Może to co napisze jest głupie ale alfy mają tak że dziwnie pala tzn dziwny dźwięk nie że się tłucze ale taki ciężki rozruch nie pali na dyk a na zimnym jest dużo lepiej mam 2.4jtd . te nasze kochane alfy tak poprostu mają ???
Printable View
Może to co napisze jest głupie ale alfy mają tak że dziwnie pala tzn dziwny dźwięk nie że się tłucze ale taki ciężki rozruch nie pali na dyk a na zimnym jest dużo lepiej mam 2.4jtd . te nasze kochane alfy tak poprostu mają ???
Jeśli utrudniony rozruch występuje na ciepłym silniku (tzn. czuć że wolniej kręci) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia rozrusznik, czy nie ma wytartych tulejek. Objaw jest taki, że na zimnym kręci ładnie, a na ciepłym jakby aku siadał, bo się wirnik na tulejkach podstawia.
kolego czyli rozrusznik i czemu głosno odpala chodzi mi tylko o silnik
Spróbuj jakoś opisać ten dźwięk ewentualnie nagrać filmik. Dopóki nie opiszesz/dasz do odsłuchania tego dźwięku, nikt Ci nic nie podpowie, bo to raczej będzie wróżenie z fusów.
o tym samym pomyślałem jutro nagram i może ktoś mi powie co jest grane albo ja jestem przewrażliwiony hehe
2.4 JTD jak na diesla chodzą bardzo ładnie i łagodnie więc możliwe, że coś nie tak u ciebie ale najlepiej jak nagrasz film w dobrej jakości i wtedy będzie można ocenić.
u mnie też trwa rozruch dobre 3 sekundy zanim silnik odpali.Aku nowy,gdzieś już czytałem że ten typ tak ma:mad:
Piszesz o JTD 10V czy 20V bo to lekka różnica. 10V mój przynajmniej ma w sobie cos o czym pisze owczar. Nie odpala od tika tylko ze 2 sekundy pomemle:sarcastic: Na youtube jest w uj filmików z silnikami JTD w 166 i w zasadzie wychodzi na ot ze ten typ tak ma.
Chyba ze autorowi chodzi o jakies inne dziwne dzwieki, które go niepokoja.
Sluchalem 10V i 20V. Oba według mnie chodzą bardzo fajnie. A to długie odpalanie to wina 5 cylindrów zobacz na yt nawet jak odpalają V12, jeszcze dłużej.
Filmy o numerze DSCN1432 to jest na zimnym silniku a reszta numerów filmów to na ciepłym
Dodano po 4 minutes:
http://youtu.be/pVL9tmpxHYg
http://youtu.be/s9g-AQsLF3w
http://youtu.be/nNqDNC1IX40
mam 140km 103kw w seria a teraz 170km:)
Brzydki dźwięk jest odpaleniu przez sek ( 2 filmik) i przy gaszeniu. Dźwięk ogólnie cieżko ocenić. W porównaniu np do tdi na pompowtryskach jtd jest ciche i kulturalne. Nie wiem jaki masz olej ale ja po ostatniej płukanie i porządnym oleju zauważyłem duża różnice w wyciszeniu silnika.
motul ces 80010 5w30 ale na zimnym ładnie chodzi tylko na ciepłym wariuje
Ja mam ten sam olej w tym silniku i na ciepłym tez zauważyłem trudniejszy rozruch niż na zimnym ale czy z dziwnymi dzwiekami to bym nie powiedział porostu rozrusznik kręci sekundę, dwie dłużej.
albo może zapłon jest przestawiony może czujnik położenia wałka rozrządu albo czujnik wału korbowego sam nie wiem nie znam się... może jeszcze ktoś się wypowie a co słabo nagrane filmiki chyba słychać na drugim i trzecim filmiku ze coś nie tak
Jeśli chodzi o ten dźwięk takiego jakby uderzania metalicznego przy odpalaniu to albo dwumasa ma dość albo sprzęgiełko alternatora. Co do dłuzszego odpalania to jesli możesz zrób jeszcze logi z ciśnień na pompie CR.
oki rozumiem jak by to był dwu mas to czy zimny czy ciepły to byłby odczuwalnym.
jeszcze jakieś ktoś ma sugestie?
5w30? To wogóle takie coś producent zaleca? Chyba że w instr taki polecają to zwracam honor...ale jeżeli lejesz bo lubisz to ok
wysłane z WC
U mnie przy gaszeniu stuka tlumik a raczej zlacze elastyczne. Także bałem się że to dwumas. Moja także.dłużej kręci zanim odpali. nie ma różnicy czy zimna czy ciepła.
Nie bardzo wiem co ty chcesz od długości tego odpalania, przecież odpala Ci w sekundę, a że nie od pierwszego obrotu rozrusznika to co?
wkamil - popieram - wdg mnie chodzi idealnie ;)
W lato przy 30st jak się polatało to mi np i Czesiowi 2.4jtd 136km cf2 i cf3 150km 2 sek dluzej krecil na cieplym, a nic innego nie zauwazylismy ;)
łapa mocowania intercoolera była urwana i tak tłukło pozdrawiam