co ciekawe, w komentarzu do tego parametru jest informacja, że prawidłowe wartości to 20-60%, wszystko co poniżej lub powyżej to przerwa w obwodzie lub zwarcie. Dodam, że sama funkcja zdaje się działać poprawnie, przełącza się na wewnętrzny obieg w korkach itp, a i żadnych błędów w centralce klimy brak. Zastanawiają mnie tylko te odczyty w tej sytuacji. Czy ktoś mógłby sprawdzić, jak macie u siebie? Mam grzebać, czy to norma?
u mnie na postoju też tak pokazuje, w czasie jazdy nie sprawdzałem