Witam, czy w 1.9 JTD 16v / 2.4 JTD 20v 'MJet' 2004= po wymianie wtrysków, lub wtrysku, trzeba go kodować, zalewać wcześniej paliwem, lub co kolwiek z nim robić?, czy poprostu zainstalować wtrysk i tyle
Printable View
Witam, czy w 1.9 JTD 16v / 2.4 JTD 20v 'MJet' 2004= po wymianie wtrysków, lub wtrysku, trzeba go kodować, zalewać wcześniej paliwem, lub co kolwiek z nim robić?, czy poprostu zainstalować wtrysk i tyle
Trzeba kodować. Tym się zajmuje już serwis który Ci regeneruje wtryski. Bez kodowania/adaptacji ECU nie będzie w stanie wprowadzić odpowiednich korekt dawkowania na wtryskach. Nie baw się w to sam, jeśli nie masz o tym pojęcia ;)
W MES ustawisz kod wtryskiwacza - jeżeli to masz na myśli :)
Ja zmieniałem jeden - poszło gładko, a w MES jest zakładeczka i KKL bez kłopotu dawał radę z kodem wtryskiwacza - aż za łatwo jak na AR poszło :D
Ok, jeżeli wymienie jeden wtryskiwacz, to trzeba tylko jeden kodować?, czy resetować wszystkie i na nowo kodować całość?
Tylko jeden kodujesz, ten który zmieniłeś. Ja odpalałem auto z niezakodowanym - dramat :P
Dokładnie :) W 156 zwykłym kablem kkl zakodujesz wtryskiwacze np. w 147 już tak różowo nie jest bo jest na CAN-ie.
Udaję, że skrzynia mi nie przeszkadza, a te trochę wibracji - pewnie lepiej nie będzie :)
U mnie problem pojawił się po wymianie dwumasa sprzęgła, trochę dziwne ale cóż, po sprawdzeniu wszystkiego, i experymentach z olejem do skrzyni, wkużyłem się i wlałem 2 strzykawki Ceramizera, i jest naprawde dobrze, to cholerstwo naprawdę działa, oczywiście nie jest idealnie, ale przy normalnej jeżdzie biegi chodzą normalnie, problem jest jedynie z szybkim przełożeniem.
A wibracje?, ostatnio byłem u mechanika, zauważył jeden istotny drobiazg, na którego wcześniej nie zwracałem uwagi, mianowicie, takie jakby klekotanie - stukanie, występujące przy niskich biegach, tylko przy dodaniu gazy (coś jakbyś wżucił wyższy bieg przy małej prędkości) nazwał to spalaniem stukowym, na jałowym nie chodzi na jeden cylinder, winą tego jest wtrysk, a bardziej ta pierwsza faza wtrysku, faza dawki pilotującej, on to nazwał tak; wtrysk nie musi lać ale może nie otwierać się dla małych impulsów, czyli korekte wtrysków zrobić i wymienić wadliwy wtrysk, i powinno być dobrze.