-
Problem z dymieniem
Witam.
Mam taki problem:
Na 1,2,3,4 biegu jak się wciśnie do dechy leci przez cały czas czarny dym,na 5 i 6 biegu puści tylko chmurkę pózniej juz nie dymi.
-DPF mam wycięty i wyłączony programowo.
-EGR wyłączony komputerowo i zaślepiony pełną zaślepką.
-klapy wirowe zlikwidowane poprzez założenie kolektora ze 166,175hp.
-turbo, funkiel nówka prosto ze sklepu.
-wtryski w normie sprawdzane na kompie.
- wgrany program na 530nm,moc została jak w serii.
-autko przyśpiesza i jedzie super.
-spalanie bardzo małe tzn przy jezdzie około 100 km/h nawet 6l, przy mocniejszym wciskaniu 7-8l.
Już nie mam pojęcia czemu dymi.
Macie może jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną??
Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam.
-
Nie masz DPFa, auto po chipie i dziwisz się czemu auto dymi?
Moje po tych zabiegach tak kopci:
https://www.youtube.com/watch?v=u59pKqPGM9U
-
Przed chipem nie kopciły? Jeśli nie, to macie rozwiązanie zagadki ;)
-
Ja po wycięciu i z chipem liczyłem na dymienie, i nie jest wcale aż tak źle :D Ładuje ładnie z 2 rur ;)
-
Jeżeli masz moment na 530 Nm a moc w serii.... to ja bym chciał widzieć ten wykres :) i raczej się nie dziw że kompi BO żeby wykrzesać 530 Nm wtryski muszą wtrysnąć dużo paliwa a widocznie za mało powietrza.
-
A tunerzy chwala sie i zachecaja, ze po chipie jest mniejszy dymek...
-
no kwestia jak ktos zrobi mapę. Sadza to niedopalona ropa - dużo paliwa / mało powietrza. Jak tjuner dobił dawki wtrysków i a nie dał powietrza to kopci. A jak gościu jest ogarnięty to robi tak żeby nie kopciło.
-
pampik jak chcesz zobaczyć wykres to wyślij mi adres email na priv to Ci podesle:)
-
-
a co powiecie na czarny dymek na zimnym silniku a po zagrzaniu zero śladu? ;)
-
a co powiecie na spalanie 10 l po takim zabiegu jak werter81 tylko kolektor stary zaslepiony kopci lekko korekty w normie dodam że to 1,9 16v
-
Także ciekawi mnnie ten wykresik... zarówno przed i po modzie.
Co do dymienia to u mnie tuner znalazł nieszczelność przy EGR`e spowodowana zjechanym gwintem na srubie (to ze wyłączony i zaślepiony nie bedzie mialo znaczenia jesli od kolektora bedzie sadziło powietrzem). Oczywiście dymienie zmniejszyło się.
Oczywiście nieszczelności możesz szukać też w innych miejscach.
Kolejną rzeczą są wtryski. Wytypowali mi dwie sztuki po przelewówce.. korekty na nich mam odpowiednio -1,2 na nr5 i +1,1 na nr 1 .. to teżzapewne ma spory wpływ
-
Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Przy takich ingerencjach można coś pomoniąć / źle złożyć. Przy usuwaniu klap jest co robić tzn co rozbierać. Może ciągnie lewe powietrze dlatego kopci - wypadałoby sprawdzić cały dolot .
A kolego werter wykresik wrzuć tutaj :)
-
Jak szukać nie szczelności dolotu? Przecież jest tam ciśnienie, to by było coś słychać, był by wyciekający olej i inny syf z kolektora, nie równo by pracował a ja mam idealnie czysto, cicho, i równo
-
podpinam sie pod temat jak w warunkach domowych sprawdzić czy nie ma jakiejś nieszczelności?
-
1 załącznik(i)
To wykres przed wymianą turbiny i po wymianie turbiny i wgranym programem,dodam jeszcze że poprzedni właściciel coś tam kobinował z mocą i gość który mi to robił powiedział że był wgrany program z allegro:)
Załącznik 134659
-
Po modzie 205 koni?! WTF?
-
Sprawdz swoją i zobaczymy czy po ośmiu latach masz serie:)
-
czytalem kiedys ze 2,4 nie trzymają serii, moja 150 konna po 8 latach po pierwszym hamowaniu z cieknącą turbiną i lejęcymi dwoma wtryskami miała 150 koni
-
20V ma problem, moja w serii 191, po chipie 225/500nm
Co do kopcenia, mi mapę robił Cinek więc o profesjonalizm mapki się na martwię. Tak po prostu musi być, dodatkowo brak egr,dpf robi swoje.
-
200 konne słabo trzymają moc, 210 raczej nie mają z tym problemu.
Moja 150KM miała po wywaleniu dpf i zaślepieniu egr ale przed ruszaniem softu 166KM, szkoda, że nie wiadomo ile wcześniej...
I oczywiście też kopci :)
-
ja z ciekawości pojadę do cinka na spr serii w 2.4 210
Co do sprawdzenia dolotu to nic poza dokładnych oglądaniem / przysłuchiwaniem nie przychodzi mi do głowy. Można też kupić jakaś benzynę w spreju i na odpalonym aucie pryskać w okolicach dolotu. Jak się obroty podniosą tzn że gdzieś zaciąga. MOzna też rozebrac rury dolotu od filtra do turbiny i spr. Spr czy opaski trzymają.
-
No dobra, może i nie trzyma, ale powinno się chyba dość do tego dlaczego nie trzyma, naprawić, a dopiero potem mapować...
-
Ale przecież jest napisane że turbina była wymieniana i ten sam gość który wymieniał mi turbo zrobił mi taki program że jest dużo wyższy moment,co do mocy powiedział że bym zrobił parę tys.na nowym turbo a pózniej mi podciągnie moc o kilka koni.
Ale jak dla mnie ta moc co jest wystarczy;)
-
Aaa teraz rozumiem (chyba)
Czyli remap zostawił moc seryjną, a "tylko" podniósł moment? (chociaż szczerze mówiąc dziwne to bardzo dla mnie jest i trochę nie wierzę :P )
Panowie, tak przy okazji. Z jakiego powodu 200 konne motury nie trzymają serii? Co tam się dzieje i jak można ewentualnie temu zapobiegać?
-
Jak byłem u Cinka to hamował jedną 210 konną 2.4 i seria pokazała 191KM więc spory nie dobór, moja wersja 200konna w serii pokazała 215KM
-
bo to zależy od stanu wtrysków / turbiny. W 2.4 często DPF daje popalić i silnik nie trzyma serii.