Na zimnym silniku pojawia mi się błąd "pre heating glow plugs not available". Wymieniłem świece żarowe i nie pomogło. Wymieniłem przekaźnik świec żarowych i też nie pomogło. Dodam jeszcze, że po wymianie świec gorzej pali na zimnym silniku.
Printable View
Na zimnym silniku pojawia mi się błąd "pre heating glow plugs not available". Wymieniłem świece żarowe i nie pomogło. Wymieniłem przekaźnik świec żarowych i też nie pomogło. Dodam jeszcze, że po wymianie świec gorzej pali na zimnym silniku.
Sprawdź całe okablowanie odpowiedzialne za świece ewentualnie bezpiecznik przy akumulatorze. ;)
W którym miejscu dokładnie znajduje sie ten bezpiecznik bo nie zanlazłem.
Przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami , tylko zapomniałem który to , musiałbym mieć auto przy sobie a w tej chwili to nie możliwe.
F 73 jeśli dobrze czytam. P.S. Jeśli rozwiążesz ten problem to napisz o co chodziło, bo sam z tym walczę :-)
Załącznik 145670
Załącznik 145671
Mi też wyskoczyło pierwszy raz 3 dni temu, ale jak na razie tylko dwa razy, mimo że dużo więcej razy odpalałem auto po dłuższym postoju z zimnego silnika. Jak ogarnę to się podzielę. ; )
Wykonałem test przekaźnika wstępnego podgrzewania FES'em i przestało wywalać błąd. Podmieniłem akumulator na mocniejszy i nawet już lepiej pali.
Mam chyba za słaby akumulator na warunki miejskie bo po kilku odpaleniach i zgaszeniu silnika prawie całkowicie sie rozładował. Nie miałem tych problemów i błędów kiedy auto było uzywane głównie poza miastem. Nie pomogła wymiana świec ani przekaźnika. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną problemów mojego auta jest akumulator.
Po naładowaniu aku błędów brak i fajnie odpala. Wymiana akumulatora i tak jest nieunikniona bo obecny nie nadaje się do użytkowania w warunkach miejskich.
Mi pomogła dopiero wymiana wiązki przewodów - od pół roku spokój
Jaka to wiązka dokładnie? Mógłbyś podesłać link lub nr części?
Pewnie miał na myśli wiązkę, która łączy centralkę ze świecami.
Potwierdzam teorię z aku, należy sprawdzić stan akumulatora - po wymianie wszystko gra :)
Panowie, jakie jakie aku zamontowaliście jeśli można wiedzieć?
Taki mam już od roku i daje radę. http://www.varta-automotive.pl/pl-pl...ic/585-200-080
Dość konkretny widzę. Pytam, bo poprzedni właściciel w mojej 9 w kwietniu wymienił na jakiegoś Boscha 60 Ah 540 A. Nie za słaby? Bo jeszcze chyba tylko aku nie sprawdziłem w kontekście ciężkiego porannego odpalania samochodu i przy okazji wyskakującej co jakiś czas kontrolki świec.
U mnie była winna wiązka - po wymianie od roku brak błędów - koszt nowego oryginału okolo 100zł
Ten jest zdecydowanie zbyt słaby. Swój kupiłem po konsultacji z ASO. Na zimne rynki sugerują 85-88 Ah, na cieplejsze wystarczy 74 Ah. Jak kupiłem auto to siedział w nim Midac (jakościowo chyba też dobre ogniwa, cenowo na pewno "lepsze" od Varty) o pojemności 100 Ah :D Produkcja 2008 - więc jeśli wtedy zastąpił fabryczny akumulator to znaczy, że pracował 4-5 lat. I nadal pracuje, ale w starym dieslu. Do mojej Belli był już zbyt słaby.
Aha :-) Czyli wychodzi że z d... pleców strony zacząłem poszukiwanie rozwiązania problemu. Dzięki za info, sprawdzę inną baterię w tym tygodniu.
U siebie mam 74ah 750A Varta Silver - złego słowa nie powiem :)
Co ile km / lat powinno sie wymienić swiece zarowe?
Świece żarowe wymienia się jak któraś ulegnie szkodzeniu. Należy wymienić wtedy wszystkie. Nie ma nigdzie żadnego interwału jeśli chodzi o świece żarowe.