Witam po wymianie klocków nie mam hamulca ręcznego .. Tłoczki zostały wkręcone , ale zapomniałem linek ściągnąć .
Co można teraz na to poradzić jakiś sposób czy co mam zrobić teraz.
Printable View
Witam po wymianie klocków nie mam hamulca ręcznego .. Tłoczki zostały wkręcone , ale zapomniałem linek ściągnąć .
Co można teraz na to poradzić jakiś sposób czy co mam zrobić teraz.
Wkręcanie tłoczka nie rusza mechanizmu ręcznego.
Sprawdź czy ręczny rusza wajhą zacisku.
Zadymił diesel!
Musi ruszać , bo jak zaciągnę ręczny tak naprawdę mocno , wręcz na ostatnie ząbki to łapie bardzo dobrze. ale jak zaciągam na kilka ząbków to też łapie , ale nie tak mocno żeby zatrzymać samochód .
A kręciłeś regulatorem linki znajdującym się obok wajchy ręcznego?
Wysłane przez Tapatalk
Tak kręciłem , naciągnąłem ją dość sporo.
Zaciski dobrze ci chodzą w prowadnicach, nie blokuje ich?
Poluzuj całkowicie linkę ręcznego, podeptaj trochę nożnym, niech się tłoczki ustawią na swojej pozycji przy spuszczonym ręcznym i dopiero potem naciągaj linkę.
Ile kuł masz zblokowanych ?
Wysłane przez Tapatalk
Sprawa prosta jak budowa cepa.Milion razy opisywana.Wypinasz linki,tłoczki wkręcasz,po wymianie klocków naciskasz kilkukrotnie pedał hamulca.Podłączasz linki.Ręczny brzytwa.Zmiana kolejności spowoduje że samoregulatory w cylindrka nie przestawią się i możesz linkę naciągać i nie wiadomo co jeszcze a ręcznego nie będzie!
Dodano po 6 minutes:
Na to już za późno.Tłoczek docisnął już klocek do tarczy i samo-regulator nie cofnie się.
Powinien się cofnąć. W końcu zużywają się klocki i według tego co mówisz, w miarę zużywania się ręczny by się podnosił, a tak nie jest.
No można.. Mi ręczny trzyma chociaż też najpierw podciągałem za wajchę a potem dopiero nożnym dociskałem i działa wszystko jak należy. Może mam inne zaciski?
Nie wkręciłeś tłoczków do końca,a tylko tyle by wcisnąć klocek.Jak tłoczki wkręcisz na maksa i najpierw zaciągniesz ręczny samoregulator już nie będzie miał takiego zakresu do ustawienia.Dlatego najpierw wciskasz pedał by klocki doszły do tarczy.
Witam.
Mam problem z hamulcem ręcznym AR 156SW 1.9JTD 115KM 2002r po lifcie wnętrza. Po wymianie linek (prawa+lewa) trzyma mi trochę lewe koło i zaczyna piszczeć podczas jazdy. Regulacja naciągu obok wajchy nic nie daje.
Co mogłem źle zrobić?
musisz położyć się pod samochód i popatrzeć na zaciski hamulcowe. linka od ręcznego porusza taką dźwignią ze sprężynką. Ustawienie odpowiedniego naciągnięcia linek polega na tym, że musi być naprężona maksymalnie, ale gdy ręczny jest zwolniony, to dźwigienka wraca do skrajnego położenia (jest tam taki ogranicznik)
Dodano po 7 minutes:
inną metodę przedstawia elearn:
Regulację hamulca postojowego należy przeprowadzić tylko po wymianie;
klocków hamulców tylnych
linek hamulca postojowego.
zacisków hamulców tylnych
ponieważ kasowanie luzu wynikającego ze zużycia odbywa się automatycznie.
Umieścić samochód na podnośniku.
Odłączyć i wyjąć osłonę hamulca postojowego.
Podnieść samochód.
Odłączyć linki hamulca postojowego od zacisków hamuclowych.
Nacisnąć energicznie przynajmniej dziesięć razy na pedał hamulca.
Połączyć linki hamulca postojowego z zaciskami hamulcowymi.
Obniżyć samochód.
Zaciągnąć dźwignię hamulca postojowego na trzeci ząb sektora zębatego.
Dokręcić nakrętkę regulacyjną na dźwigni hamulca postojowego do momentu, aż koła tylne zostaną zablokowane.
Sprawdzić, czy przy dźwigni hamulca postojowego w położeniu spoczynkowym koła tylne swobodnie się obracają.
Zamontować osłonę hamulca postojowego.
Zjechać samochodem z podnośnika.
EMO94 właśnie z z tej strony co trzyma hamulec ta dźwigienka nie dostaje do ogranicznika gdy ręczny jest zwolniony. Zastosuję się do Twojej instrukcji i zobaczymy czy coś się zmieni. Mam nadzieję że tak.
Pozdrawiam.