Wyzwanie - centralka elektroniczna klimatyzacji (czujnik temperatury)
Witajcie !
Mam pytanie, które stało się wyzwaniem dla serwisu Alfa Romeo w Bydgoszczy. Niestety nie udało się otrzymać jednoznacznej odpowiedzi poza tą, która jest bardzo droga w wykonaniu tj. kupno nowej centralki klimatyzacji (całego panela ) za prawie 2500 zł ;-(
Mój problem polega na tym, że czujnik temperatury zintegrowany z centralką klimatyzacji (panelem) szaleje, i wydaje się mu że jest cieplej niż w rzeczywistości. Muszą wobec tego mieć ustawioną temperaturę na ok. 29 C aby nie marznąć ...
Wizyta w serwisie, po podłączeniu do Examinera Smart HD dała taki wynik : błąd B1908 Czujnik temp. powietrza kabiny - obecny (wirnik powietrza wewnętrznego).
Rysunek FIAT: 156081251
Chciałbym to naprawić i nie wymieniać całej centralki.
Jednak gdyby zaszła taka potrzeba to moja centralka widnieje pod różnymi numerami (nie ma w katalogu dostępnej części z moim numerem tj. 156081251. Dostępne są tylko centralki 156087487 i 156082361 ... Czy wszystkie będą pasowały ? Czy mogę kupić używaną na allegro ? Czy może znacie sposób na naprawę tego problemu ?
Dodam, że po uruchomieniu silnika do przejechania ok. 15 km. wszystko działa sprawnie, potem zaczyna wiać zimne powietrze i trzeba wachlować temperaturą aby nie przymarznąć do fotela ...
Z góry dziękuję za pomoc.
ps. z instrukcji serwisowej płyną takie informacje : - czujnik powietrza wnętrza nadwozia jest zintegrowany w centralce, jest ponadto odpowiednio wentylowany i mierzy temperaturę wew. nadwozia.
Panel sterowania klimatyzacji i ogrzewania
Hej,
Auto to poliftowa Alfa Romeo SW, niedawny zakup. Po paru dniach zaczął się problem z wyświetlaczem panelu klimatyzacji. Panel zgasł całkowicie, potem po paru godzinach wrócił, raz przekręcenie zmienia wartość wyświetlacza, innym razem tak jakby wyświetlacz był martwy albo zmienia cyfry z opóźnieniem. Wydaje się, że pomimo wyświetlanych wartości reaguje jakoś na zmiany (np. słychać to przy zwiększeniu nawiewu).
Drugi istotniejszy problem, temperatura w obu strefach ustawiona na 21-24 stopnie. Pozostałe przyciski na dole wyłączone (wszystkie), ale różnie kombinowałem. Na zewnątrz 10 stopni. Dmucha najpierw zimno, potem ciepło. Ok. Wracam następnego dnia, Te same ustawienia temperatura 24 i wyżej, dmucha 3h zimnem. Wygląda, że działa to w kratkę i po zgaszaniu/odpaleniu silnika coś się może zmienić. Czy sama wymiana panelu pomoże czy może uszkodzenia trzeba szukać gdzie indziej?